motorswap mk3
-
- MG-R Core
- Berichten: 2526
- Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
- Woonplaats: Nieuwegein
- Locatie: NIEUWEGEIN
@ tutuur,
zoals je leest zijn er wel een aantal opties om te doen.
Het blok van een MG F / TF past gewoon, alleen andere bak natuurlijk.
Je zou ook kunnen kijken naar een 1.8 K series turbo, maar dat geeft nog FF wat meer werk..
Belangrijkste is de keuze tussen atmosferisch of turbo, wil je een auto met iets meer vermogen of een auto met een bak meer vermogen en met potentieel voor extra vermogen (dan zou ik turbo nemen)
zoals je leest zijn er wel een aantal opties om te doen.
Het blok van een MG F / TF past gewoon, alleen andere bak natuurlijk.
Je zou ook kunnen kijken naar een 1.8 K series turbo, maar dat geeft nog FF wat meer werk..
Belangrijkste is de keuze tussen atmosferisch of turbo, wil je een auto met iets meer vermogen of een auto met een bak meer vermogen en met potentieel voor extra vermogen (dan zou ik turbo nemen)
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
-
- MG-R Core
- Berichten: 2526
- Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
- Woonplaats: Nieuwegein
- Locatie: NIEUWEGEIN
Ja dat is ook zeker schrikken,
alleen ik weet bijvoorbeeld van me zelf dat het met 160 pk niet ophoudt..
doel is 200+ pk (atmosferisch)dit gaat geld kosten
alleen is de vraag wat tutuur wilt... gewoon een iets zwaardere motor, waardoor de auto net ff iets beter rijdt of een auto met berg meer vermogen en veel potentieel voor nog meer vermogen...
bij het laatste is het makkelijker te realiseren met een T16 conversie....
@ tutuur,
www.an-racing.co.uk

alleen ik weet bijvoorbeeld van me zelf dat het met 160 pk niet ophoudt..
doel is 200+ pk (atmosferisch)dit gaat geld kosten
alleen is de vraag wat tutuur wilt... gewoon een iets zwaardere motor, waardoor de auto net ff iets beter rijdt of een auto met berg meer vermogen en veel potentieel voor nog meer vermogen...
bij het laatste is het makkelijker te realiseren met een T16 conversie....
@ tutuur,
www.an-racing.co.uk


To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
jah natuurlijk het super veel vermogen
mja dan moet je natuurlijk ook gaan afwegen :P
het gaat mij er vooral om
dat die "zuinige" 1.4 niet zuinig is
en ik dus net zo goed me auto kan veranderen naar iets met een hogere fun factor
meer koppel en vermogen moeten daarbij heel stuk helpen
kijk turbo is natuurlijk ultiem
maar ik weet ook dondersgoed wat dat in onderhoud gaat kosten
ik denk dat ik mijn oren open hou voor een mooi blokje of dergelijks
en remmerij natuurlijk
en zal het wel een vvc conversie worden aangezien dit veel goedkoper legaler en makkelijker te realiseren is:)
nu alleen de vraag
wat is het verschil tussen 145vvc motor en 160vvc motor?
ivm 145 veel meer te krijgen is dus maybe wat aan veranderd kan worden
alvast bedankt
groeten
mja dan moet je natuurlijk ook gaan afwegen :P
het gaat mij er vooral om
dat die "zuinige" 1.4 niet zuinig is
en ik dus net zo goed me auto kan veranderen naar iets met een hogere fun factor
meer koppel en vermogen moeten daarbij heel stuk helpen
kijk turbo is natuurlijk ultiem
maar ik weet ook dondersgoed wat dat in onderhoud gaat kosten
ik denk dat ik mijn oren open hou voor een mooi blokje of dergelijks
en remmerij natuurlijk
en zal het wel een vvc conversie worden aangezien dit veel goedkoper legaler en makkelijker te realiseren is:)
nu alleen de vraag
wat is het verschil tussen 145vvc motor en 160vvc motor?
ivm 145 veel meer te krijgen is dus maybe wat aan veranderd kan worden
alvast bedankt
groeten
-
- MG-R Core
- Berichten: 2526
- Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
- Woonplaats: Nieuwegein
- Locatie: NIEUWEGEIN
verschil zit hem in:
52 MM gasklep
ECU
Uitlaat...
Dus tja dat is redelijk makkelijk te overbruggen hoor...
De meeste 145 of 160 pk draaien nu allemaal tussen de 165 - 180 pk...
Met niet eens al te veel modificaties..
52 MM gasklep
ECU
Uitlaat...
Dus tja dat is redelijk makkelijk te overbruggen hoor...
De meeste 145 of 160 pk draaien nu allemaal tussen de 165 - 180 pk...
Met niet eens al te veel modificaties..
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
nja dat leek me dus idd wel mooi met de 145 pk(die niet allemaal op de wielen staan)
dat het eigenlijk net kan
mja wanneer word je met zoiets gecontroleerd is ook de vraag
en denk als je ongeluk hebt waarbij een technisch onderzoek komt er toch neit veel meer van over is
maar aan welke kleine mods denk je dan richting 170-175
pktjes
klinkt nmlijk interesting:D
greetz;)
dat het eigenlijk net kan
mja wanneer word je met zoiets gecontroleerd is ook de vraag
en denk als je ongeluk hebt waarbij een technisch onderzoek komt er toch neit veel meer van over is
maar aan welke kleine mods denk je dan richting 170-175
pktjes
klinkt nmlijk interesting:D
greetz;)
-
- MG-R Freak
- Berichten: 861
- Lid geworden op: zo nov 27, 2005 9:30 pm
- Woonplaats:
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Als je een blok met 145pk erin zet en dat ook vermeld, dan zit je dus nog onder de 40%... min of meer
...maar dan hoef je hem dus niet te laten herkeuren....
Dan tune je hem lekker naar de 170 pk... klaar is tutuur

Dan tune je hem lekker naar de 170 pk... klaar is tutuur

Jai
........Rover 216 I 16V Cabrio........
.....................'93.........................
........Rover 216 I 16V Cabrio........
.....................'93.........................
Dat betekent dus dat het bij een 114 helemaal niet mogelijk is.Dutch schreef:Probleem is dat je moet aantonen dat de motor in zijn hoedanigheid in dezelfde koets is geleverd. Dus zul je iig eerst je remerij moeten aanpakken.
Het aanpassen van de remmen is zekers verstandig, maar ik weet niet of het verplicht is. Trouwens de remmen tussen een 214i en een 200vi verschillen volgens mij niet eens zo veel.
Mijn 214i (75pk) had wel geventileerde schijven voor en massieve schijven achter en ABS standaard. Dus wel dezelfde setup als de Vi.
Maar ik weet dat ze er ook zijn met massief voor en trommels achter.
Denk dat het verschil vooral bij vaker harder en langer remmen merkbaar is door de mindere fading, maar de remkracht kort niet veel scheelt.
Maar ik weet dat ze er ook zijn met massief voor en trommels achter.
Denk dat het verschil vooral bij vaker harder en langer remmen merkbaar is door de mindere fading, maar de remkracht kort niet veel scheelt.
remmen was ik ook idd wel van plan jah:P
niet omtrent de keuring maar m'n eigen veiligheid
omkeuren of vermelden tsjah......
hoe gaat het met dat vermelden dan? nooit van gehoord....
maar ik heb dus solid schijven en trommel achter
vaag dat de 75pk versie wel geventileerd enzo heeft
mja zal wel uit een nieuwer jaar zijn...
wel leuk dat dit topic zoveel teweeg heeft gebracht
volgens mij interesseerd dit veel mensen alleen is er nooit echt over gediscussieerd?
bedankt voor de reacties:D
greetz;)
niet omtrent de keuring maar m'n eigen veiligheid
omkeuren of vermelden tsjah......
hoe gaat het met dat vermelden dan? nooit van gehoord....
maar ik heb dus solid schijven en trommel achter
vaag dat de 75pk versie wel geventileerd enzo heeft
mja zal wel uit een nieuwer jaar zijn...
wel leuk dat dit topic zoveel teweeg heeft gebracht
volgens mij interesseerd dit veel mensen alleen is er nooit echt over gediscussieerd?
bedankt voor de reacties:D
greetz;)