motorswap mk3
motorswap mk3
hey luitjes
na een jaar rond te hebben gereden begint het 1.4 idee toch een beetje te vervelen
daar bovenop is dat ding niet eens zuinig(denk persoonlijk ivm laag koppel in lage toeren)
nu zit ik dus te denken aan een motorswap maar daar heb ik een paar vraagjes bij:
ik weet dat de makkelijkste en snelste optie een 2.0 t blok is
maar is dit van een 820ti ook een beetje passend te maken in een 200 mk3?
wat is het verschil in de vi en 160 motor omdat ze allebei vvxc hebben maar toch vermogen verschil...
en is zo'n 1800k serie dan wel (veel)makkelijker te plaatsen dan een 2.0 t blok(ivm met aanpassen steunen en dergelijken....
en of een vvc blok van een tf ook in een bubble kan ivm achterwiel aandrijving
alvast bedankt voor de reactie's
groeten
na een jaar rond te hebben gereden begint het 1.4 idee toch een beetje te vervelen
daar bovenop is dat ding niet eens zuinig(denk persoonlijk ivm laag koppel in lage toeren)
nu zit ik dus te denken aan een motorswap maar daar heb ik een paar vraagjes bij:
ik weet dat de makkelijkste en snelste optie een 2.0 t blok is
maar is dit van een 820ti ook een beetje passend te maken in een 200 mk3?
wat is het verschil in de vi en 160 motor omdat ze allebei vvxc hebben maar toch vermogen verschil...
en is zo'n 1800k serie dan wel (veel)makkelijker te plaatsen dan een 2.0 t blok(ivm met aanpassen steunen en dergelijken....
en of een vvc blok van een tf ook in een bubble kan ivm achterwiel aandrijving
alvast bedankt voor de reactie's
groeten
- Gerald-17
- MG-R Core
- Contacteer:
en ze sijn schaarser te vinden, in de UK zijn ze zat te vinden maar die willen ze alleen opgehaald hebben, en er word vrijwel nooit een blok verstuurd...
+ met een 2.0T heb je nog vele extra onderdelen nodig ( vraag maar aan Mulder83 ) zoals stuurstang versnellingbak e.d. [maarja het is natuurlijk wel mooier met meer pk's ]
+ met een 2.0T heb je nog vele extra onderdelen nodig ( vraag maar aan Mulder83 ) zoals stuurstang versnellingbak e.d. [maarja het is natuurlijk wel mooier met meer pk's ]
lol jah get the point het verschil
maar heb al in diverse (zeer) snelle auto's gereden en wil dan ook het meeste natuurlijk
maar hoef je voor het vi motorblok dan niet zo super veel om te bouwen
met steunen en dergelijken?
en kan er ook een blok van een mg-f in
die zijn namelijk veel te vinden...
and how about koppaking problemen
schijnen vaak voor te komen
oorzaak?
alvast bedankt
maar heb al in diverse (zeer) snelle auto's gereden en wil dan ook het meeste natuurlijk
maar hoef je voor het vi motorblok dan niet zo super veel om te bouwen
met steunen en dergelijken?
en kan er ook een blok van een mg-f in
die zijn namelijk veel te vinden...
and how about koppaking problemen
oorzaak?
alvast bedankt
- mulder83
- MG-R Addict
zoals gerald al zei vraag maar aan mij
ben op het moment nog bezig (vanaf augustus maar dat heeft met persoonlijke problemen te maken) en heb nog een aantal onderdelen nodig maar dat komt op zijn tijd wel.
wat je zei dat 2.0T de makelijkste was is denk ik niet waar, ik denk zelfs dat het de moeilijkste is aangezien je van bekabeling tot aan ophanging zo'n beetje alles moet aanpassen. Bij bijv vvc blijft grootste deel het zelfde (weet het niet zeker hoor).
In engeland is het wel een stuk makkelijker aangezien er turbo's zat rondrijden, en ook genoeg rotte die je kompleet kunt gebruiken voor alle onderdelen, maar om nou 1 van de weinige coupe's (en dan de turbo versie) op het vaste land af te breken om zoiets te verwezenlijken is wel zonde, ik zeg wel mocht je alle onderdelen bij elkaar kunnen krijgen moet je het zeker doen maar denk niet dat het goedkoop wordt.
wat kost een vvc conversie zo ong kompleet klaar in auto bij eigen arbeid??? kleine 1500 of zit ik dan al veel te hoog???
ben voor die van mij nu al ong 2000 euro kwijt en hij is nog niet klaar
maar als het goed is wel snel, even een stroom probleempje oplossen en dan moet hij lopen. zal rijdend denk ik zo'n 2250 tot 2500 hebben gekost en dan heb ik alles zelf gedaan dus als je het zou laten doen wordt het een ander verhaal.

wat je zei dat 2.0T de makelijkste was is denk ik niet waar, ik denk zelfs dat het de moeilijkste is aangezien je van bekabeling tot aan ophanging zo'n beetje alles moet aanpassen. Bij bijv vvc blijft grootste deel het zelfde (weet het niet zeker hoor).
In engeland is het wel een stuk makkelijker aangezien er turbo's zat rondrijden, en ook genoeg rotte die je kompleet kunt gebruiken voor alle onderdelen, maar om nou 1 van de weinige coupe's (en dan de turbo versie) op het vaste land af te breken om zoiets te verwezenlijken is wel zonde, ik zeg wel mocht je alle onderdelen bij elkaar kunnen krijgen moet je het zeker doen maar denk niet dat het goedkoop wordt.
wat kost een vvc conversie zo ong kompleet klaar in auto bij eigen arbeid??? kleine 1500 of zit ik dan al veel te hoog???
ben voor die van mij nu al ong 2000 euro kwijt en hij is nog niet klaar

- aldo
- MG-R Freak
koppaking problemen zijn even groot als bij jouw motor, gewoon goed warm rijden.tutuur schreef:and how about koppaking problemen
oorzaak?
alvast bedankt
vind het bijna vreemd dat ik er nog geen last van heb gehad, doe wel altijd mn best om m warm te rijden maar daarna rijd ik als een gek

Rover 200VI (sold) MG ZS 120 MKII (totalled) Alfa GT:p

alsnog zoveel kwijt:|
dat is best ffies schrikbarend
voor dat geld koop ik een complete vi:S
of heb je het blok ook gereviceerd
d8 dat het met draadboom van het blok
en aanpassen steunen toch wel in de richting zou komen...
of ben ik dan te optimistisch ingesteld?
oke de remmerij natuurlijk nog
maar dat tel ik even neit mee
greetz;)
dat is best ffies schrikbarend
voor dat geld koop ik een complete vi:S
of heb je het blok ook gereviceerd
d8 dat het met draadboom van het blok
en aanpassen steunen toch wel in de richting zou komen...
of ben ik dan te optimistisch ingesteld?
oke de remmerij natuurlijk nog
maar dat tel ik even neit mee
greetz;)
- mulder83
- MG-R Addict
het blok heeft me 1250 gekost incl alle aanbouwdelen (had maar 65000 mijl gelopen dus daardoor iets duurder als normaal), dus bijna komplete swap. die moet nog opgehaald worden kleine 400 euro.
dan heb je nog diverse delen nodig die je toch vernieuwd.
kabelboom moet kompleet verandert worden daar de aansluitingen voor de turbo ecu kompleet anders zijn en er weer stekkers op de mk3 zitten die weer anders zijn dan die van de turbo.
+ afhankelijk van welke ecu met ook nog de immobeliser verwijdert worden (ik heb het geluk). en dan nog wel diversen.
ik heb alles zelf gedaan dus dat scheelt anders was het wel een 1000 tot 1500 meer geworden.
dan heb je nog diverse delen nodig die je toch vernieuwd.
kabelboom moet kompleet verandert worden daar de aansluitingen voor de turbo ecu kompleet anders zijn en er weer stekkers op de mk3 zitten die weer anders zijn dan die van de turbo.
+ afhankelijk van welke ecu met ook nog de immobeliser verwijdert worden (ik heb het geluk). en dan nog wel diversen.
ik heb alles zelf gedaan dus dat scheelt anders was het wel een 1000 tot 1500 meer geworden.