Auto: MG ZR 115 IDT
Vorige week was het raak. Ik had net m´n auto schoongespoten en reed weg bij de wasstraat. Net toen ik naar twee wilde schakelen, vielen de toeren ineens terug naar ± 1200rpm. Geen reaktie meer op het gaspedaal! Daarnaast ging het motormanagementlampje branden, dat vervolgens ook niet meer uit ging. Gelukkig gebeurde het hier in het dorp en kon ik met die 1200rpm naar huis kruipen. (hoera voor koppel) Ik dacht meteen dat er ergens vocht tussen was gekropen natuurlijk. Dat bleek niet helemaal het geval.
Thuis de ZR uitgezet en een half uurtje laten staan. Toen nog een keer geprobeerd. Deed ie het ineens weer... Maar het motormanagementlampje bleef aan. De volgende ochtend ben ik naar Sille gereden, die de boel uitgelezen en gereset hebben. Niks aan het handje zo leek het. (de foutmelding gaf aan dat er een onderbreking of storing was geweest die betrekking had op de brandstofpomp)
Rij ik gisteren in de file terug naar huis op de A2.... Pats, 1200rpm. Gloeiende! Normaal gesproken wil ik geen file voor m´n neus hebben staan, maar nu was het wel goed uitgekomen als die tot aan m´n huis had gestaan. Maar nee, het ging weer rijden. Met 1200rpm haal je krap 60 in z´n 5, dus dat ging niet werken. Ik moest nog 15 kilometer.
Vluchtstrookje gepakt en met de dealer gebeld. Die vroeg me vervolgens een paar keer de rem in te trappen en met m´n voet omhoog te trekken. En wat denk je, het gas reageerde weer!
Nou was m´n plan om vanochtend gewoon maar naar m´n werk in Slotervaart te rijden en dan vanmiddag weer naar de dealer te gaan, maar inderdaad... de ZR staat stil voor de deur. Nu blijft het remlicht ook branden. Het lijkt er vooralsnog op dat de schakelaar nu helemaal naar z´n grootje is en de stift er ook niet helemaal meer uit komt.
Maar goed, lang leve de leaseauto