ZR IDT motorstoring. UPDATE: + wasstraat schade!

thadon

ZR IDT motorstoring. UPDATE: + wasstraat schade!

Bericht door thadon »

Misschien heeft iemand in de toekomst nog wat aan het onderstaande.

Auto: MG ZR 115 IDT

Vorige week was het raak. Ik had net m´n auto schoongespoten en reed weg bij de wasstraat. Net toen ik naar twee wilde schakelen, vielen de toeren ineens terug naar ± 1200rpm. Geen reaktie meer op het gaspedaal! Daarnaast ging het motormanagementlampje branden, dat vervolgens ook niet meer uit ging. Gelukkig gebeurde het hier in het dorp en kon ik met die 1200rpm naar huis kruipen. (hoera voor koppel) Ik dacht meteen dat er ergens vocht tussen was gekropen natuurlijk. Dat bleek niet helemaal het geval.

Thuis de ZR uitgezet en een half uurtje laten staan. Toen nog een keer geprobeerd. Deed ie het ineens weer... Maar het motormanagementlampje bleef aan. De volgende ochtend ben ik naar Sille gereden, die de boel uitgelezen en gereset hebben. Niks aan het handje zo leek het. (de foutmelding gaf aan dat er een onderbreking of storing was geweest die betrekking had op de brandstofpomp)

Rij ik gisteren in de file terug naar huis op de A2.... Pats, 1200rpm. Gloeiende! Normaal gesproken wil ik geen file voor m´n neus hebben staan, maar nu was het wel goed uitgekomen als die tot aan m´n huis had gestaan. Maar nee, het ging weer rijden. Met 1200rpm haal je krap 60 in z´n 5, dus dat ging niet werken. Ik moest nog 15 kilometer.

Vluchtstrookje gepakt en met de dealer gebeld. Die vroeg me vervolgens een paar keer de rem in te trappen en met m´n voet omhoog te trekken. En wat denk je, het gas reageerde weer!

Nou was m´n plan om vanochtend gewoon maar naar m´n werk in Slotervaart te rijden en dan vanmiddag weer naar de dealer te gaan, maar inderdaad... de ZR staat stil voor de deur. Nu blijft het remlicht ook branden. Het lijkt er vooralsnog op dat de schakelaar nu helemaal naar z´n grootje is en de stift er ook niet helemaal meer uit komt.

Maar goed, lang leve de leaseauto :) Nu wachten op de ANWB en dan hopen dat ze die schakelaar hier ter plekke kunnen repareren.
Laatst gewijzigd door thadon op vr feb 29, 2008 6:40 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
zijnstra

Re: ZR IDT rempedaalschakelaar defect, motorstoring.

Bericht door zijnstra »

thadon schreef:Misschien heeft iemand in de toekomst nog wat aan het onderstaande.

Auto: MG ZR 115 IDT

Vorige week was het raak. Ik had net m´n auto schoongespoten en reed weg bij de wasstraat. Net toen ik naar twee wilde schakelen, vielen de toeren ineens terug naar ± 1200rpm. Geen reaktie meer op het gaspedaal! Daarnaast ging het motormanagementlampje branden, dat vervolgens ook niet meer uit ging. Gelukkig gebeurde het hier in het dorp en kon ik met die 1200rpm naar huis kruipen. (hoera voor koppel) Ik dacht meteen dat er ergens vocht tussen was gekropen natuurlijk. Dat bleek niet helemaal het geval.

Thuis de ZR uitgezet en een half uurtje laten staan. Toen nog een keer geprobeerd. Deed ie het ineens weer... Maar het motormanagementlampje bleef aan. De volgende ochtend ben ik naar Sille gereden, die de boel uitgelezen en gereset hebben. Niks aan het handje zo leek het. (de foutmelding gaf aan dat er een onderbreking of storing was geweest die betrekking had op de brandstofpomp)

Rij ik gisteren in de file terug naar huis op de A2.... Pats, 1200rpm. Gloeiende! Normaal gesproken wil ik geen file voor m´n neus hebben staan, maar nu was het wel goed uitgekomen als die tot aan m´n huis had gestaan. Maar nee, het ging weer rijden. Met 1200rpm haal je krap 60 in z´n 5, dus dat ging niet werken. Ik moest nog 15 kilometer.

Vluchtstrookje gepakt en met de dealer gebeld. Die vroeg me vervolgens een paar keer de rem in te trappen en met m´n voet omhoog te trekken. En wat denk je, het gas reageerde weer!

Nou was m´n plan om vanochtend gewoon maar naar m´n werk in Slotervaart te rijden en dan vanmiddag weer naar de dealer te gaan, maar inderdaad... de ZR staat stil voor de deur. Nu blijft het remlicht ook branden. Het lijkt er vooralsnog op dat de schakelaar nu helemaal naar z´n grootje is en de stift er ook niet helemaal meer uit komt.

Maar goed, lang leve de leaseauto :) Nu wachten op de ANWB en dan hopen dat ze die schakelaar hier ter plekke kunnen repareren.
das idd mooi balen!!

je stong in de file? of had jij die file veroorzaakt?? :lol: :lol:
thadon

Bericht door thadon »

Hehehe, nee. Die file hadden ze speciaal voor me neergezet...
Update: auto staat nu bij de dealer. Vervangend vervoer... Corolla Verso. :?
Bart-K
The Big Boss

Bericht door Bart-K »

thadon schreef:...Vervangend vervoer... Corolla Verso. :?
wat zul jij blij zijn als je de MG weer terug hebt 8)
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
thadon

Bericht door thadon »

Jazeker. Man man man, hoe kun je zo´n hok bouwen. Ik ben vrij lang, maar toch heb je een halve meter loze ruimte boven je. Wat is daar het nut van? Ik spring doorgaands niet op m´n autostoelen. De hoeveelheid rol is ook dramatisch door die hoge opbouw. Als je langzaam gaat is dat prima, dan lijkt het alsof je lekker in een bocht spoort...totdat je gas geeft :mrgreen:

Nee hoor, geef mij maar snel m´n kart terug!

Ps: is die dubbele functionaliteit van die rempedaalschakelaar niet te omzeilen? Ik wil gas en rem tegelijk kunnen gebruiken ;)
thadon

Bericht door thadon »

Update.

De schakelaar is vervangen (defect), maar ze zoeken verder.
Men denkt nu aan een fout met de smoorklep...
thadon

Bericht door thadon »

Update.
Even dacht men dat ze het euvel hadden gevonden, maar nu lijkt het in de dieselpomp te zitten. Argh! Nog een dag langer in die clown-mobiel rondtuffen...
thadon

Bericht door thadon »

Update: Het was de dieselpomp zelf + de verbinding van de pomp naar het motormanagement. Prima, gefixt en naar huis.

Auto was een tikkie vies en ik kwam toch langs de wasstraat, dus een wasbeurtje dan maar. Nou ben ik bij de bewuste wasstraat (BP bij stadion Galgenwaard) veel vaker geweest, maar nu ging het mis...

Tijdens het droogprogramma blijft de droogmond onder de achterklep spoiler hangen en KRAAAAK, daar ging ie.... @#%$^&*()&*^%$#%&%^$#

Alle 4 de bevestigingspunten losgebroken, hij hing alleen nog aan het remlichtdraadje.

Ik ben niet boos, ik BEN ALLEEN HEEL VERDRIETIG :evil:
bam
MG-R Core

Bericht door bam »

:cry: :( :cry:

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
zijnstra

Bericht door zijnstra »

dammnnn das minder, denk dat ik voortaan de wasstr. maar vermijd :shock:

en het ergste is: je kunt het niet op die gasten verhalen, eigenrisico zeggen ze dan :cry:
Boarderken
MG-R Freak

Bericht door Boarderken »

Tsjaaaaaa, ik vind het idd ook wel jammer van de spoiler :( :cry:
Maar langs de andere kant...met een spoiler een carwash bezoeken, das toch gwn om problemen vrágen :?: :beuh:

Met een spoiler moet je't nu eenmaal kunnen opbrengen om je auto echt zelf te wassen :roll:
Maar een beetje kit kan al veel doen denk ik :mrgreen: ;)
02/10/05 - 15/03/07: MG ZR 100 2.0 TD mk1 Trophy Blue (Total Loss)
30/03/07 - 09/05/14: Ford Fiesta S Carré 1.6 TDCI (Sold)
28/06/08 - ...: MG ZR 105 1.4i mk1 Trophy Blue (weekend/meet/show ride)
10/05/14 - ...: Ford Fiesta ST180
thadon

Bericht door thadon »

Deze wasstraat ben ik de afgelopen 3 jaar zeker een keer of 15 doorheen gegaan. Geen probleem...

En een beetje kit? Ik zal kijken of ik morgen even wat foto's kan maken. Ik heb nu 4 witte (afgebroken binnenwerk -montagepunten- van de spoiler) punten bovenaan m'n zwarte achterklep.

Afbeelding

Dat kan je met kit niet meer fixen. Als je tenminste harder dan 20km/h wil kunnen rijden zonder dat het achteropkomende verkeer die taartschep op de kap krijgt.
Daarnaast zitten er gaten onder. (dat hoort) En in die gaten komt nu water... lijkt me ook niet de bedoeling. Dus dat tape ik morgen maar af. Zucht.

Ps: meestal was ik 'm met de hand. En 4 keer per jaar gaat hij in de wax...
Boarderken
MG-R Freak

Bericht door Boarderken »

Dan snap ik al helemaal niet dat het nu ineens wel raak was :?

Maar eh, er bestaat kit hoor, speciale dan wel voor de autosector maar die je in de gewone autoshop uiteraard niet gaat vinden :roll:

Ik kon er nu wel aan geraken, paps werkt voor het bedrijf (Bodo Möller Chemie http://www.bm-chemie.de/content/nl/klee ... ndex.shtml), en gebruikte het spul voor het afdichten van de achterpanelen van de ZR en de basskist voor de audio...
Maar wordt ook gebruikt bij bussen voor het verlijmen van de carrosseriepanelen aan het chassis want is sterker en geeft een beter crashtest-resultaat :)
Audi was ook bijvoorbeeld geïnteresseerd om het ^spul te testen voor het te gebruiken in hun race-auto's voor de 24uren-races ;)
Tzal dus ook wel een spoilertje van een ZR kunnen vasthouden he ;)
02/10/05 - 15/03/07: MG ZR 100 2.0 TD mk1 Trophy Blue (Total Loss)
30/03/07 - 09/05/14: Ford Fiesta S Carré 1.6 TDCI (Sold)
28/06/08 - ...: MG ZR 105 1.4i mk1 Trophy Blue (weekend/meet/show ride)
10/05/14 - ...: Ford Fiesta ST180
challenge
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door challenge »

koop een tube sikaflex
met deze kit zl je spoiler er echt niet meer vanaf vliegen.
dit is sterk genoeg ;)

gr jeroen
thadon

Bericht door thadon »

Goed, stelletje ongelovigen... :mrgreen:
De spoiler is misschien vast te kitten, maar niet op de originele verbindingspunten. (normaal gesproken met bouten vastgezet en dus niet verlijmd) Vastkitten kan alleen nog als je de spoiler en de achterklep ondersmeert met kit. Dat zou ik al niet doen als het een prive auto was, laat staan met een lease auto. (wat de mijne is)

Zoals al eerder vermeld, de originele verbindingspunten zijn compleet losgerukt, zie de plaatjes hieronder...

Het laatste punt dat dapper stand heeft gehouden, waardoor (alleen op dit punt) het plaatwerk van de achterklep wat verbogen is. (Afgetaped)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De witte nokken die je hier ziet, zijn normaal onderdeel van de achterspoiler. Je ziet hier de stalen nok en de verbindingspunten die normaal in de spoiler thuis horen...
Afbeelding
el barto

Bericht door el barto »

das wel vree klote van uwe spoiler ja!! :(
ma kheb hetzelfde aan de hand gehad en die punten waren bij mij ook gewoon losgescheurd!
dus hebk de goeie ouwe tec7 erbij geroepen en zo gekit! :D
kben sindsdien wel niet meer naar de car wash geweest maar de spoiler hangt er toch na meerf dan een jaar leker stevig op! en de resterende gaatjes heb ik ook opgevulld met tec7!
maar sindsdien was ik mijne zr minsetens een keer per twee weken en da geeft toch een betere voldoening als ge terug blinkend in uw karreke kunt rodbollen ze :D !!
grrttzzzz :mrgreen:
Plaats reactie