Versnellingspook inkorten...

Technische informatie over MG's en Rovers.
Plaats reactie
JeroenH

Versnellingspook inkorten...

Bericht door JeroenH »

Ik heb laatst een nieuwe pookknop gekocht en deze er gisteren opgezet. Ziet er mooi uit, maar het probleem is nu dat de knop een stuk hoger eindigt dan de originele en dat rijdt niet fijn en ik kan de radio niet makkelijk meer bedienen!

Ik moet de zak er omheen toch nog vernieuwen, dus ik dacht, misschien kan ik de knop er ff afhalen, een stukje (3 a 4 cm) er af zagen/slijpen en dan nieuw schroefdraad er op tappen...

Is dit mogelijk? Of is het staal zo hard dat er geen beginnen aan is?
Is het verstandig? Of heb ik dan ook grote kans dat de rest van de versnellingsbak naar de knoppen gaat (rotzooi dat er in kan vallen/verkeerde bewegingen tijdens het bewerken?)

Hoop dat iemand mij hier wat over kan vertellen. Al vast bedankt.
Järv
Moderator
Berichten: 4430
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
Woonplaats: Botlek
Contacteer:

Re: Versnellingspook inkorten...

Bericht door Järv »

JeroenH schreef:Of heb ik dan ook grote kans dat de rest van de versnellingsbak naar de knoppen gaat (rotzooi dat er in kan vallen/verkeerde bewegingen tijdens het bewerken?).
Je versnellingsbak zit niet direct onder je versnellingspook ;)
You can go fast ... but I can go anywhere.
Gebruikersavatar
Silly CVT
MG-R Freak
Berichten: 2551
Lid geworden op: ma nov 25, 2002 10:35 am
Woonplaats:
Locatie: Spaarndam!!!
Contacteer:

Bericht door Silly CVT »

Gewoon eraf zagen, kan geen kwaad. Ik heb de mijne ook iets van 8cm in gekort... :mrgreen:
Officieel bericht:
Afbeelding
Klik de groene balk.:mrgreen:
Gebruikersavatar
Rvelleko
MG-R Freak
Berichten: 2647
Lid geworden op: ma sep 24, 2007 7:41 pm
Woonplaats: Wateringen

Bericht door Rvelleko »

Onder het pookzakje zit de versnellingspook door een rubberen mantel heen waardoor er geen rommel in kan vallen, kun je dus rustig doen ;)
JeroenH

Bericht door JeroenH »

Ke dan!
Bedankt voor de reacties, ga ik dat morgen of zaterdag eens ff doen.

Zaterdag ook xenon inbouwen, dus dan ben ik toch lekker bezig :lol:

Nog ff vraagje, xenon voor dimlicht én grootlicht doen? Of alleen dimlicht???
Gebruikersavatar
Rvelleko
MG-R Freak
Berichten: 2647
Lid geworden op: ma sep 24, 2007 7:41 pm
Woonplaats: Wateringen

Bericht door Rvelleko »

Ik denk dat je je grootlicht niet zo vaak gebruikt ;)
JeroenH

Bericht door JeroenH »

Nee, daar zat ik dus ook aan te denken, maar aan de andere kant, ik kom wel vaak op stukken waar het echt pikkedonker is en als ik dan geen tegenliggers heb, staat ie wel direct aan...

Koop denk ik iig 2 setjes, dan kan ik altijd nog zien wat ik er mee doe! Die winkel had namelijk 1500 sets H1-xenon ingekocht/geïmporteerd, en die waren nu, op voorhand al zo goed als verkocht. Dus als ik volgende week bedenk dat ik er wel een 2e set in wil kan het misschien niet meer...
Gebruikersavatar
Mark16v
MG-R Freak
Berichten: 2954
Lid geworden op: za dec 14, 2002 7:18 pm
Woonplaats: Spijkenisse

Bericht door Mark16v »

ik heb dimlicht xenon en ik zie bijna geen verschil meer met de originele H1 halogeen grootlicht units :P
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
JeroenH

Bericht door JeroenH »

OK, dus eigenlijk heb je ze niet eens nodig (grootlicht)???
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Bij die Bi-xenon setjes is er ook geen verschil tussen grootlicht en dimlicht, aangezien dezelfde lamp wordt gebruikt bij hetzelfde vermogen. Het enige verschil is dat het lichtbeeld wat hoger is.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Plaats reactie