ijzervreter schreef:Goed nieuws! Voor apk kleine beurt en reparatie remmen was ik 168 euro kwijt. Chefmonteur had de opmerking dat de remklauw niet super meer was, maardat hij gangbaar was en op termijn vervangen kon worden.
Netjes afgehandeld van die dealer. 0.5 uur werk gerekend en apk voor 35 euro incl roetmeting.
Andere remklauw ook gereinigd, niets aan de hand. Dus,....iemand nog een goede remklauw rechtsvoor???

Toch niet helemaal goed waarschijnlijk!! Nu 12000km verder op vakantie in Zuidfrankrijk een raar woepwoep geluid tijdens zwaar remmen op een bergafdaling.
Bij een MG_Rovergarage !!!!! zijn toen de remblokken voor vervangen en gereinigd.
Een keer op een afdaling toch weer dat woepwoepgeluid maar verder niets .
Nu thuis heb ik echter enige trilling bij hard remmen. Ben dus toch genoodzaakt om schijven en blokken en remklauwen te vervangen.
Is alleen heel erg duur 900 euro terwijl het maar 2 uur werk is.
Schijnt dat mijn 45 idt van 2000 massieve schijven heeft met daarbij hele dure remklauwen die ex btw 196 euro kosten.
Je zou goedkoper geventileerde schijven met de daarbij behorende goedkope (78 euro oid) remklauwen te kopen.
De garages die ik gevraagd heb zeggen alleen te vervangen zoals het nu is!
Iemand ervaring tips,....900 euro (bij na 2000 gulden voor dit!
Heb er zelfs over nagedacht de Rover weg te doen voor een andere wagen

Maar ja dagwaarde (194000km enz.)
Iemand met tips