vastgeslagen rem rechtsvoor.

414 416 418 420 45
Plaats reactie
ijzervreter

vastgeslagen rem rechtsvoor.

Bericht door ijzervreter »

Moet even mijn gal spuwen,.bah, belt mijn vrouw vanmiddag onderweg naar haar werk (ziekenhuis) op dat de auto zo,n raar geluid maakt en dat de rem stinkt en rookt! Of ze de ANWB maar moet bellen? Lijkt me wel, hoor ik later dat de rem helemaal vastzit en dat de cilinder niet teruggaat, e.e.a. is door ANWB weer een beetje gangbaar gemaakt maar schijf is blauw en remblok verpulverd.

De remmen zijn echter 1 jaar en 22000km geleden door garage vervangen, is een ex Rover/MG dealer. Is toch wel raar?? Hebben ze dan die troep niet gangbaar gemaakt? Er was heel veel roest op de cilinder volgens ANWB man.

Kan ik terecht een beetje pissig zijn op de garage of is dit domme pech,...weer alles vernieuwen voor ongeveer :twisted: 250 a 300 euro???
bam
MG-R Core

Bericht door bam »

Nou dit is gewoon domme pech, ik begrijp dat je boos bent op die garage maar zij duwen de remcilinder terug en vervangen alles.
Zij nemen de remcilinder niet uit elkaar om te kijken of er roest op de zuiger zit.

Ik vermoed dat je remvloeistof nog nooit vervangen is geweest en dan krijg je vocht in je remsysteem met de nodige gevolgen van dien.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
ijzervreter

Nou weet ik weer waarom ik mijn motorfiets altijd zelf doe!!

Nou ja, hij staat er weer voor reparatie en apk,..hopen dat het een beetje meevalt :evil:
Arnoud79

Bericht door Arnoud79 »

tja je vraagt er zelf om met zo'n naam.... :twisted:

ik weet het is zuur, breng je de auto bij een dealer, in de veronderstellign dat die genoeg kennis hebben, krijg je dit... d

ik heb zelf ook een probleem met mn remmen, ze lopen aan, ga van het weekend maar eens kijken of ik het weer gangbaar kan maken.
Gerald-17
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door Gerald-17 »

heeft de auto misschien een lange tijd stilgestaan ook? want daar kan het op een gegeven moment ook aan liggen dat ze vast gaan zitten, gebeurt wel vaker...)
ijzervreter

Neuh, heeft nooit langer dan 10 dagen stilgestaan, zal wel domme pech zijn. Heb er gewoon geen zin meer in om het zelf te doen, deed dat altijd zelf voorheen.
bam
MG-R Core

Bericht door bam »

ijzervreter schreef:Neuh, heeft nooit langer dan 10 dagen stilgestaan, zal wel domme pech zijn. Heb er gewoon geen zin meer in om het zelf te doen, deed dat altijd zelf voorheen.
Zo'n tijd heb ik ook gehad maar doe het tegenwoordig weer zelf.
Ik koop gewoon gereedschap wat ik nodig heb en doe de klus. het is tegenwoordig zo duur!

B.v. zoals in jou geval was ik 60 euro kwijt voor schijven en originele blokken via e-bay, het punt is op dit moment als je het zelf kan loont het.
Ik kocht laatst op ebay.de een slangetje met checkvalve erin voor je remmen te ontluchten en heb dus zelf mijn remvloeistof vervangen.

Voor mijn cabrio was ik 20 euro kwijt incl. verzendkosten voor twee achterremcilinders uit Engeland ze kosten hier 25 euro ex btw per stuk!!
Vervangen slangetje erop ontluchten en klaar voor 20 euro. Breng je hem weg ben je zo 100 euro kwijt.

En het is toch ook wel leuk dat prutsen aan je auto.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
ijzervreter

@Bam, je hebt helemaal gelijk, voor mijn motor heb ik dusook zo,n slangetje. De bus remmenreiniger staat er, de Ate-vettube ook, kopervet, . enz,..

Doe het alleen niet meer bij de auto (terwijl dat veel makkelijker is dan bij de motor met zijn zeszuiger remklauwen.)

Ach ja, misscien moet ik er zelf maar weer eens aan, het verschil is wel erg groot,...en nog nooit 65 euro per uur verdient!!!! :mrgreen: :D
bam
MG-R Core

Bericht door bam »

ijzervreter schreef: Ach ja, misscien moet ik er zelf maar weer eens aan, het verschil is wel erg groot,...en nog nooit 65 euro per uur verdient!!!! :mrgreen: :D
8) :cool: :!:

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
ijzervreter

Goed nieuws! Voor apk kleine beurt en reparatie remmen was ik 168 euro kwijt. Chefmonteur had de opmerking dat de remklauw niet super meer was, maardat hij gangbaar was en op termijn vervangen kon worden.

Netjes afgehandeld van die dealer. 0.5 uur werk gerekend en apk voor 35 euro incl roetmeting.

Andere remklauw ook gereinigd, niets aan de hand. Dus,....iemand nog een goede remklauw rechtsvoor??? :mrgreen:
ijzervreter

ijzervreter schreef:Goed nieuws! Voor apk kleine beurt en reparatie remmen was ik 168 euro kwijt. Chefmonteur had de opmerking dat de remklauw niet super meer was, maardat hij gangbaar was en op termijn vervangen kon worden.

Netjes afgehandeld van die dealer. 0.5 uur werk gerekend en apk voor 35 euro incl roetmeting.

Andere remklauw ook gereinigd, niets aan de hand. Dus,....iemand nog een goede remklauw rechtsvoor??? :mrgreen:
Toch niet helemaal goed waarschijnlijk!! Nu 12000km verder op vakantie in Zuidfrankrijk een raar woepwoep geluid tijdens zwaar remmen op een bergafdaling.
Bij een MG_Rovergarage !!!!! zijn toen de remblokken voor vervangen en gereinigd.

Een keer op een afdaling toch weer dat woepwoepgeluid maar verder niets .

Nu thuis heb ik echter enige trilling bij hard remmen. Ben dus toch genoodzaakt om schijven en blokken en remklauwen te vervangen.

Is alleen heel erg duur 900 euro terwijl het maar 2 uur werk is.

Schijnt dat mijn 45 idt van 2000 massieve schijven heeft met daarbij hele dure remklauwen die ex btw 196 euro kosten.

Je zou goedkoper geventileerde schijven met de daarbij behorende goedkope (78 euro oid) remklauwen te kopen.

De garages die ik gevraagd heb zeggen alleen te vervangen zoals het nu is!

Iemand ervaring tips,....900 euro (bij na 2000 gulden voor dit!

Heb er zelfs over nagedacht de Rover weg te doen voor een andere wagen :oops: Maar ja dagwaarde (194000km enz.)

Iemand met tips :?
schoenie
MG-R Addict
Bericht door schoenie »

tja, als je tijd hebt en een beetje handig bent, dan kun je het best zelf doen, is niet erg moeilijk.
Onderdelen kun je wel vinden op eBay of bij Van Noort.
MG TF wannahave
ijzervreter

Ach mijn motor(fiets) doe ik altijd zelf. Zou moeten kunnen he?

Zit een beetje met die geventileerde schijven en andere remklauwen, of dit een goede vaker toegepaste verandering is?

Is namelijk veel goedkoper als totaal :?
Sander02
MG-R Freak

Bericht door Sander02 »

Je kan ook hier nog even vragen wat de onderdelen kosten:
http://www.gb-carparts.nl/
416SI 1996
ijzervreter

Sander02 schreef:Je kan ook hier nog even vragen wat de onderdelen kosten:
http://www.gb-carparts.nl/
Dank je,heb al een offerte binnen van hun.

Het gekke is dat ik nu totaal geen trillingen meer heb tijdens het remmen.

Zou hetkunnen dat die nieuwe remblokken eeerst even moeten inslijten op de "oude" remschijf? :?:

Ik ben allang blij, inruil levert slechts 2900 euro op.

:mrgreen:
Plaats reactie