Rover 25 ombouwen tot aanhanger UPDATE 17-02-2008 "KLAA

214 216 218 220 25
Maikel ten Kate

Bericht door Maikel ten Kate »

jaish112 schreef:daaaaaaaaaaaaaar heeft de agent wél een probleem mee :roll:
En mijn portemonnee ook ! :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Maikel ten Kate op do jan 31, 2008 3:09 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dr Doggystyle
Beheerder
Berichten: 26479
Lid geworden op: vr feb 06, 2004 3:29 pm
Woonplaats: het MG-R Forum

Bericht door Dr Doggystyle »

gewoon geen sticker plakken
agenten moeten gewoon boeven gaan vangen en niet zo zeiken
iedereen die zijn rijbewijs heeft, moet weten hoe of wat met een aanhanger.
om geen prent te krijgen want je weet maar nooit met die zeik agenten
zou ik em gewoon met van die zuignappen achter je raam zetten....
kan je em altijd weghalen wanneer je wil..
LEF MG ZS180 06-05-23-nu
PBT MG ZS120 26-02-22-nu
IAP Rover 75 Tourer MK2 V6 11-8-21 tot 13-7-24 RIP
JBR Rover 45 MK1 V6 4-10-2020 tot 9-5-21 99-GP-GT
LVD Rover 400 Tourer 2018 tot 11-8-21 LZ-PS-02 RIP
PBT Rover 45 MK2 2011- 2017 03-PG-GN RIP
LQW Rover 200Vi 2010-2012 67-DG-VJ
LVD Rover 416si 2003-2011 RV-FN-98 RIP
Facebook MG-R.nl ! https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
Maikel ten Kate

Bericht door Maikel ten Kate »

Update; 01-02-2008:

Vandaag even een watervaste houten plaat aan de voorzijde erin gezet waarop dan uiteindelijk een plaat traanplaat gemonteerd gaat worden.

Voor een foto; zie website (rovertrailer)
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

jaish112 schreef:daaaaaaaaaaaaaar heeft de agent wél een probleem mee :roll:
Ja, maar een flitspaal niet. Een een agent met een lasergun ook niet(want die heb je niet op de snelweg(toch?), daar zie ik alleen maar statieven met de agent lekker warm aan de koffie)

Dus je enige probleem zijn "stealth KNPD" auto's, denk dat het risico mee valt.

Kunt je trouwens de trommels van de aanhanger niet gebruiken en er een geremde aanhanger van maken?
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Maikel ten Kate

Bericht door Maikel ten Kate »

118GTR schreef: Kunt je trouwens de trommels van de aanhanger niet gebruiken en er een geremde aanhanger van maken?
Ik heb er ook aan gedacht, maar volgens m'n vader is dat toch wel erg lastig. Je hebt dan eigenlijk al een geremde as voor nodig.
Wel hebben we handrem kabels eraan laten zitten en de originele handrem komt er op.
Järv
Moderator
Berichten: 4430
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
Woonplaats: Botlek
Contacteer:

Bericht door Järv »

118GTR schreef:Ja, maar een flitspaal niet.
.... trajectcontrolle daarentegen wel .... en dat weet ik zeker :dry:
You can go fast ... but I can go anywhere.
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Rover schreef: .... trajectcontrolle daarentegen wel .... en dat weet ik zeker :dry:
:shock: WTF, dat is goeie info, daar was ik zeker zelf een keer tegenaan gelopen.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Järv
Moderator
Berichten: 4430
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
Woonplaats: Botlek
Contacteer:

Bericht door Järv »

ik met de caravan vanuit zweden .... hebbie superrelaxed ff 4800km gereden en dan wordt je op de terugweg in dat f*cknsbholland bij zo'n trajectcontrolle een boete aangesmeert voor 6kmh te hard :evil:

Dat kan echt alleen maar in nederland hé :dry:
You can go fast ... but I can go anywhere.
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Valt nog mee, ik zou waarschijnlijk heel wat harder dan 86km/h gereden hebben bij een 100km/h trajact controle.
Ligt wel aan de lading natuurlijk, maar meestal ga ik gewoon met de rest van het verkeer mee.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Gebruikersavatar
arjan_m
MG-R Core
Berichten: 3507
Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
Woonplaats: Vlodrop
Contacteer:

Bericht door arjan_m »

118GTR schreef:Valt nog mee, ik zou waarschijnlijk heel wat harder dan 86km/h gereden hebben bij een 100km/h trajact controle.
Ligt wel aan de lading natuurlijk, maar meestal ga ik gewoon met de rest van het verkeer mee.
Tja, en dat vind ik nou weer niet kunnen......
Je hebt blijkbaar geen idee wat het verschil is met 80 km/uur en 100 km/uur als je (onbeladen) aanhanger ineens gaat wankelen of "ontspoort". Dat maakt ontzettend veel uit. Dus ben aub slim en rijdt gewoon 80. Als er iets gebeurt heb je namelijk niet alleen jezelf, maar waarschijnlijk een hoop anderen om je heen.
My MG-Rover history:

Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Gebruikersavatar
Striker
MG-R Freak
Berichten: 4729
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
Woonplaats:
Locatie: Dordrecht

Bericht door Striker »

118GTR schreef:Een een agent met een lasergun ook niet(want die heb je niet op de snelweg(toch?)
Jawel hoor, ik heb ze verschillende keren op een viaduct zien zitten, lui in een tuinstoel :?.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
streetracer_norwin

Bericht door streetracer_norwin »

Striker schreef: Jawel hoor, ik heb ze verschillende keren op een viaduct zien zitten, lui in een tuinstoel :?.
of hangend naar beneden :twisted: (vallen helaas niet naar beneden :mrgreen: )
Maikel ten Kate

Bericht door Maikel ten Kate »

Zondag 03-02-2008:

Vandaag hebben we de traanplaat voor de aanhanger gemonteerd.
(Zie website van "rovertrailer" voor een foto)

Ik denk dat ik de traanplaat nog ga spuiten in dezelfde kleur als de rest van de aanhanger.......
Järv
Moderator
Berichten: 4430
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
Woonplaats: Botlek
Contacteer:

Bericht door Järv »

Maikel ten Kate schreef:Ik denk dat ik de traanplaat nog ga spuiten in dezelfde kleur als de rest van de aanhanger.......
Dat lijkt me een strak plan.
You can go fast ... but I can go anywhere.
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

arjan_m schreef:
Tja, en dat vind ik nou weer niet kunnen......
Je hebt blijkbaar geen idee wat het verschil is met 80 km/uur en 100 km/uur als je (onbeladen) aanhanger ineens gaat wankelen of "ontspoort". Dat maakt ontzettend veel uit.
Tja weet jij het verschil dan tussen 60 en 80, ook dat maakt veel uit. Dus rijd maar 60 vanaf dit moment af aan zou ik zo zeggen.

De overheid heeft lukraak een aantal bepalingen gestelt om richtlijnen uit te zetten wat voor de mensen mensen en hun matariaal veilig geacht wordt. Dit geeft 60km/h bochten die levengevaarlijk zijn bij 60, en 80km/h bochten waarin 120 geen enkel probleem is.

Ik ben al van het type dat zijn bandenspanning en kogeldruk nog een keertje extra controleerd. En ik bepaal dus zelf aan de hand van de omstandigheden en het matariaal of ik wel of niet hard door kan rijden.

We hebben allemaal zwabberende Carvans gezien bij 80 en een beetje wind dat mag allemaal, dus ik zie echt het probleem niet van een stabiele aanhangertje bij 100.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Järv
Moderator
Berichten: 4430
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
Woonplaats: Botlek
Contacteer:

Bericht door Järv »

In duitsland mag je (mits tuv gekeurd wat in dit geval weinig voorsteld) gewoon 100 rijden met de caravan, hiero in holland werd er door een aantal mensen al geoppert om 90kmu te rijden met caravan vanwege het hinderen van vrachtwagens.

.... dus al met al maakt het geen reet uit of je 80 of 100 rijd met een aanhanger :idea: :mrgreen:

Ik heb al flink wat aanhanger/caravan kilometers op m'n naam staan en moet zeggen dat 95kmh een prima snelheid is met een aanhanger.

cheers,
Dennis :cool:
You can go fast ... but I can go anywhere.
Plaats reactie