arjan_m schreef:
Tja, en dat vind ik nou weer niet kunnen......
Je hebt blijkbaar geen idee wat het verschil is met 80 km/uur en 100 km/uur als je (onbeladen) aanhanger ineens gaat wankelen of "ontspoort". Dat maakt ontzettend veel uit.
Tja weet jij het verschil dan tussen 60 en 80, ook dat maakt veel uit. Dus rijd maar 60 vanaf dit moment af aan zou ik zo zeggen.
De overheid heeft lukraak een aantal bepalingen gestelt om richtlijnen uit te zetten wat voor de mensen mensen en hun matariaal veilig geacht wordt. Dit geeft 60km/h bochten die levengevaarlijk zijn bij 60, en 80km/h bochten waarin 120 geen enkel probleem is.
Ik ben al van het type dat zijn bandenspanning en kogeldruk nog een keertje extra controleerd. En ik bepaal dus zelf aan de hand van de omstandigheden en het matariaal of ik wel of niet hard door kan rijden.
We hebben allemaal zwabberende Carvans gezien bij 80 en een beetje wind dat mag allemaal, dus ik zie echt het probleem niet van een stabiele aanhangertje bij 100.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!