carrosserie
carrosserie
hey heeft er iemand ervaring met een doordoorgeroeste 'balk' eigenlijk??
ben afgekeurd vo de keuring.. blijkbaar hadden ze da gewoon dichtgeplamuurd.. maar ik zou er een plaat moeten inlassen...
iemand enige ervaring mee? of wa da kost? :d
ben afgekeurd vo de keuring.. blijkbaar hadden ze da gewoon dichtgeplamuurd.. maar ik zou er een plaat moeten inlassen...
iemand enige ervaring mee? of wa da kost? :d
Laatst gewijzigd door Zell op di jan 29, 2008 1:15 am, 1 keer totaal gewijzigd.
- pagan
- MG-R Freak
Onder doorgeroeste balk versta ik een drager onderaan de wagen. Die worden niet gespoten. De balk van de Swift had een roestvlek met diameter van 5 a 6 cm (sterk dat ze dat de vorige jaren niet opgemerkt hebben). Dat is opgelast geweest en de onderkant van de wagen heeft een roestwerende laag gekregen met t één of ander. Wel door een kameraad van mij gedaan in t grijs natuurlijk.
Je zal eens moeten kijken wat de schade aan de balk juist is en een carrosier vinden die dat wil oplassen voor een prijsje. Je hebt wel geluk, want vaak laten ze oplassen van die balken niet toe en moet je ze vervangen. Duur grapje.
Cheers Pagan

Je zal eens moeten kijken wat de schade aan de balk juist is en een carrosier vinden die dat wil oplassen voor een prijsje. Je hebt wel geluk, want vaak laten ze oplassen van die balken niet toe en moet je ze vervangen. Duur grapje.
Cheers Pagan

- pagan
- MG-R Freak

Auw. Das minder, maar idd. Ik vraag me af of dit dragend is. Normaal doen de andere balken in t onderstel van een wagen dit toch?? Ga dit na bij een garagist.
De vraag is dan als t dragend is, waarom ze dit niet gezien hebben bij de keuring voor verkoop. Die keuring is dus in fout.
Als het niet dragend is, mogen ze dit dan stuk slaan? Normaal niet - over de manier van reparatie kan wel gediscutieerd worden natuurlijk - dus zijn ze in fout. Indien ze dit niet mochten doen moet je terug gaan en laten repareren op hun kosten.
Cheers Pagan