carrosserie

214 216 218 220 25
Plaats reactie
Zell

carrosserie

Bericht door Zell »

hey heeft er iemand ervaring met een doordoorgeroeste 'balk' eigenlijk??
ben afgekeurd vo de keuring.. blijkbaar hadden ze da gewoon dichtgeplamuurd.. maar ik zou er een plaat moeten inlassen...
iemand enige ervaring mee? of wa da kost? :d
Laatst gewijzigd door Zell op di jan 29, 2008 1:15 am, 1 keer totaal gewijzigd.
tummeke

Bericht door tummeke »

250 euro kostte het me ooit bij mn swift gti toen.. Denk niet dat je 200 veel duurder hoeft te zijn..
pagan
MG-R Freak

Bericht door pagan »

50€ voor de swift van mn ex.

Cheers Pagan
Afbeelding
Zell

Bericht door Zell »

coool
is da met spuiten enz bij?

en eigenlijk ziet ge da dan? of ni? :d
pagan
MG-R Freak

Bericht door pagan »

Onder doorgeroeste balk versta ik een drager onderaan de wagen. Die worden niet gespoten. De balk van de Swift had een roestvlek met diameter van 5 a 6 cm (sterk dat ze dat de vorige jaren niet opgemerkt hebben). Dat is opgelast geweest en de onderkant van de wagen heeft een roestwerende laag gekregen met t één of ander. Wel door een kameraad van mij gedaan in t grijs natuurlijk. :lol:

Je zal eens moeten kijken wat de schade aan de balk juist is en een carrosier vinden die dat wil oplassen voor een prijsje. Je hebt wel geluk, want vaak laten ze oplassen van die balken niet toe en moet je ze vervangen. Duur grapje.

Cheers Pagan
Afbeelding
Zell

Bericht door Zell »

wacht eventjes; ik heb vandaag foto's genomen van de schade.. kweet zelf eigenlijk ni goe wat dat nu eigenlijk is :)
Afbeelding

Afbeelding

maar das dus het probleem.. blijkbaar had de vorigen eigenaar da gewoon dichtgeplamuurd en zit kik hier met de problemen uiteraard :(
Järv
Moderator
Contacteer:

Bericht door Järv »

Ej .... is dat wel een dragend deel van de auto? m.a.w. kan ie daar wel op worden afgekeurd?
Volgens mij is dat gewoon de dorpel en zit de draagbalk een stuk verder onder de auto ....
.... maar ik kan het mis hebben.
You can go fast ... but I can go anywhere.
zijnstra

Bericht door zijnstra »

ziet er idd uit als de dorpel. kan hij denk ik wel op worden afgekeurd, je kunt ook worden afgekeurd als je roestvorming hebt bij je spatborden bv.

maar denk niet dat dit valt te lassen, zal idd wel plamuren worden.

is volgens mij niet dragend idd.
Zell

Bericht door Zell »

mja da was geplamuurd hé.. en da hebben ze er helemaal afgeslagen! :shock:

ik had da zelfs nog nooit gezien :?
pagan
MG-R Freak

Bericht door pagan »

:shock:

Auw. Das minder, maar idd. Ik vraag me af of dit dragend is. Normaal doen de andere balken in t onderstel van een wagen dit toch?? Ga dit na bij een garagist.

De vraag is dan als t dragend is, waarom ze dit niet gezien hebben bij de keuring voor verkoop. Die keuring is dus in fout.

Als het niet dragend is, mogen ze dit dan stuk slaan? Normaal niet - over de manier van reparatie kan wel gediscutieerd worden natuurlijk - dus zijn ze in fout. Indien ze dit niet mochten doen moet je terug gaan en laten repareren op hun kosten.

Cheers Pagan
Afbeelding
Zell

Bericht door Zell »

oooh thx :)

da moetk dan idd is nagaan!
Plaats reactie