motor loopt stationair te hoog of danst.

Plaats reactie
Arnoud79

motor loopt stationair te hoog of danst.

Bericht door Arnoud79 »

Ik heb een probleem met mn ZS, soms loopt de motor 2000toeren en de andere keer danst het toerental van 800 naar 1500 heen en weer het maakt niet uit of de motor warm of koud is, ik zelf denk dat vuil in het gasklephuis daar de oorzaak van is.
ik wil dan ook eerst het gasklephuis eraf halen en schoonmaken, kan dit zomaar? waar moet op gelet worden?

of kan het probleem ook wat anders betekenen??
Frekkel
MG-R Freak

Bericht door Frekkel »

beetje gestoorde sensor in de inlaat, laat hem eens uitlezen of reinig je sensoren eens eerst en kijk of het dan wegblijft. een gasklep gaat niet op en neer als je met je voeten vant gaspedaal blijft.
Als je per sé wil reinigen haal je het er gewoon af en reinig je het
MG ZR S1800
Arnoud79

Bericht door Arnoud79 »

oke bedankt voor je antwoord, maar welke sensoren moet ik reinigen en waar kan ik ze vinden? en hoe te reinigen? met alcohol of remmenreiniger oid?
Arnoud79

Bericht door Arnoud79 »

UP :roll:
Arnoud79

Bericht door Arnoud79 »

Niemand?? :cry: :cry: :cry:
schneider

Bericht door schneider »

Arnoud79 schreef:Niemand?? :cry: :cry: :cry:
mms zijn het de injectoren? ik heb me eens laten vertellen als daar iets mis mee is dat het toerental heen en weer gaat.
Arnoud79

Bericht door Arnoud79 »

ik denk zelf dat het daar niet aan ligt, dan zou het probleem zich altijd voordoen, nu is het zo dat het regelmatig gebeurt, maar niet altijd... dat is het vreemde eraan...
Dus alle hulp/advies is welkom, alleen het lijkt er op dat er weinig technici hier op dit forum zitten, of ze laten zich niet zien... :( :( :cry:
schoenie
MG-R Addict
Bericht door schoenie »

Dansend stationair toerental is meestal het gevolg van een kapotte stappenmotor die je stationair toerental regelt.
De stappenmotor zit vlak bij je gasklep en heeft een 4-polige stekker.
Je kunt deze loshalen en eens goed schoonmaken en ook tevens de ruimte waar hij zich bevind schoonmaken met remmenreiniger, waarschijnlijk is dit helemaal vol gaan zitten met smurrie.
MG TF wannahave
Arnoud79

Bericht door Arnoud79 »

he bedankt ik ga er meteen naar kijken heb nog een bus remmenreiniger staan, dus dat komt mooi uit, waar dat spul allemaal niet goed voor is he...
bedankt ik hou je op de hoogte...
Arnoud79

Bericht door Arnoud79 »

nou heb het een en ander opengeschroefd, en nu loopt ie weer normaal, heb ook de sensor rechts eraf gehaald en schoongemaakt, en nu loopt ie weer als een zonnetje gelukkig... bedankt voor je hulp, helaas moest het een paar dagen duren voordat ik antwoord had :)
Plaats reactie