motor loopt stationair te hoog of danst.
motor loopt stationair te hoog of danst.
Ik heb een probleem met mn ZS, soms loopt de motor 2000toeren en de andere keer danst het toerental van 800 naar 1500 heen en weer het maakt niet uit of de motor warm of koud is, ik zelf denk dat vuil in het gasklephuis daar de oorzaak van is.
ik wil dan ook eerst het gasklephuis eraf halen en schoonmaken, kan dit zomaar? waar moet op gelet worden?
of kan het probleem ook wat anders betekenen??
ik wil dan ook eerst het gasklephuis eraf halen en schoonmaken, kan dit zomaar? waar moet op gelet worden?
of kan het probleem ook wat anders betekenen??
ik denk zelf dat het daar niet aan ligt, dan zou het probleem zich altijd voordoen, nu is het zo dat het regelmatig gebeurt, maar niet altijd... dat is het vreemde eraan...
Dus alle hulp/advies is welkom, alleen het lijkt er op dat er weinig technici hier op dit forum zitten, of ze laten zich niet zien...

Dus alle hulp/advies is welkom, alleen het lijkt er op dat er weinig technici hier op dit forum zitten, of ze laten zich niet zien...

Dansend stationair toerental is meestal het gevolg van een kapotte stappenmotor die je stationair toerental regelt.
De stappenmotor zit vlak bij je gasklep en heeft een 4-polige stekker.
Je kunt deze loshalen en eens goed schoonmaken en ook tevens de ruimte waar hij zich bevind schoonmaken met remmenreiniger, waarschijnlijk is dit helemaal vol gaan zitten met smurrie.
De stappenmotor zit vlak bij je gasklep en heeft een 4-polige stekker.
Je kunt deze loshalen en eens goed schoonmaken en ook tevens de ruimte waar hij zich bevind schoonmaken met remmenreiniger, waarschijnlijk is dit helemaal vol gaan zitten met smurrie.
MG TF wannahave