CO te hoog

214 216 218 220 25
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Frekkel
MG-R Freak
Berichten: 1424
Lid geworden op: vr mei 21, 2004 3:48 pm
Woonplaats: Waarschoot

CO te hoog

Bericht door Frekkel »

mijn CO was 4,3 aan 2500 toeren (2,5 stationair)

iemand een ideetje om hem te verlagen?
Zit die PBV daar voor iets tussen?
alvast bedankt
MG ZR S1800
schoenie
MG-R Addict
Berichten: 443
Lid geworden op: za dec 24, 2005 1:18 am
Woonplaats:

Bericht door schoenie »

Is de katalysator van te voren goed warm gemaakt?
Was het lambda getal 1? Zo ja dan vrees ik dat een nieuwe kat de enige oplossing is
MG TF wannahave
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

heb je er nou juist wel of geen pbv tussen zitten?
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
JeroenH

Re: CO te hoog

Bericht door JeroenH »

Frekkel schreef:...CO...
Mag toch hopen dat je CO2 bedoelt!
Anders sta ik namelijk niet graag achter je bij de verkeerslichten!
schoenie
MG-R Addict
Berichten: 443
Lid geworden op: za dec 24, 2005 1:18 am
Woonplaats:

Re: CO te hoog

Bericht door schoenie »

JeroenH schreef: Mag toch hopen dat je CO2 bedoelt!
Anders sta ik namelijk niet graag achter je bij de verkeerslichten!
Toch zeker CO, CO2 wordt niet gemeten.
Iedere auto stoot CO uit!
MG TF wannahave
Gebruikersavatar
Frekkel
MG-R Freak
Berichten: 1424
Lid geworden op: vr mei 21, 2004 3:48 pm
Woonplaats: Waarschoot

Bericht door Frekkel »

de lambda is tussen 0,920 en 1,02

nu zit er een pbv tussen

en de kat moet warm geweest zijn
MG ZR S1800
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

CO duid op een onvolledige verbranding, als je teveel brandstof inspuit dan is er niet genoeg zuurstof om die te verbranden.

Maar Turbo's doen dat zoveel, grote vlammen uit de uitlaat enzo.

Ik zou daarom niet naar de brandstof kijken, maar het in de kat zoeken.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
216cabrio
MG-R Fanatic
Berichten: 112
Lid geworden op: zo feb 15, 2004 11:51 am
Woonplaats:
Locatie: Tegelen

Bericht door 216cabrio »

Heb hetzelfde probleempje gehad voor de APK.
Ook na stevig warm rijden bleef de waarde te hoog.

Mijn monteur heeft het opgelost door een klein gaatje te boren in een van de luchtslangetjes waardoor er "valse" lucht aangezogen wordt.

Na de APK het slangetje vervangen door een luchtdicht exemplaar en mijn probleem was weer voor een jaartje opgelost :-)

Succes.
Gebruikersavatar
Frekkel
MG-R Freak
Berichten: 1424
Lid geworden op: vr mei 21, 2004 3:48 pm
Woonplaats: Waarschoot

Bericht door Frekkel »

de kat was vorig jaar wel goed, maar de pbv stond dan redelijk dicht gedraaid.
Na de keuring gaat de kat er vanonder en de garage binnen. misschien moet ik het nog even tijd geven, moet maandag maar.
de PBV is in Goes trouwens goed gesteld dus qua verbranding zou het goed moeten zitten.
en desnoods ook de truc met het darmpje proberen
MG ZR S1800
Gebruikersavatar
Frekkel
MG-R Freak
Berichten: 1424
Lid geworden op: vr mei 21, 2004 3:48 pm
Woonplaats: Waarschoot

Bericht door Frekkel »

lambda sonde naar de ballen, 120€ later en wat geklop en gevloek omdat ie muurvast zat, is de CO weer zoals ie moet zijn

althans voorlopig, morgen de katvervanger er terug onder zetten :mrgreen:
MG ZR S1800
Plaats reactie