Uitvallen van motor na ong 2 min

214 216 218 220 25
jdpower

Bericht door jdpower »

mmm zat idd ook al te denken aan compresie verlies maar hoe kan compresie verlies op de zuigerveren zomaar van de 1 op de andere dag ontstaan?? De motor heeft er nu 125000 kmter opzitten en de kopakking is ong 1200 kmter geleden door van noort vervangen. Soms valt de motor ook zelfs uit wanneer hij op hogere toeren draaid doordat ik het gaspedaal lichtelijk indruk dus op ong 3 a 4000 toeren. De motor is toen een keer niet stoterend uitgevallen maar viel gewoon van hoog in de toeren in een keer stil alsof hij niks geen benzine of onsteking meer kreeg. Hoe waarschijnlijjk is het dat het dan het hele probleem te wijten in aan compressie verlies? Het gebeurde namelijk van de een op de andere keer dat het probleem onstond. Daarvoor liep de motor altijd perfect en trok als een gek.
Frekkel
MG-R Freak

Bericht door Frekkel »

plan b: sleep hem naar de mg-r dealer en lees hem eens uit
MG ZR S1800
jdpower

Bericht door jdpower »

:D Het probleem is opgelost en hij rijdt weer perfect.
Rotortje was stuk (het weerstandje in de rotor denk ik). De rotor zag er gewoon nog perfect uit en was maar 1 jaar oud maar toch stuk.

Iig bedankt voor alle reacties :!:
pyara_pappoe

Bericht door pyara_pappoe »

welk rotortje :) waar zit die?
jdpower

Bericht door jdpower »

Het rotortje dat in de verdeelkap van de ontsteking zit. Was toch wel het laatste waar ik aan dacht, aangezien dat rotortje maar net 1jaar oud was.
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Zo zie je maar, vaak handig om mee te beginnen, die verdeelkap.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Plaats reactie