Uitvallen van motor na ong 2 min
Uitvallen van motor na ong 2 min
Het probleem is dat mijn motor uitvalt na een x aantal minuten of zelfs seconden. De motor draaidt als hij koud is ong een paar minuten totdat hij warm word en valt dan vervolgens uit. De oorzaak van het uitvallen is mij niet helemaal 100% duidelijk. Het lijkt er iig op dat hij door het sterk toenemende aantal misfires uitvalt. Wanneer de motor koud is heeft hij weinig last van misfires en wanneer hij warm heeft heeft hij er meer last van.
Verder heb ik zelf al een aantal onderdelen vervangen om te kijken of dit het probleem zou oplossen, maar helaas zonder resultaat. De onderdelen welke vervangen zijn:
- Bobine
- Bougies
- krukas positie sensor.
- Gaskleppositie sensor.
- Injectoren heb ik laten reinigen en laten testen op flow.
Verder heb ik magnecor kv85 bougiekabels welke gewoon in perfecte staat zijn. Ook heb ik een brandstof druk verhoger en heb deze terug gedraaid naar 3 bar. De brandstrof druk blijft constant wanneer hij uitvalt.
Heeft iemand een idee wat dit probleem zo kunnen veroorzaken??
Verder heb ik zelf al een aantal onderdelen vervangen om te kijken of dit het probleem zou oplossen, maar helaas zonder resultaat. De onderdelen welke vervangen zijn:
- Bobine
- Bougies
- krukas positie sensor.
- Gaskleppositie sensor.
- Injectoren heb ik laten reinigen en laten testen op flow.
Verder heb ik magnecor kv85 bougiekabels welke gewoon in perfecte staat zijn. Ook heb ik een brandstof druk verhoger en heb deze terug gedraaid naar 3 bar. De brandstrof druk blijft constant wanneer hij uitvalt.
Heeft iemand een idee wat dit probleem zo kunnen veroorzaken??
De nieuwe stand van zaken. 
@bam:
Ik heb alle massakabels en connecties nog maals gecontroleerd en deze zijn allemaal perfect.
@schoenie:
de koelwatertemperatuursenor heb ik al gectroleerd en ohms doorgemeten op de connector van de ecu.
Verder heb ik de inlaat temperatuur sensor al gecontroleerd op de ecu en deze is ook gewoon goed. Ook heb ik de bekabling naar de bobine al gebypassed dmv een zelfgemaakte kabel met connector. en deze rechtstreeks op de ecu aangesloten, ook dit zonder enige verandering. Dit zelfde trucje heb ik ook toegepast op de krukaspositiesensor. Maar omdat deze kabel niet afgeschermd is ging de motor nog slecter lopen.
iig alvast bedankt voor de reacties

@bam:
Ik heb alle massakabels en connecties nog maals gecontroleerd en deze zijn allemaal perfect.
@schoenie:
de koelwatertemperatuursenor heb ik al gectroleerd en ohms doorgemeten op de connector van de ecu.
Verder heb ik de inlaat temperatuur sensor al gecontroleerd op de ecu en deze is ook gewoon goed. Ook heb ik de bekabling naar de bobine al gebypassed dmv een zelfgemaakte kabel met connector. en deze rechtstreeks op de ecu aangesloten, ook dit zonder enige verandering. Dit zelfde trucje heb ik ook toegepast op de krukaspositiesensor. Maar omdat deze kabel niet afgeschermd is ging de motor nog slecter lopen.
iig alvast bedankt voor de reacties

hey bam de bobine heb ik idd al vervangen door een nieuw exemplaar ook helaas zonder resutlaat.
verdeerlkap is ook nog niet zo gek oud en de rotor ook niet, zien er verder ook gewoon goed uit of het moet toevallig net de rotor zijn die stuk is. zou wel heel toevallig zijn. En dan zou hij volgensmij helemaal niet lekker lopen.

jah brandstof injectie is gewoon in orde, injectoren zijn gereinigd en getest op flow. Alle injectoren zijn 100% gelijk aan elkaar. De brandstof druk in de fuel rail is ook gewoon netjes 3 bar en fluctueert niet. Ook de lambda sonde is vervangen door een 2e hands goed werkend exemplaar. Ook dat zonder resultaat.
Kritische vraag, maar uit ervaring, je zegt dat het goed is, maar wat heb je dan gemeten(waarden) waardoor je concludeert dat het goed is?jdpower schreef: @bam:
Ik heb alle massakabels en connecties nog maals gecontroleerd en deze zijn allemaal perfect.
@schoenie:
de koelwatertemperatuursenor heb ik al gectroleerd en ohms doorgemeten op de connector van de ecu.
Verder heb ik de inlaat temperatuur sensor al gecontroleerd op de ecu en deze is ook gewoon goed.
iig alvast bedankt voor de reacties
MG TF wannahave
@schoenie:
Ik heb de ohmse waardes van de 2 temperatuur sensoren vergeleken met tabellen op de volgende website http://www.mgfcar.de/sensor/index.htm De waardes heb ik bij een koude en een warme motor gemeten en kwamen in beide situaties goed overeen met de waardes uit de tabelen.
Ik heb de ohmse waardes van de 2 temperatuur sensoren vergeleken met tabellen op de volgende website http://www.mgfcar.de/sensor/index.htm De waardes heb ik bij een koude en een warme motor gemeten en kwamen in beide situaties goed overeen met de waardes uit de tabelen.
daarom spuiten ze toch niet in? als je ecu de opdracht niet geeft om in te spuiten mag je ze duizend keer reinigen en testen op flow.jdpower schreef:jah brandstof injectie is gewoon in orde, injectoren zijn gereinigd en getest op flow. Alle injectoren zijn 100% gelijk aan elkaar. De brandstof druk in de fuel rail is ook gewoon netjes 3 bar en fluctueert niet. Ook de lambda sonde is vervangen door een 2e hands goed werkend exemplaar. Ook dat zonder resultaat.
MG ZR S1800
@Frekkel
De bekabeling naar de injectoren heb ik idd nog niet gecontroleerd. Maar de motor draaidt wel gewoon voor de 1e paar minuten en heeft dan een maar een enkele misfire pas wanneer hij warmer wordt nemen het aantal misfires toe. De injectoren spuiten dus wel degelijk in anders zou hij helmaal niet draaien.
De bekabeling naar de injectoren heb ik idd nog niet gecontroleerd. Maar de motor draaidt wel gewoon voor de 1e paar minuten en heeft dan een maar een enkele misfire pas wanneer hij warmer wordt nemen het aantal misfires toe. De injectoren spuiten dus wel degelijk in anders zou hij helmaal niet draaien.
tis maar dat ik net ook zo'n probleempje heb gehad en dat het bij mij de aansturing van de injectoren wasjdpower schreef:@Frekkel
De bekabeling naar de injectoren heb ik idd nog niet gecontroleerd. Maar de motor draaidt wel gewoon voor de 1e paar minuten en heeft dan een maar een enkele misfire pas wanneer hij warmer wordt nemen het aantal misfires toe. De injectoren spuiten dus wel degelijk in anders zou hij helmaal niet draaien.

MG ZR S1800
mm vandaag was het dus helemaal raar. Het ging alsvolgt:
- Ik start hem en hij slaat direct aan
- Hij loopt vervolgens echt perfect gedurende ong 2 min todat hij echt warmer werd.
- koelvloeistof was nu op bedrijstemperatuur en de motor begon te stotteren. De koelslangen voelde redelijjk hard aan. De motor viel stil.
- Ik heb langzaam de dop van het expansievatje losgedraaid zodat de druk verminderde.
- Ik starte hem weer en hij liep goed gedurende ong 3 a 4 min. De koelvloeistof slangen waren nu niet hard geworden.
- De motor viel weer stil na ong 4 min. Hij wilde hierna niet meer aanslaan tijdens het starten.
Is dit raar of wa, verder heb ik de spanning op de voedende zijde van de injectoren (geschakeld in de nul) gemeten en deze spanning bleef gewoon aanwezig gedurende het stoteren.
@schoenie zie antw in bovenstaande tekst.
- Ik start hem en hij slaat direct aan
- Hij loopt vervolgens echt perfect gedurende ong 2 min todat hij echt warmer werd.
- koelvloeistof was nu op bedrijstemperatuur en de motor begon te stotteren. De koelslangen voelde redelijjk hard aan. De motor viel stil.
- Ik heb langzaam de dop van het expansievatje losgedraaid zodat de druk verminderde.
- Ik starte hem weer en hij liep goed gedurende ong 3 a 4 min. De koelvloeistof slangen waren nu niet hard geworden.
- De motor viel weer stil na ong 4 min. Hij wilde hierna niet meer aanslaan tijdens het starten.
Is dit raar of wa, verder heb ik de spanning op de voedende zijde van de injectoren (geschakeld in de nul) gemeten en deze spanning bleef gewoon aanwezig gedurende het stoteren.
@schoenie zie antw in bovenstaande tekst.
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Hmm misschien een maf idee, maar als je zeker weet dat er brandstof ingespoten word en dat de ontsteking op tijd staat(en werkt)
Dan zou je kunnen denk dat de compressie niet goed is. Misschien heb je alleen compressie als hij net start, het zou kunnen dat water of olie de cylinders afsluit, na dat hij een tijdje loopt is het water of olie verbrand. Dat zou ook verklaren waarom het koelsysteem zo onder druk wordt gezet.
Aan de andere kant het systeem hoort ook onder druk te staan, de thermostaat zit dicht(want koud) maar de waterpomp probeer wel water door de radiateur te duwen.
Als ik jou was zou ik eens kijken of hij loopt op starterhulp nadat hij is afgeslagen(zoja is het toch een benzine probleem) en een compressiemeting doen voor en nadat je hem start.
Dan zou je kunnen denk dat de compressie niet goed is. Misschien heb je alleen compressie als hij net start, het zou kunnen dat water of olie de cylinders afsluit, na dat hij een tijdje loopt is het water of olie verbrand. Dat zou ook verklaren waarom het koelsysteem zo onder druk wordt gezet.
Aan de andere kant het systeem hoort ook onder druk te staan, de thermostaat zit dicht(want koud) maar de waterpomp probeer wel water door de radiateur te duwen.
Als ik jou was zou ik eens kijken of hij loopt op starterhulp nadat hij is afgeslagen(zoja is het toch een benzine probleem) en een compressiemeting doen voor en nadat je hem start.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!