motorprobleempje

214 216 218 220 25
Plaats reactie
Frekkel
MG-R Freak

motorprobleempje

Bericht door Frekkel »

niks ergs maar wel vrij vervelend

reeds een maand heb ik last dat wanneer ik schakel en terug gas geef dat de motor heel soms even snokt, prutteld of hoe je het wil noemen.
twee weken geleden rij ik 80 in vijfde. plots geen gasrespons meer. pompend gas gegeven, nix. teruggeschakeld naar vier, vol op het gas en ie schoot terug weg. als een speer uiteraard :mrgreen:
vorige week rij ik een kilometer en juist terug voor mijn deur (ik was van zijn vier aan het terugschakelen, remmen op de motor dus) rij ik in zijn 1e nog zo'n 20 per uur en de motor valt uit. terug proberen starten, wil niet aanslaan. na mijn werk terug geprobeerd, nog steeds niet aanslaan. we slepen hem naar de garage, daar probeer ik nog eens en hopla, ie slaat wel aan. ze keken ernaar maar konden niks vinden. een week geen problemen gehad.
deze week wil ik van mijn werk vertrekken, slaat weer niet aan. na 5 keer proberen was ie weer weg
gisteren sta ik voor rood licht, wil aanzetten en ie valt weer stil. na vijf keer proberen sloeg hij weer wel aan.

al die tijd rij ik er dus mee naar mijn werk zonder problemen (50 km), behalve dan het occasionele snokken van de motor. dus negen op de tien keer start ie normaal of valt hij niet stil.

de brandstofpomp draait altijd, dus hij krijgt drinken, lucht zal ie ook wel krijgen dus wat doet ie niet? injecteren of vonken en waarom niet??
sensor, ecu...?

het betreft dus een vvc145 met zr160 injectoren, FSE PBV en viper. Hij loopt zo al 6 maand ofwel 15.000 km rond. maar nu loopt ie dus plots mank

iemand ervaring mee of een ideetje. Dinsdag gaat ie binnen op onderhoud en wordt er ook naar gekeken, maar de pc vond vorige week ook niks, dus vrees dat het nu weer niks zal worden.
MG ZR S1800
schoenie
MG-R Addict
Bericht door schoenie »

Eerste gedachte;
Mogelijk dat het signaal van de toerentalsensor af en toe gewoon weg valt. Zou je eens in de autodata moeten kijken wat de weerstand van de sensor moet zijn. Verder zou je eens kunnen kijken of de stekker nog mooi schoon is en of er geen vuil zit tussen je sensor en de krukas. Kan ook nog worden veroorzaakt door slechte massa verbinding.

Zijn er verder nog dingen die opvallen als je motor stil valt, blijft alle elektronica van het dashboard het doen?
Anders zal er toch door iemand die beschikt over een uitleesapparaat naar gekeken moeten worden.
MG TF wannahave
Silly CVT
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door Silly CVT »

Wanneer heeft ie voor het laatst een nieuw bezinefilter gehad??? :?
Officieel bericht:
Afbeelding
Klik de groene balk.:mrgreen:
Frekkel
MG-R Freak

Bericht door Frekkel »

benzinefilter zou normaal gezien minder dan 10.000 km geleden moeten vervangen zijn op de grote beurt. eens factuur nazien morgen

mijn gedacht was ook de krukas sensor, morgen eens kijken als ik tijd heb.
jammer dat mijn laptop geblokkeerd staat wegens niet meer herkennen paswoord, anders kon ik de rave cd eens raadplegen
MG ZR S1800
Gerald-17
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door Gerald-17 »

mss je verdeelkap en rotor?
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

Die heeft een VVC niet hè ;).
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Ik zit daarom ook een beetje aan de bougiekabels te denken, die gaan nogal vaak de mist in op de VVC.

Maar naar ik begrepen heb speelt het probleem zich dan vaak voor met nat weer, en als het in 1 maal weg is dan blijft het weg(tijdens die rit)
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Frekkel
MG-R Freak

Bericht door Frekkel »

niet specifiek bij nat weer, alhoewel het nu indd toch wel al een tijd zeer vochtige lucht is

vanmiddag, de zon schijnt hier, reeds na tien kilometer in het optrekken in 1ste toch weer een pruttel. stilvallen is toch al weer een paar dagen geleden.
MG ZR S1800
Plaats reactie