reeds een maand heb ik last dat wanneer ik schakel en terug gas geef dat de motor heel soms even snokt, prutteld of hoe je het wil noemen.
twee weken geleden rij ik 80 in vijfde. plots geen gasrespons meer. pompend gas gegeven, nix. teruggeschakeld naar vier, vol op het gas en ie schoot terug weg. als een speer uiteraard

vorige week rij ik een kilometer en juist terug voor mijn deur (ik was van zijn vier aan het terugschakelen, remmen op de motor dus) rij ik in zijn 1e nog zo'n 20 per uur en de motor valt uit. terug proberen starten, wil niet aanslaan. na mijn werk terug geprobeerd, nog steeds niet aanslaan. we slepen hem naar de garage, daar probeer ik nog eens en hopla, ie slaat wel aan. ze keken ernaar maar konden niks vinden. een week geen problemen gehad.
deze week wil ik van mijn werk vertrekken, slaat weer niet aan. na 5 keer proberen was ie weer weg
gisteren sta ik voor rood licht, wil aanzetten en ie valt weer stil. na vijf keer proberen sloeg hij weer wel aan.
al die tijd rij ik er dus mee naar mijn werk zonder problemen (50 km), behalve dan het occasionele snokken van de motor. dus negen op de tien keer start ie normaal of valt hij niet stil.
de brandstofpomp draait altijd, dus hij krijgt drinken, lucht zal ie ook wel krijgen dus wat doet ie niet? injecteren of vonken en waarom niet??
sensor, ecu...?
het betreft dus een vvc145 met zr160 injectoren, FSE PBV en viper. Hij loopt zo al 6 maand ofwel 15.000 km rond. maar nu loopt ie dus plots mank
iemand ervaring mee of een ideetje. Dinsdag gaat ie binnen op onderhoud en wordt er ook naar gekeken, maar de pc vond vorige week ook niks, dus vrees dat het nu weer niks zal worden.