turbo druk IDT

214 216 218 220 25
Plaats reactie
zijnstra

turbo druk IDT

Bericht door zijnstra »

heb laatst m'n boost metertje aangesloten, maar deze geeft bij volgas nooit meer aan als 0.5 bar (moet toch mimaal 1 zijn??)

kunnen ze bij de garage ook je turbodruk meten??uitlezen??
en zo ja, moet dat beslist bij de dealer??
Mista T
MG-R Core

Bericht door Mista T »

Nee hoor, turbo druk hoeft niet 1 te zijn...

heel veel mensen verwachten dit wel, maar bij normaal straatgebruik zit de druk bij de meeste auto's tussen de .4 en .8 bar overdruk...

Kan zijn dat de plaats van de meter ervoor zorgt dat deze iets onnauwkeuriger wordt met aangeven van de druk...
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
zijnstra

Bericht door zijnstra »

Mista T schreef:Nee hoor, turbo druk hoeft niet 1 te zijn...

heel veel mensen verwachten dit wel, maar bij normaal straatgebruik zit de druk bij de meeste auto's tussen de .4 en .8 bar overdruk...

Kan zijn dat de plaats van de meter ervoor zorgt dat deze iets onnauwkeuriger wordt met aangeven van de druk...
op het engelse forum lees ik waarden van 20 psi = bijna 1.4 bar

let wel op, het gaat hier om een diesel, die hebben altijd hogere druk als een bezine motor met turbo als ik me niet vergis
Mista T
MG-R Core

Bericht door Mista T »

Ja dat is ook wel weer zo.....

Maar ik las dat je het T stukje tussen de mapsensor had geplaatst??

Misschien dat je daarom een lagere druk krijgt dan normaal oftewel dat de meting niet helemaal 100 % correct i
But to be me...!!

zijnstra

Bericht door zijnstra »

Mista T schreef:Ja dat is ook wel weer zo.....

Maar ik las dat je het T stukje tussen de mapsensor had geplaatst??

Misschien dat je daarom een lagere druk krijgt dan normaal oftewel dat de meting niet helemaal 100 % correct i
waar zou jij hem dan plaatsen?
Mista T
MG-R Core

Bericht door Mista T »

Ik zou kijken of er geen aansluiting op je inlaatspruitstuk over is.. zodat je dus een directe aansluiting op je turbodruk meter hebt...
But to be me...!!

zijnstra

Bericht door zijnstra »

Mista T schreef:Ik zou kijken of er geen aansluiting op je inlaatspruitstuk over is.. zodat je dus een directe aansluiting op je turbodruk meter hebt...
tsja daar zit wat in, heb alleen geen idee waar dat dan zou moeten komen, laat staan waar het inlaatspruitstuk zit hahaha
Mista T
MG-R Core

Bericht door Mista T »

Dat is makkelijk uitgelegd....

Je hebt het luchtfilter ... deze zit aangesloten op de turbo..... Vanaf de turbo gaat een slang naar je intercooler.... Vanaf je intercooler gaat een slang naar je inlaatspruitstuk....weet niet of jij een gasklep hebt, maar na je gasklep zit je inlaatspruitstuk....
But to be me...!!

zijnstra

Bericht door zijnstra »

Mista T schreef:Dat is makkelijk uitgelegd....

Je hebt het luchtfilter ... deze zit aangesloten op de turbo..... Vanaf de turbo gaat een slang naar je intercooler.... Vanaf je intercooler gaat een slang naar je inlaatspruitstuk....weet niet of jij een gasklep hebt, maar na je gasklep zit je inlaatspruitstuk....
maar is het dan niet zo dat het "slangetje" vanaf de map naar het inlaatspruitstuk gaat?? :roll:
Mista T
MG-R Core

Bericht door Mista T »

Ja dat is zo,

maar naar mijn idee kiest lucht voor de weg van de minste weerstand...
oftewel de rechte lijn naar de map sensor... Dus duurt het dan FF voordat de volledige druk op de meterstaat en dat deze ook niet helemaal gelijk is aan de echt druk die op het systeem staat..
But to be me...!!

zijnstra

Bericht door zijnstra »

Mista T schreef:Ja dat is zo,

maar naar mijn idee kiest lucht voor de weg van de minste weerstand...
oftewel de rechte lijn naar de map sensor... Dus duurt het dan FF voordat de volledige druk op de meterstaat en dat deze ook niet helemaal gelijk is aan de echt druk die op het systeem staat..
klinkt niet onlogisch...
maar het systeem staat onder druk als het goed is, dus dan zouden toch alle ruimtes gelijk moeten zijn gevuld.

en zodra ik het gas ook maar intrap schiet de druk op het metertje omhoog, en bij loslaten hetzelfde verhaal.

misschien toch maar eens proberen te druk ietsjes op te voeren bij de wastegate?? en kijken wat er dan gebeurd?
schoenie
MG-R Addict
Bericht door schoenie »

Ik denk dat jou metertje gewoon de druk tov de buitenlucht meet en niet de absolute druk in je inlaatspruituk. Dus als je 0,5 bar afleest is er 1,5 bar absoluut aanwezig
Ik zou niet met je druk gaan spelen om het metertje per se hoger te krijgen
MG TF wannahave
bam
MG-R Core

Bericht door bam »

Hiervindt je nuttige informatie.

Bam.
zijnstra

Bericht door zijnstra »

schoenie schreef:Ik denk dat jou metertje gewoon de druk tov de buitenlucht meet en niet de absolute druk in je inlaatspruituk. Dus als je 0,5 bar afleest is er 1,5 bar absoluut aanwezig
Ik zou niet met je druk gaan spelen om het metertje per se hoger te krijgen
nee dat ben ik met je eens, ga niet eerder met de druk "knoeien" dan wanneer ik zeker weet dat ik de goeie waarden aflees op m'n metertje.

zal eerst eens kijken of ik hem ergens anders aan kan sluiten.

zijn er nog meer mensen met een boost gauge?? en zo ja, waar hebben jullie die aangesloten.

@BAM: op de site van roverron staat idd erg veel goeie info, en zou het idd ook die manier van hem eens kunnen proberen, maar lijkt me een beetje omslagtig....
Plaats reactie