turbo druk IDT
turbo druk IDT
heb laatst m'n boost metertje aangesloten, maar deze geeft bij volgas nooit meer aan als 0.5 bar (moet toch mimaal 1 zijn??)
kunnen ze bij de garage ook je turbodruk meten??uitlezen??
en zo ja, moet dat beslist bij de dealer??
kunnen ze bij de garage ook je turbodruk meten??uitlezen??
en zo ja, moet dat beslist bij de dealer??
-
- MG-R Core
- Berichten: 2526
- Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
- Woonplaats: Nieuwegein
- Locatie: NIEUWEGEIN
Nee hoor, turbo druk hoeft niet 1 te zijn...
heel veel mensen verwachten dit wel, maar bij normaal straatgebruik zit de druk bij de meeste auto's tussen de .4 en .8 bar overdruk...
Kan zijn dat de plaats van de meter ervoor zorgt dat deze iets onnauwkeuriger wordt met aangeven van de druk...
heel veel mensen verwachten dit wel, maar bij normaal straatgebruik zit de druk bij de meeste auto's tussen de .4 en .8 bar overdruk...
Kan zijn dat de plaats van de meter ervoor zorgt dat deze iets onnauwkeuriger wordt met aangeven van de druk...
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
op het engelse forum lees ik waarden van 20 psi = bijna 1.4 barMista T schreef:Nee hoor, turbo druk hoeft niet 1 te zijn...
heel veel mensen verwachten dit wel, maar bij normaal straatgebruik zit de druk bij de meeste auto's tussen de .4 en .8 bar overdruk...
Kan zijn dat de plaats van de meter ervoor zorgt dat deze iets onnauwkeuriger wordt met aangeven van de druk...
let wel op, het gaat hier om een diesel, die hebben altijd hogere druk als een bezine motor met turbo als ik me niet vergis
-
- MG-R Core
- Berichten: 2526
- Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
- Woonplaats: Nieuwegein
- Locatie: NIEUWEGEIN
Ja dat is ook wel weer zo.....
Maar ik las dat je het T stukje tussen de mapsensor had geplaatst??
Misschien dat je daarom een lagere druk krijgt dan normaal oftewel dat de meting niet helemaal 100 % correct i
Maar ik las dat je het T stukje tussen de mapsensor had geplaatst??
Misschien dat je daarom een lagere druk krijgt dan normaal oftewel dat de meting niet helemaal 100 % correct i
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
-
- MG-R Core
- Berichten: 2526
- Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
- Woonplaats: Nieuwegein
- Locatie: NIEUWEGEIN
Ik zou kijken of er geen aansluiting op je inlaatspruitstuk over is.. zodat je dus een directe aansluiting op je turbodruk meter hebt...
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
-
- MG-R Core
- Berichten: 2526
- Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
- Woonplaats: Nieuwegein
- Locatie: NIEUWEGEIN
Dat is makkelijk uitgelegd....
Je hebt het luchtfilter ... deze zit aangesloten op de turbo..... Vanaf de turbo gaat een slang naar je intercooler.... Vanaf je intercooler gaat een slang naar je inlaatspruitstuk....weet niet of jij een gasklep hebt, maar na je gasklep zit je inlaatspruitstuk....
Je hebt het luchtfilter ... deze zit aangesloten op de turbo..... Vanaf de turbo gaat een slang naar je intercooler.... Vanaf je intercooler gaat een slang naar je inlaatspruitstuk....weet niet of jij een gasklep hebt, maar na je gasklep zit je inlaatspruitstuk....
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
maar is het dan niet zo dat het "slangetje" vanaf de map naar het inlaatspruitstuk gaat??Mista T schreef:Dat is makkelijk uitgelegd....
Je hebt het luchtfilter ... deze zit aangesloten op de turbo..... Vanaf de turbo gaat een slang naar je intercooler.... Vanaf je intercooler gaat een slang naar je inlaatspruitstuk....weet niet of jij een gasklep hebt, maar na je gasklep zit je inlaatspruitstuk....

-
- MG-R Core
- Berichten: 2526
- Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
- Woonplaats: Nieuwegein
- Locatie: NIEUWEGEIN
Ja dat is zo,
maar naar mijn idee kiest lucht voor de weg van de minste weerstand...
oftewel de rechte lijn naar de map sensor... Dus duurt het dan FF voordat de volledige druk op de meterstaat en dat deze ook niet helemaal gelijk is aan de echt druk die op het systeem staat..
maar naar mijn idee kiest lucht voor de weg van de minste weerstand...
oftewel de rechte lijn naar de map sensor... Dus duurt het dan FF voordat de volledige druk op de meterstaat en dat deze ook niet helemaal gelijk is aan de echt druk die op het systeem staat..
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
klinkt niet onlogisch...Mista T schreef:Ja dat is zo,
maar naar mijn idee kiest lucht voor de weg van de minste weerstand...
oftewel de rechte lijn naar de map sensor... Dus duurt het dan FF voordat de volledige druk op de meterstaat en dat deze ook niet helemaal gelijk is aan de echt druk die op het systeem staat..
maar het systeem staat onder druk als het goed is, dus dan zouden toch alle ruimtes gelijk moeten zijn gevuld.
en zodra ik het gas ook maar intrap schiet de druk op het metertje omhoog, en bij loslaten hetzelfde verhaal.
misschien toch maar eens proberen te druk ietsjes op te voeren bij de wastegate?? en kijken wat er dan gebeurd?
nee dat ben ik met je eens, ga niet eerder met de druk "knoeien" dan wanneer ik zeker weet dat ik de goeie waarden aflees op m'n metertje.schoenie schreef:Ik denk dat jou metertje gewoon de druk tov de buitenlucht meet en niet de absolute druk in je inlaatspruituk. Dus als je 0,5 bar afleest is er 1,5 bar absoluut aanwezig
Ik zou niet met je druk gaan spelen om het metertje per se hoger te krijgen
zal eerst eens kijken of ik hem ergens anders aan kan sluiten.
zijn er nog meer mensen met een boost gauge?? en zo ja, waar hebben jullie die aangesloten.
@BAM: op de site van roverron staat idd erg veel goeie info, en zou het idd ook die manier van hem eens kunnen proberen, maar lijkt me een beetje omslagtig....