air/fuel meter aansluiten en olie
air/fuel meter aansluiten en olie
nog een vraag,
ik ga binnenkort mijn olie vervangen. dit ga ikzelf doen. ik zat te denken nu mijn motor 1.8 vvc altijd op 10W40 heeft gelopen, er nu vol synthetisch 5W30 in te gooien.... is dit een goede keuze? en kan ik dit doen zonder zomaar problemen??
Verder wil ik mijn air/fuel meter aansluiten. nu heb ik gehoord dat dit via de lambda sensor kan, of danwel als je weet welke aansluiting op de ecu voor de air/fuel metingen is, je het draadje van je air/fuel meter gewoon daarbij kan steken. Nu wil ik vragen, weet iemand welke draadje bij de 1.8 vvc ( brm motor) de exacte air/fuel aansluiting is?? zou iemand me daarmee kunnen helpen...? of hoe kan ik makkelijk de air fuel meter aansluiten, en eventueel als ik het op een sensor kan aansluiten welke is dit dan en waar zit deze precies? eventueel met foto of tekening erbij zou handig zijn.
ik ga binnenkort mijn olie vervangen. dit ga ikzelf doen. ik zat te denken nu mijn motor 1.8 vvc altijd op 10W40 heeft gelopen, er nu vol synthetisch 5W30 in te gooien.... is dit een goede keuze? en kan ik dit doen zonder zomaar problemen??
Verder wil ik mijn air/fuel meter aansluiten. nu heb ik gehoord dat dit via de lambda sensor kan, of danwel als je weet welke aansluiting op de ecu voor de air/fuel metingen is, je het draadje van je air/fuel meter gewoon daarbij kan steken. Nu wil ik vragen, weet iemand welke draadje bij de 1.8 vvc ( brm motor) de exacte air/fuel aansluiting is?? zou iemand me daarmee kunnen helpen...? of hoe kan ik makkelijk de air fuel meter aansluiten, en eventueel als ik het op een sensor kan aansluiten welke is dit dan en waar zit deze precies? eventueel met foto of tekening erbij zou handig zijn.
volgens mij mag je niet zomaar van halfsyntheet naar volsyntheet in verband met beschermende laagjes in de motor enzo. precies weet ik het niet, maar het kan niet zondermeer.
lambda zit op je uitlaatspruitstuk, meestal na de collector maar ik weet niet hoe dit bij de K-serie zit.
lambda zit op je uitlaatspruitstuk, meestal na de collector maar ik weet niet hoe dit bij de K-serie zit.
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Nog even over die olie...
Als alles gewoon in orde is met je motor kan het echt geen kwaad om van een halfsyn naar volsyn te gaan hoor. Volsyn is volgens mij zelfs beter (en duurder).
Mijn TC hoort 10w40 in maar ik heb 0w40 mobil1 erin zitten. Ik heb hem gekocht bij Autohotel Lombardijen en daar raadden ze deze olie aan. Vooral als je veel kleine afstanden rijdt, smerende werking begint sneller.
Maar een beetje zweten bij het kleppendeksel kan niet zoveel kwaad, doet hij bij mij ook een beetje, maar ik heb het er al 8 maanden in en geen verschil op de peilstok. Bijhouden is belangrijker.
Grz patrick
Als alles gewoon in orde is met je motor kan het echt geen kwaad om van een halfsyn naar volsyn te gaan hoor. Volsyn is volgens mij zelfs beter (en duurder).
Mijn TC hoort 10w40 in maar ik heb 0w40 mobil1 erin zitten. Ik heb hem gekocht bij Autohotel Lombardijen en daar raadden ze deze olie aan. Vooral als je veel kleine afstanden rijdt, smerende werking begint sneller.
Maar een beetje zweten bij het kleppendeksel kan niet zoveel kwaad, doet hij bij mij ook een beetje, maar ik heb het er al 8 maanden in en geen verschil op de peilstok. Bijhouden is belangrijker.
Grz patrick
ja dat is wel zo, daarom houd ik het maar bij 10 W40. maar bestaat 10W40 ook in vol sythetische vorm? of ga je dan gelijk op 5W30 over?
ik rijd inderdaad heel veel kleine afstanden...
MAAR IK SNAP ER DE BALLEN NIET MEER VAN DE ENE ZEGT DIT EN DE ANDERE DAT... Ik houd het dan maar op wat de handleiding voorschrijft, en dat is 10W40.
ik rijd inderdaad heel veel kleine afstanden...
MAAR IK SNAP ER DE BALLEN NIET MEER VAN DE ENE ZEGT DIT EN DE ANDERE DAT... Ik houd het dan maar op wat de handleiding voorschrijft, en dat is 10W40.
even een foto...
hallo,
is dit de lambda sensor? heb even een foto geplaatst? moet ik het draadje dan hierbij steken? echter ik zie 2 draadjes op de sensor, bij op wel draadje moet ik mijn air/fuel meter aansluiten? want op mijn air/fuel meter moet maar een draad komen van de sensor... volgens de handleiding, en daarnaast nog een plus en min draad voor de stroom??
hier de link met de foto. je ziet op de foto niet echt duidelijk dat het 2 draadjes naar de lambda sensor gaan. maar dit is wel het geval.

is dit de lambda sensor? heb even een foto geplaatst? moet ik het draadje dan hierbij steken? echter ik zie 2 draadjes op de sensor, bij op wel draadje moet ik mijn air/fuel meter aansluiten? want op mijn air/fuel meter moet maar een draad komen van de sensor... volgens de handleiding, en daarnaast nog een plus en min draad voor de stroom??
hier de link met de foto. je ziet op de foto niet echt duidelijk dat het 2 draadjes naar de lambda sensor gaan. maar dit is wel het geval.

- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Die sensor is voor de water-temp, de lambda-sensor heeft 4 draden(misschien zelfs 5) en hij zit waar BAM zeg dat hij moet zitten.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!