grotere remklauwen + schijven achter!
vandaag dus die zr rommel gemonteerd vooraan.
misschien dat striker me kan helpen met mijn vraag.
ik heb dus de remklauwen vooraan vervangen, en ontlucht met het pedaal. maar nu is het rempedaal een beetje sponzig. je moet het heel diep intrapen gebeurd er iets. nu heb ik ooit eens gelezen dat je de zr remmen diep moet intrappen wil je stil staan, maar daar ergens heel diep remmen ze dan ook zeer goed, ik heb de indruk dat dit nu bij mij nog niet het geval is. zou er nog lucht inzitten?
ik heb ongeveer een half litertje vervangen, overal kwam mooie remvloeistof uit alvorens ik de nippel toedraaide.
heb al tientallen auto's ontlucht, maar is de eerste keer dat ik zo iets voel.
misschien dat striker me kan helpen met mijn vraag.
ik heb dus de remklauwen vooraan vervangen, en ontlucht met het pedaal. maar nu is het rempedaal een beetje sponzig. je moet het heel diep intrapen gebeurd er iets. nu heb ik ooit eens gelezen dat je de zr remmen diep moet intrappen wil je stil staan, maar daar ergens heel diep remmen ze dan ook zeer goed, ik heb de indruk dat dit nu bij mij nog niet het geval is. zou er nog lucht inzitten?
ik heb ongeveer een half litertje vervangen, overal kwam mooie remvloeistof uit alvorens ik de nippel toedraaide.
heb al tientallen auto's ontlucht, maar is de eerste keer dat ik zo iets voel.
MG ZR S1800
ik heb ook ZR160 spul vooraan en ook een sponzig pedaal, 3x opnieuw ontlucht maar het werd niet beter. ik ben er nu aan gewend en als je doortrapt remt het echt wel goed hoor 

You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
vele geld? minder dan een black diamond upgrade, dus ja, en nu kan ik natuurlijk de black diamonds voor een zr monteren. enkel vooraan dan. achteraan hou ik het voorlopig standaardStriker schreef:Remkracht viel mij inderdaad ook dik tegen na het monteren van de ZR160 remmen. Je moet het pedaal veel verder intrappen voor er iets gebeurt, dan remt het wel iets beter dan voorheen. Maar het vele geld absoluut niet waard, deze upgrade wordt te veel opgehemeld in mijn ogen.
MG ZR S1800
-
- MG-R Core
Volgens mij was het toch ook zo dat als je het echt goed wilt doen, dat je dan de hoofdremcilinder ook moet vervangen???
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
But to be me...!!
Ik heb mezelf een setje. http://www.ate.de/generator/www/com/en/ ... sc_en.html
kado gedaan ze gaan er volgende week gelijk met 4 nieuwe Toyo's onder ben benieuwd of ik verschil merk tussen de Ate en de nu kromme EBC schijven. Ik was incl verzend(rembours) kosten 97 euro kwijt
kado gedaan ze gaan er volgende week gelijk met 4 nieuwe Toyo's onder ben benieuwd of ik verschil merk tussen de Ate en de nu kromme EBC schijven. Ik was incl verzend(rembours) kosten 97 euro kwijt
-
- MG-R Core
@ lex...
Kromme EBC Schijven??? hoor je niet vaak...
Kromme EBC Schijven??? hoor je niet vaak...
To catch me, you gotta be fast...
But to be me...!!
But to be me...!!
Ja ik krijg alles voor elkaar, de schijven kwamen onder de Vi vandaan je weet wel die met die tunnel dus ik denk dat er daar wat fout gegaan is.Er zit nog genoeg vlees op dus ik zou ze nog kunnen afdraaien maar ik heb daar niet z'n vertrouwen in of die schijven dan niet weer krom trekken.
Het ligt ook wel een beetje aan mijn rijstijl, als ik rem dan ga ik ook tot aan de ABS.
Het ligt ook wel een beetje aan mijn rijstijl, als ik rem dan ga ik ook tot aan de ABS.
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
Schijven krom remmen is geen enkel probleem, de makkelijkste manier is de voet op de rem houden als de auto stil staat.
interresant gegeven waar ik pas achterkwam is dat een BRM betere remmen heeft/had dan de vi. Waar dat in zat was even zoeken aangezien ze dezelfde schijven en klauwen gebruiken, wat blijkt er zit een grotere hoofdremcylinder in.
interresant gegeven waar ik pas achterkwam is dat een BRM betere remmen heeft/had dan de vi. Waar dat in zat was even zoeken aangezien ze dezelfde schijven en klauwen gebruiken, wat blijkt er zit een grotere hoofdremcylinder in.
Laatst gewijzigd door 118GTR op di mei 22, 2007 6:41 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
Ik neem aan dat hij gewoon 1 maatje groter bestelt is bij AP racing (of welke fabrikant dan ook) voor zover ik weet is de rembekrachtiger weer hetzelfde.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
www.118GTi.tk
www.118GTi.tk