grotere remklauwen + schijven achter!
grotere remklauwen + schijven achter!
hallo,
we hebben al enige topics gelezen over grotere remschijven en remklauwen voor. maar welke remschijven en remklauwen voor mijn rover 200 brm series zou ik kunnen gebruiken voor achter? dan wil ik graag grotere remschijven en remklauwen. kan ik bijvoorbeeld mijn huidige standaard remklauwen + schijven van voor naar achteren verplaatsen, en dan voorin remklauwen + schijven van een mg zr 160 of mg zr 180 plaatsen?
we hebben al enige topics gelezen over grotere remschijven en remklauwen voor. maar welke remschijven en remklauwen voor mijn rover 200 brm series zou ik kunnen gebruiken voor achter? dan wil ik graag grotere remschijven en remklauwen. kan ik bijvoorbeeld mijn huidige standaard remklauwen + schijven van voor naar achteren verplaatsen, en dan voorin remklauwen + schijven van een mg zr 160 of mg zr 180 plaatsen?
achter kan je ook de setup van een ZR160 gebruiken. of de setup van een ZS180 ook past weet ik niet...
std. MK2/3 R200 is voor 262mm achter 240mm
ZR is voor 282mm achter 260mm
std. MK2/3 R200 is voor 262mm achter 240mm
ZR is voor 282mm achter 260mm
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
nog even en vraag. als ik de gehele rem setup van de mg zr 160 of mg zs 180 op mijn rover 200 brm serie wil zetten. moet ik toch enkel:
remklauwen mg zr overzetten.
remschijven mg zr overzetten.
remblokken mg zr overzetten
klopt dit? of moet ik de remzuiger van de rover 200 brm series ook veranderen?
remklauwen mg zr overzetten.
remschijven mg zr overzetten.
remblokken mg zr overzetten
klopt dit? of moet ik de remzuiger van de rover 200 brm series ook veranderen?
remklauwen complete set 400 euro
beste mensen,
ik heb 4 remklauwen van een mg zr 160 gevonden. betreft 2 voor voor en 2 voor achter voor 400 euro... IS DIT EEN GOEDE PRIJS OF IS DIT TE DUUR? enkel remklauwen....
ik heb 4 remklauwen van een mg zr 160 gevonden. betreft 2 voor voor en 2 voor achter voor 400 euro... IS DIT EEN GOEDE PRIJS OF IS DIT TE DUUR? enkel remklauwen....
- Striker
- MG-R Freak
- Berichten: 4729
- Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
- Woonplaats:
- Locatie: Dordrecht
Het is veel geld, maar niet duur
.
Remklauwen kosten nu eenmaal een vermogen en ZR/ZS klauwen liggen niet echt voor 't oprapen, goedkoper zal je 't niet zo snel vinden.
Ik zal m'n antwoord op je pb ook nog even hier plaatsen, dan hebben anderen er misschien ook nog iets aan:
"Ik heb zelf eerst de standaard Vi remmen gehad (zelfde als op de BRM), daarna Black Diamond schijven + blokken en nu de MG ZR160 klauwen + EBC schijven.
De Black Diamond remmen waren een grote verbetering tov de standaard remmen, de ZR160 remmen zijn een kleine verbetering tov de Black Diamond remmen.
Je bent toch al snel een hoop geld kwijt voor een ZR160 setup (kostte mij zo'n 500 euro compleet met schijven en blokken geloof ik) en als ik van tevoren had geweten dat 't zo'n klein verschil zou maken, had ik het geld lekker in m'n portemonnee gehouden. Black Diamond komt op zo'n 250 euro voor schijven + blokken en dat is 't geld wel waard."

Remklauwen kosten nu eenmaal een vermogen en ZR/ZS klauwen liggen niet echt voor 't oprapen, goedkoper zal je 't niet zo snel vinden.
Ik zal m'n antwoord op je pb ook nog even hier plaatsen, dan hebben anderen er misschien ook nog iets aan:
"Ik heb zelf eerst de standaard Vi remmen gehad (zelfde als op de BRM), daarna Black Diamond schijven + blokken en nu de MG ZR160 klauwen + EBC schijven.
De Black Diamond remmen waren een grote verbetering tov de standaard remmen, de ZR160 remmen zijn een kleine verbetering tov de Black Diamond remmen.
Je bent toch al snel een hoop geld kwijt voor een ZR160 setup (kostte mij zo'n 500 euro compleet met schijven en blokken geloof ik) en als ik van tevoren had geweten dat 't zo'n klein verschil zou maken, had ik het geld lekker in m'n portemonnee gehouden. Black Diamond komt op zo'n 250 euro voor schijven + blokken en dat is 't geld wel waard."
Ik had 2x ZR160 voorklauwen (30.000km) voor 75 euro p/st. Nieuwe originele ZR160 schijven waren 50 euro p/st, en blokken (ook origineel) waren iets in de 70 euro voor de set.
@Frekkel ik rijd voor met de ZR160 setup en achter met origineel 240mm en dat gaat perfect, het heeft Zandvoort overleefd zonder achterstevoren te staan
@Frekkel ik rijd voor met de ZR160 setup en achter met origineel 240mm en dat gaat perfect, het heeft Zandvoort overleefd zonder achterstevoren te staan

You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Mark16v schreef:Ik had 2x ZR160 voorklauwen (30.000km) voor 75 euro p/st. Nieuwe originele ZR160 schijven waren 50 euro p/st, en blokken (ook origineel) waren iets in de 70 euro voor de set.
@Frekkel ik rijd voor met de ZR160 setup en achter met origineel 240mm en dat gaat perfect, het heeft Zandvoort overleefd zonder achterstevoren te staan
Wist niet dat je wel nieuwe blokken gedaan had? Andersom kom je niet te staan met voor dikkere remmen dan achter. 70%voor - 30%achter zogouw achter meer gaat remmen krijg je dat die blokkeerd en dus de voorkant in wil halen.
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Het gebeurd andersom ook, als de voorkant veel harder remt dan de achterkant, dan forceerd dat de achterkant ook om de voorkant heen.
(net zoals een badminton shuttle gebeurd net nadat je hem slaat, of een dartpijl als je hem weg gooit met de punt naar jezelf toe)
(net zoals een badminton shuttle gebeurd net nadat je hem slaat, of een dartpijl als je hem weg gooit met de punt naar jezelf toe)
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!