mg zs op lpg

schoenie
MG-R Addict
Bericht door schoenie »

probleem is dat de oude lpg installaties zelfstandig werken en dat werkt prima, maar met de komst van EOBD moet het benzine systeem alles controleren en dat mag niet worden uitgeschakeld en als het LPG-systeem andere dingen doet dan verwacht krijg je foutcodes.
MG TF wannahave
bam
MG-R Core

Bericht door bam »

Maar ik begrijp er is dus een fictief probleem en geen echt probleem.
Alleen het lampje gaat branden.
2 opties dus of het lampje eruit of de Renault laguna modificatie "dashboard afplakken".

Bam.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
boomstra

Bericht door boomstra »

oke weer een optie, ga het morgen meteen opnemen met de garage .wie weet ik krijg langzaamaan weer hoop thanks
Paddy

Bericht door Paddy »

Ik heb in feite precies hetzelfde aan de hand met mijn ZR 105. Daar zit nu ongeveer een half jaar een LPG (VSI-installatie in van Prins) en plots wilde die niet meer overgaan van benzine op lpg. Bij nameten bleek er niks mis te zijn met de LPG-installatie, maar gaf de computer aan dat de nokkenaspositioneringssensor geen signaal kreeg, en dat de lambdasondes ook geen behoorlijk signaal krijgen.

Dit kan inderdaad kloppen, omdat mijn stationair toerental soms wat 'surft' voordat het constant wordt.

Heb jij je probleem ondertussen opgelost gekregen en hoe?

groetjes
Paddy
boomstra

Bericht door boomstra »

sorry dat ik zo laat reageer maar ik zit bijna nooit achter de computer maar na mijn bezoek aan de installateur in gorinchem ben geweest is mijn lampje niet meer aangegaan ze zeggen dat de software weer is aangepast
Plaats reactie