mg zs op lpg
mg zs op lpg
ik heb een vraagje ,ik heb sinds verleden jaar mijn zs op lpg rijden .na inbouw ging na anderhalve maand mijn motormanagementlampje branden dat is nu al 8keer gebeurt maar de garage kan het niet vinden wat het is heeft iemand van hier enig idee wat het zou kunnen zijn want ik ben nu op het punt dat ik mijn auto weg ga doen en dat wil ik eigenlijk niet alvast bedankt
sorry dat ik niet duidelijk genoeg was , het is puur het lampje de auto rijd verder prima .de dealer ( niestcar te heemskerk ) leest hem iedere keer uit en steeds komt daar uit primaire en secundaire lambdasonde inlaat en nog een paar storingen zij hebben laatst 2 nieuwe sondes gemonteerd maar dat was het dus ook niet lpg inbouwstation kan het ook niet vinden . laatst is mijn auto naar gorinchem gebracht naar de importeur van de installatie die hebben nieuwe software geschreven voor mijn auto maar helaas nog niet goed . alvast bedankt voor jullie reacties
ik heb geen codes maar die kan ik wel even vragen natuurlijk, wat het meest opviel was eigenlijk steeds die lambdasondes maar ja die zijn nu ook al vervangen. garage niestcar doet wel zijn best overigens. wat ik raar vind is dat de importeur van de installatie na schrijven van nieuwe software er heilig van overtuigd was dat het nu eindelijk een keer opgelost zou zijn er ook naast zit .inbouwstation v/d bilt te amsterdam heeft hem ook al twee keer onderzocht en onder andere de druk in het systeem verhoogd maar ook geen succes ik hoop op goede ideeen van jullie kant
ik heb over twee weken weer een afspraak bij teleflex in gorinchem waar de installatie vandaan komt , dan gaan ze daar nog weer eens kijken wat ze er aan kunnen doen, jullie horen later wel weer of ze daar nu een oplossing hebben. ik hoop het want ik wil mijn auto eigenlijk niet wegdoen maar ja met een storing rijden is ook wat.
Dat is een tijd geleden zeg, 8 jaar terug had ik hetzelfde met mijn volvo.
Alleen ging bij mijn volvo geen lampje branden maar sloeg hij het op in zijn geheugen.
De oorzaak zat in het feit dat de lpg computer de lambda waardes nodig heeft en deze dus gebruikt, maar het brein van de auto wil ook wat weten dus kreeg deze een gemanipuleerd signaal.
Dit signaal vond het brein niet lekker en gaf dus de betreffende foutcode.
Of het brein luste het wel maar na het starten als hij op benzine reed en dus de lambda sensor gebruikte lagen de echte waarde en de gemanipuleerde waarden zover uit elkaar dat hij een fout gaf.
Als ik er nu aan terug denk had mijn colega zo'n 15 jaar geleden hetzelfde met zijn audi en moest toen een massadraad leggen.
Bam.
Alleen ging bij mijn volvo geen lampje branden maar sloeg hij het op in zijn geheugen.
De oorzaak zat in het feit dat de lpg computer de lambda waardes nodig heeft en deze dus gebruikt, maar het brein van de auto wil ook wat weten dus kreeg deze een gemanipuleerd signaal.
Dit signaal vond het brein niet lekker en gaf dus de betreffende foutcode.
Of het brein luste het wel maar na het starten als hij op benzine reed en dus de lambda sensor gebruikte lagen de echte waarde en de gemanipuleerde waarden zover uit elkaar dat hij een fout gaf.
Als ik er nu aan terug denk had mijn colega zo'n 15 jaar geleden hetzelfde met zijn audi en moest toen een massadraad leggen.
Bam.
Jaguar XE
MG ZS 120 MKII