mg zs op lpg

boomstra

mg zs op lpg

Bericht door boomstra »

ik heb een vraagje ,ik heb sinds verleden jaar mijn zs op lpg rijden .na inbouw ging na anderhalve maand mijn motormanagementlampje branden dat is nu al 8keer gebeurt maar de garage kan het niet vinden wat het is heeft iemand van hier enig idee wat het zou kunnen zijn want ik ben nu op het punt dat ik mijn auto weg ga doen en dat wil ik eigenlijk niet alvast bedankt
mg-zs
Hairpin Hater

Bericht door mg-zs »

Is hij al eens uitgelezen door de dealer??
Afbeelding

Commission No. ZS-005354

MG ZS
Rover Tourer
challenge
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door challenge »

en wat zegt de lpg inbouw station???
schoenie
MG-R Addict
Bericht door schoenie »

als je wil dat iemand een mogelijk oplossing geeft dan zul je wel specifieker moeten zijn dan alleen dat het lampje brandt. Doet de auto vreemd of is het puur het lampje?
MG TF wannahave
boomstra

Bericht door boomstra »

sorry dat ik niet duidelijk genoeg was , het is puur het lampje de auto rijd verder prima .de dealer ( niestcar te heemskerk ) leest hem iedere keer uit en steeds komt daar uit primaire en secundaire lambdasonde inlaat en nog een paar storingen zij hebben laatst 2 nieuwe sondes gemonteerd maar dat was het dus ook niet lpg inbouwstation kan het ook niet vinden . laatst is mijn auto naar gorinchem gebracht naar de importeur van de installatie die hebben nieuwe software geschreven voor mijn auto maar helaas nog niet goed . alvast bedankt voor jullie reacties
schoenie
MG-R Addict
Bericht door schoenie »

Hebben ze je toevallig ook een pxxxx code gegeven, want de omschrijving zegt me niet zo veel eerlijk gezegd.
MG TF wannahave
boomstra

Bericht door boomstra »

ik heb geen codes maar die kan ik wel even vragen natuurlijk, wat het meest opviel was eigenlijk steeds die lambdasondes maar ja die zijn nu ook al vervangen. garage niestcar doet wel zijn best overigens. wat ik raar vind is dat de importeur van de installatie na schrijven van nieuwe software er heilig van overtuigd was dat het nu eindelijk een keer opgelost zou zijn er ook naast zit .inbouwstation v/d bilt te amsterdam heeft hem ook al twee keer onderzocht en onder andere de druk in het systeem verhoogd maar ook geen succes ik hoop op goede ideeen van jullie kant
schoenie
MG-R Addict
Bericht door schoenie »

Kun je me zeggen om wat voor een ZS het gaat, ik wil wel eens voor je gaan zoeken.
MG TF wannahave
boomstra

Bericht door boomstra »

mijn zs is een 120 sedan van 06-09-2002, de lpg zit er inn vanaf 26-09-2005 en is van koltec autogassystemen geinstalleerd door v/d bilt autogas uit amsterdam
MARTIN
MG-R Core

Bericht door MARTIN »

:mrgreen: zijn de lambdasondes orgineel rover/mg of universeel?
mijn vader had het zelde in zijn freelander, nadat de universele lamdesonde vervangen was door een orginele was het over.
op gas rijden met een veel goedkopere universele lamdasonde was in dit geval duurkoop.
Afbeelding
boomstra

Bericht door boomstra »

dank je wel, volgens de dealer zijn ze origineel
sjon

Bericht door sjon »

Misschien kun je het wel oplossen door een illuminator er tussen te zetten zoals bij de janspeed.
boomstra

Bericht door boomstra »

de foutcodes zijn p0133 primaire lambdasonde ingangsignaal signaal buiten bereik ,en p0140 secundaire lambdasonde ingangsignaal signaal ontbreekt ik hoop dat iemand daar verder wat mee kan
Dutch
MG-R Core

Bericht door Dutch »

Zit het niet toevallig in je kabelboom? ECU?
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
boomstra

Bericht door boomstra »

ik heb over twee weken weer een afspraak bij teleflex in gorinchem waar de installatie vandaan komt , dan gaan ze daar nog weer eens kijken wat ze er aan kunnen doen, jullie horen later wel weer of ze daar nu een oplossing hebben. ik hoop het want ik wil mijn auto eigenlijk niet wegdoen maar ja met een storing rijden is ook wat.
bam
MG-R Core

Bericht door bam »

Dat is een tijd geleden zeg, 8 jaar terug had ik hetzelfde met mijn volvo.
Alleen ging bij mijn volvo geen lampje branden maar sloeg hij het op in zijn geheugen.
De oorzaak zat in het feit dat de lpg computer de lambda waardes nodig heeft en deze dus gebruikt, maar het brein van de auto wil ook wat weten dus kreeg deze een gemanipuleerd signaal.
Dit signaal vond het brein niet lekker en gaf dus de betreffende foutcode.
Of het brein luste het wel maar na het starten als hij op benzine reed en dus de lambda sensor gebruikte lagen de echte waarde en de gemanipuleerde waarden zover uit elkaar dat hij een fout gaf.

Als ik er nu aan terug denk had mijn colega zo'n 15 jaar geleden hetzelfde met zijn audi en moest toen een massadraad leggen.

Bam.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Plaats reactie