regelbare benzinedruk regelaar

214 216 218 220 25
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

wat je ook doet, DOE DAT NIET.

Er is een optimum voor elke motor, niet hoe meer hoe beter.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Mista T
MG-R Core
Berichten: 2526
Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
Woonplaats: Nieuwegein
Locatie: NIEUWEGEIN

Bericht door Mista T »

Ik heb het verschil ooit een keer gezien op een bank,
dit was bij een MG-ZR die van Skytiger.

Op het moment dat de brandstof druk regelaar op de normale stand stond, had hij 6 pk minder dan met de regelaar afgeregeld.

Je moet het zo zien dat het op een standaard auto niet helemaal goed werkt, maar als je al een aantal modificaties heb geplaatst, zoals bv luchtfilter, heb je kans dat de Air Fuel Ratio niet naar behoren is. Dus dat hij op sommige momenten te arm loopt. Met een brandstof druk regelaar zou je dus onder een hogere druk in spuiten, waardoor je een beter mengel verhouding krijgt....
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
Gebruikersavatar
Frekkel
MG-R Freak
Berichten: 1424
Lid geworden op: vr mei 21, 2004 3:48 pm
Woonplaats: Waarschoot

Bericht door Frekkel »

118GTR schreef:wat je ook doet, DOE DAT NIET.

Er is een optimum voor elke motor, niet hoe meer hoe beter.
uit noodzaak heb ik eens twee dagen rondgereden met de retour compleet afgesloten. toen was er overduidelijk merkbaar meer vermogen.
maar gewoon een spanbandje er rond en lichtjes aandraaien kan alleszinds geen kwaad.
MG ZR S1800
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Behalve dan dat die extra benzine de smering van je cylinderwanden af spoelt(olie) waarna de zuigerveren in je cylinderbus vreten.

En meer vermogen is een illusie, hij pakt sneller op daardoor denk je dat je meer vermogen hebt.

Check deze link, en dan a.u.b. het heleverhaal:
http://www.mgf.ultimatemg.com/group2/fu ... /index.htm
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Dutch
MG-R Core
Berichten: 3387
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 10:00 am
Woonplaats: Hengelo (ov)

Bericht door Dutch »

118GTR schreef:Check deze link, en dan a.u.b. het heleverhaal:
LOL
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
pyara_pappoe

Bericht door pyara_pappoe »

de benzinedruk regelaar spuit enkel eenzelfde hoeveelheid benzine in je motor met enkel een HOGERE DRUK
meer is het niet. dus meer benzine dat is onzin.! de druk is enkel hoger.
Dutch
MG-R Core
Berichten: 3387
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 10:00 am
Woonplaats: Hengelo (ov)

Bericht door Dutch »

Tomcat schreef: ?
ONZIN :lol:
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
pyara_pappoe

Bericht door pyara_pappoe »

nou denk het niet. je hoeveelheid benzine inspuiting wordt geregeld door je ecu aan de hand van sensoren die in de motor zitten, en die de lucht/zuurstof meten die via de luchtinlaat komt, en hiermee de benzine inspuiting regelen. en dit doet je benzinedrukregelaar dus niet.!!!
Dutch
MG-R Core
Berichten: 3387
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 10:00 am
Woonplaats: Hengelo (ov)

Bericht door Dutch »

Nog steeds ONZIN
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

De motor bepaalde de hoeveelheid brandstof aan de hand van het toerental en de belasting(combi gaspedaal stand en inlaat druk). Die 2 parameters worden in een tabel opgezocht(fuelmap) en dat vertel de ECU hoe lang de injectoren open moeten staan.

Evenlang open bij hogere druk => meer brandstof.

De ecu kan echter besluiten aan de hand van een aantal sensoren een % van de tabel te pakken. Bijvoorbeeld bij koude motor wordt 120% van de waarde gebruikt.

Zoiets gebeurd ook bij de lambda sensor, maar niet genoeg. de motor blijft te rijk lopen.

En had ik niet uitdrukkelijk vertelt het HELE verhaal van die link te lezen. :oops: :? :oops: :? :oops: :? :oops: :?
Die man die dat geschreven heeft heeft mooie uitdraaien(Air/Fuel) van motor, en je kunt zien dat zijn motor te rijk loopt en 8 pk kwijt is bij die hogere druk.

En dan nog rustig vertellen dat het niet waar is????
Waarom? :idea:
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Dutch
MG-R Core
Berichten: 3387
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 10:00 am
Woonplaats: Hengelo (ov)

Bericht door Dutch »

Dutch schreef: LOL
Weet je gelijk waarom ik hier al LOL had dit soort dingen is standaard lijkt het :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
pyara_pappoe

Bericht door pyara_pappoe »

oke ik had het mis. :) maar zit wel kern van waarheid in wat ik ook zei.:) hehehe Lol.
Dutch
MG-R Core
Berichten: 3387
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 10:00 am
Woonplaats: Hengelo (ov)

Bericht door Dutch »

Kern van waarheid? Enige dat klopt is dat er onder een hogere druk ingespoten wordt :?
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

En buiten dat =>

Het is vandaag kouder dan gisteren => Paniek!!!!, de Aarde koelt af.

Ziedaar een redenatie waarin misschien een kern van waarheid in zit, maar toch op allelij fronten de reinste onzin is.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
pyara_pappoe

Bericht door pyara_pappoe »

nog een vraag. is het 3.0 bar in stationaire stand of als je de motor uitdoet en het contact aanmaakt. want het verschilt wel als ik mijn druk van de regelaar in stationair lopende motor afstel op 3.0 bar en als ik mijn contact dan aandoe en mijn motor uit is, laat de meter een hogere druk dan 3.0 bar zien. als ik dan de motor weer stationair laat draaien springt de druk weer op 3.0 bar? dus 3.0 bar is dat met stationair draaiende motor ??
schoenie
MG-R Addict
Berichten: 443
Lid geworden op: za dec 24, 2005 1:18 am
Woonplaats:

Bericht door schoenie »

stationair draaiend moet de druk 3 bar zijn.
MG TF wannahave
Plaats reactie