regelbare benzinedruk regelaar
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
wat je ook doet, DOE DAT NIET.
Er is een optimum voor elke motor, niet hoe meer hoe beter.
Er is een optimum voor elke motor, niet hoe meer hoe beter.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
-
- MG-R Core
- Berichten: 2526
- Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
- Woonplaats: Nieuwegein
- Locatie: NIEUWEGEIN
Ik heb het verschil ooit een keer gezien op een bank,
dit was bij een MG-ZR die van Skytiger.
Op het moment dat de brandstof druk regelaar op de normale stand stond, had hij 6 pk minder dan met de regelaar afgeregeld.
Je moet het zo zien dat het op een standaard auto niet helemaal goed werkt, maar als je al een aantal modificaties heb geplaatst, zoals bv luchtfilter, heb je kans dat de Air Fuel Ratio niet naar behoren is. Dus dat hij op sommige momenten te arm loopt. Met een brandstof druk regelaar zou je dus onder een hogere druk in spuiten, waardoor je een beter mengel verhouding krijgt....
dit was bij een MG-ZR die van Skytiger.
Op het moment dat de brandstof druk regelaar op de normale stand stond, had hij 6 pk minder dan met de regelaar afgeregeld.
Je moet het zo zien dat het op een standaard auto niet helemaal goed werkt, maar als je al een aantal modificaties heb geplaatst, zoals bv luchtfilter, heb je kans dat de Air Fuel Ratio niet naar behoren is. Dus dat hij op sommige momenten te arm loopt. Met een brandstof druk regelaar zou je dus onder een hogere druk in spuiten, waardoor je een beter mengel verhouding krijgt....
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
uit noodzaak heb ik eens twee dagen rondgereden met de retour compleet afgesloten. toen was er overduidelijk merkbaar meer vermogen.118GTR schreef:wat je ook doet, DOE DAT NIET.
Er is een optimum voor elke motor, niet hoe meer hoe beter.
maar gewoon een spanbandje er rond en lichtjes aandraaien kan alleszinds geen kwaad.
MG ZR S1800
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Behalve dan dat die extra benzine de smering van je cylinderwanden af spoelt(olie) waarna de zuigerveren in je cylinderbus vreten.
En meer vermogen is een illusie, hij pakt sneller op daardoor denk je dat je meer vermogen hebt.
Check deze link, en dan a.u.b. het heleverhaal:
http://www.mgf.ultimatemg.com/group2/fu ... /index.htm
En meer vermogen is een illusie, hij pakt sneller op daardoor denk je dat je meer vermogen hebt.
Check deze link, en dan a.u.b. het heleverhaal:
http://www.mgf.ultimatemg.com/group2/fu ... /index.htm
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
De motor bepaalde de hoeveelheid brandstof aan de hand van het toerental en de belasting(combi gaspedaal stand en inlaat druk). Die 2 parameters worden in een tabel opgezocht(fuelmap) en dat vertel de ECU hoe lang de injectoren open moeten staan.
Evenlang open bij hogere druk => meer brandstof.
De ecu kan echter besluiten aan de hand van een aantal sensoren een % van de tabel te pakken. Bijvoorbeeld bij koude motor wordt 120% van de waarde gebruikt.
Zoiets gebeurd ook bij de lambda sensor, maar niet genoeg. de motor blijft te rijk lopen.
En had ik niet uitdrukkelijk vertelt het HELE verhaal van die link te lezen.
Die man die dat geschreven heeft heeft mooie uitdraaien(Air/Fuel) van motor, en je kunt zien dat zijn motor te rijk loopt en 8 pk kwijt is bij die hogere druk.
En dan nog rustig vertellen dat het niet waar is????
Waarom?
Evenlang open bij hogere druk => meer brandstof.
De ecu kan echter besluiten aan de hand van een aantal sensoren een % van de tabel te pakken. Bijvoorbeeld bij koude motor wordt 120% van de waarde gebruikt.
Zoiets gebeurd ook bij de lambda sensor, maar niet genoeg. de motor blijft te rijk lopen.
En had ik niet uitdrukkelijk vertelt het HELE verhaal van die link te lezen.








Die man die dat geschreven heeft heeft mooie uitdraaien(Air/Fuel) van motor, en je kunt zien dat zijn motor te rijk loopt en 8 pk kwijt is bij die hogere druk.
En dan nog rustig vertellen dat het niet waar is????
Waarom?

Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
En buiten dat =>
Het is vandaag kouder dan gisteren => Paniek!!!!, de Aarde koelt af.
Ziedaar een redenatie waarin misschien een kern van waarheid in zit, maar toch op allelij fronten de reinste onzin is.
Het is vandaag kouder dan gisteren => Paniek!!!!, de Aarde koelt af.
Ziedaar een redenatie waarin misschien een kern van waarheid in zit, maar toch op allelij fronten de reinste onzin is.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
nog een vraag. is het 3.0 bar in stationaire stand of als je de motor uitdoet en het contact aanmaakt. want het verschilt wel als ik mijn druk van de regelaar in stationair lopende motor afstel op 3.0 bar en als ik mijn contact dan aandoe en mijn motor uit is, laat de meter een hogere druk dan 3.0 bar zien. als ik dan de motor weer stationair laat draaien springt de druk weer op 3.0 bar? dus 3.0 bar is dat met stationair draaiende motor ??