op 3 cilinders lopende 220

214 216 218 220 25
Plaats reactie
Richard_220GSI

op 3 cilinders lopende 220

Bericht door Richard_220GSI »

hallo, ik ben echt blij met mijn rover, maar nu loopt hij op 3 cilinders.
ik ben de weg een beetje kwijt, mischien dat iemand hier nog wat weet.

het gaat om een rover 220 gsi van 1995.

wat ik al gedaan heb;

bougies, rotor, verdelerkap, bougie kabels, bobine kabel, brandstoffilter vervangen ook is de compressie gemeten en die is prima.

wie o wie heeft er tips.

alvast bedankt.
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

krijgt hij wel brandstof in die cylinder?
verstopte injector of de ecu die het signaal niet bij de injector krijgt.

p.s. je had de bougie en dergelijken allemaal vervangen, maar gaat er nu ook daadwerkelijk een vonk af bij die bougie. oftewel heb je ff getest met de bougie in je hand?
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Gebruikersavatar
The Flying Dutchman
MG-R Freak
Berichten: 2090
Lid geworden op: di mei 06, 2003 4:31 pm
Woonplaats: Ihren (D) Groningen

Bericht door The Flying Dutchman »

Klevende kleppen? Niet ongebruikelijk bij deze motor.
Job.

'73 P5B Sal. Zirkon/Silverbirch
'95 827 Coupe Carribean
'97 820Si LE Charcoal
'99 600SDi Zircon
'94 220 Coupe Charc.
'96 220 Coupe Charc.
Afbeelding
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Dan heb je geen compressie 8)
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Richard_220GSI

Bericht door Richard_220GSI »

nou, weer een stapje verder, hij krijgt benzine wan op de viergastester geeft hij een heel hoog hc (onverbrande gassen) aan. nu heb ik mij oude rotor weer terug gemonteerd omdat mijn nieuwe verdeler kap bij de contactjes niet helemaal goed was.

nu loopt hij weer beter, maar het is even afwachten want dat deed hij eerst ook :)

in ieder geval bedankt voor de tips.
Plaats reactie