a new beginning

75 en 75 Tourer
Järv
Moderator
Berichten: 4430
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
Woonplaats: Botlek
Contacteer:

Bericht door Järv »

Feit
You can go fast ... but I can go anywhere.
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

WillyWartaal schreef: Maybe beetje n00b vraag maar is dat een mening of een feit...?!
Een ongefundeerde mening op zijn hoogst, het is blijkbaar altijd de schuld van de laatste eigenaar :?
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Järv
Moderator
Berichten: 4430
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
Woonplaats: Botlek
Contacteer:

Bericht door Järv »

Niet echt .... bwm heeft het alle info eruit gehaald wat ze nodig hadden zonder iets nieuws of opbouwend toe te voegen omdat het hun eigen concurent was.
Hierna heeft bmw het concern uit elkaar getrokken en verdeeld verkocht .. en de belangrijkste dingen gehouden (new mini en wat namen)

Hierdoor had het nieuwe MG-Rover practisch geen enkele fundatie behalve de 3 modellen die ze al hadden.
Ze misten dus direct al de stok achter de deur als de New Mini en Land/RangeRover.
Vandaar dat de boel ook ter zielen ging.
bwm heeft dus wel degelijk schuld aan het geheel.



Niet dat ik er een uur minder om slaap ...
You can go fast ... but I can go anywhere.
WillyWartaal

Bericht door WillyWartaal »

ah op die fiets...jammer dat t zo is gelopen...maja wat doe je eraan he
Järv
Moderator
Berichten: 4430
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
Woonplaats: Botlek
Contacteer:

Bericht door Järv »

.. niets .... helemaal niets.
Behalve genieten van onze eigen auto's en eens bekijken cq afwachten waar onze chinese vrienden mee aankomen zetten.
You can go fast ... but I can go anywhere.
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Rover schreef:Niet echt .... bwm heeft het alle info eruit gehaald wat ze nodig hadden zonder iets nieuws of opbouwend toe te voegen omdat het hun eigen concurent was.
Hierna heeft B*W het concern uit elkaar getrokken en verdeeld verkocht .. en de belangrijkste dingen gehouden (new mini en wat namen)
BMVV heeft tot 3x toe miljarden geinjecteerd in Rover(7 Miljard, en nog lukte het niet), alle Rover en Land-Rover ontwikkelingen zijn volledig betaalt door BMVV. Want 3x raden hoeveel Rover zelf nog in kas had voor ontwikkeling.
Munchen heeft mijns inziens alles geprobeerd om rover leven in te blazen, een aantal totaal nieuwe auto's (R75, Freelander) en technologien.

En pas NA dat duidelijk werd dat het hopeloos was heeft BMVV zoveel mogenlijk voor zichzelf proberen te redden. Metname de mini ontwerpen(die echt nog niet klaar waren en zeker niet zo succesvol waren geweest als rover de eigenaar was gebleven, het hele imago verhaal), LR en de Nieuwe fabriek.(Oxford d8 ik)

Zelfs Banken en overheden wilden Rover geen geld meer lenen en toch heeft BMVV de gok gewaagd en er zoveel geld in gepompt. En toen de Rover lobysten voor de zoveelste keer de schatkist wilden plunderen, was op een gegeven moment de emmer vol.

De echte rover wreckers, zijn de mensen die ervoor gezorgt hebben dat rover niet meer op eigen benen kon staan. In mijn opinie de managers die de meest bizarre beslissingen maakten en de bouwers die op dubieuze manier lieten merken dat ze het er niet mee eens waren.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Gebruikersavatar
MARTIN
MG-R Core
Berichten: 9112
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 4:27 pm
Woonplaats: in de loods

Bericht door MARTIN »

WillyWartaal schreef: Maybe beetje n00b vraag maar is dat een mening of een feit...?!
laten we het zo zeggen.
het is een feit dat bmw de eerste aanzet heeft gegeven door rover af te stoten nadat ze zelf landrover om zijn 4x4 techniek heeft uitgemolken en mini heeft gehouden.

het is ook een feit dat de laaste directie die mg/rover bestuurde een wanprestatie heeft geleverd en 60 miljoen in eigen zak stak.
Afbeelding
Gebruikersavatar
arjan_m
MG-R Core
Berichten: 3507
Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
Woonplaats: Vlodrop
Contacteer:

Bericht door arjan_m »

MARVON schreef::mrgreen: hadden julie deze ook al gezien?

Afbeelding

ze zijn lekkel op dleef daal.
Beetje jammel, is geen echte.... maal een fotosjop....

Er komt wel een MG ZT, maar dan wel met de V8 grille..
My MG-Rover history:

Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Järv
Moderator
Berichten: 4430
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
Woonplaats: Botlek
Contacteer:

Bericht door Järv »

wat ik vandaag gehoord heb:

Nanjing en Saic hebben het over 30 nieuwe modellen ... beginnen in 2008 met leveren in europa (zal wel eind 2008 zijn denk ik)
Caterpillar (X-parts) die de orginele onderdelen verzorgd voor onze rovertjes heeft sind 2006 als flink z'n kont erin gedraaid daaro in China .. dus dat zit ook wel goed.
De europeese rechten voor MG liggen inderdaad in de bureau-la van de curator van MG-Rover Nederland.
Roewe eraan denkt de naam Rover van Ford te huren zoals MG-Rover dat deed van bmw
en ze in frankrijk (waar de x-part magazijnen zijn) zijn ze flink bezig om europese importeur te worden en die auto's ff flink over europa te distribueren.

'k ben benieuwd .... 'k hoop wel dat het oude MG-Rover dealernetwerk niet vergeten wordt.

cheers,
Dennis
You can go fast ... but I can go anywhere.
Dutch
MG-R Core
Berichten: 3387
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 10:00 am
Woonplaats: Hengelo (ov)

Bericht door Dutch »

Dan hoop ik dat ze van die oude dealers Haarhuis in Enschede wel vergeten :twisted:
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
elroy
MG-R Regular
Berichten: 38
Lid geworden op: ma mar 20, 2006 6:54 pm
Woonplaats:
Locatie: leusden

Bericht door elroy »

nou ik vind het verschrikkelijk mooi om te zien die 750 hebben ze mooi gedaan ik kan niet wachten :mrgreen: :mrgreen:
rover 800 gehad en een 400 nu een 45 v6
Gebruikersavatar
arjan_m
MG-R Core
Berichten: 3507
Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
Woonplaats: Vlodrop
Contacteer:

Bericht door arjan_m »

Die mening deel ik...

Het ontwerp is stoer, en sjiek....
En ja hij lijkt op de 75, maar het blijft in ieder geval niet een 16-in-een-dozijn auto.

Ik wil in ieder geval proefrijden, en hopelijk sta ik te kwijlen, zo niet...
Wat voor een auto willen we eigenlijk nadat je een 75 gereden hebt.....
Moeilijke keus hoor.
My MG-Rover history:

Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Plaats reactie