a new beginning
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Een ongefundeerde mening op zijn hoogst, het is blijkbaar altijd de schuld van de laatste eigenaarWillyWartaal schreef: Maybe beetje n00b vraag maar is dat een mening of een feit...?!

Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
-
- Moderator
- Berichten: 4430
- Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
- Woonplaats: Botlek
- Contacteer:
Niet echt .... bwm heeft het alle info eruit gehaald wat ze nodig hadden zonder iets nieuws of opbouwend toe te voegen omdat het hun eigen concurent was.
Hierna heeft bmw het concern uit elkaar getrokken en verdeeld verkocht .. en de belangrijkste dingen gehouden (new mini en wat namen)
Hierdoor had het nieuwe MG-Rover practisch geen enkele fundatie behalve de 3 modellen die ze al hadden.
Ze misten dus direct al de stok achter de deur als de New Mini en Land/RangeRover.
Vandaar dat de boel ook ter zielen ging.
bwm heeft dus wel degelijk schuld aan het geheel.
Niet dat ik er een uur minder om slaap ...
Hierna heeft bmw het concern uit elkaar getrokken en verdeeld verkocht .. en de belangrijkste dingen gehouden (new mini en wat namen)
Hierdoor had het nieuwe MG-Rover practisch geen enkele fundatie behalve de 3 modellen die ze al hadden.
Ze misten dus direct al de stok achter de deur als de New Mini en Land/RangeRover.
Vandaar dat de boel ook ter zielen ging.
bwm heeft dus wel degelijk schuld aan het geheel.
Niet dat ik er een uur minder om slaap ...
You can go fast ... but I can go anywhere.
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
BMVV heeft tot 3x toe miljarden geinjecteerd in Rover(7 Miljard, en nog lukte het niet), alle Rover en Land-Rover ontwikkelingen zijn volledig betaalt door BMVV. Want 3x raden hoeveel Rover zelf nog in kas had voor ontwikkeling.Rover schreef:Niet echt .... bwm heeft het alle info eruit gehaald wat ze nodig hadden zonder iets nieuws of opbouwend toe te voegen omdat het hun eigen concurent was.
Hierna heeft B*W het concern uit elkaar getrokken en verdeeld verkocht .. en de belangrijkste dingen gehouden (new mini en wat namen)
Munchen heeft mijns inziens alles geprobeerd om rover leven in te blazen, een aantal totaal nieuwe auto's (R75, Freelander) en technologien.
En pas NA dat duidelijk werd dat het hopeloos was heeft BMVV zoveel mogenlijk voor zichzelf proberen te redden. Metname de mini ontwerpen(die echt nog niet klaar waren en zeker niet zo succesvol waren geweest als rover de eigenaar was gebleven, het hele imago verhaal), LR en de Nieuwe fabriek.(Oxford d8 ik)
Zelfs Banken en overheden wilden Rover geen geld meer lenen en toch heeft BMVV de gok gewaagd en er zoveel geld in gepompt. En toen de Rover lobysten voor de zoveelste keer de schatkist wilden plunderen, was op een gegeven moment de emmer vol.
De echte rover wreckers, zijn de mensen die ervoor gezorgt hebben dat rover niet meer op eigen benen kon staan. In mijn opinie de managers die de meest bizarre beslissingen maakten en de bouwers die op dubieuze manier lieten merken dat ze het er niet mee eens waren.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
laten we het zo zeggen.WillyWartaal schreef: Maybe beetje n00b vraag maar is dat een mening of een feit...?!
het is een feit dat bmw de eerste aanzet heeft gegeven door rover af te stoten nadat ze zelf landrover om zijn 4x4 techniek heeft uitgemolken en mini heeft gehouden.
het is ook een feit dat de laaste directie die mg/rover bestuurde een wanprestatie heeft geleverd en 60 miljoen in eigen zak stak.
- arjan_m
- MG-R Core
- Berichten: 3507
- Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
- Woonplaats: Vlodrop
- Contacteer:
Beetje jammel, is geen echte.... maal een fotosjop....MARVON schreef:hadden julie deze ook al gezien?
ze zijn lekkel op dleef daal.
Er komt wel een MG ZT, maar dan wel met de V8 grille..
My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
-
- Moderator
- Berichten: 4430
- Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
- Woonplaats: Botlek
- Contacteer:
wat ik vandaag gehoord heb:
Nanjing en Saic hebben het over 30 nieuwe modellen ... beginnen in 2008 met leveren in europa (zal wel eind 2008 zijn denk ik)
Caterpillar (X-parts) die de orginele onderdelen verzorgd voor onze rovertjes heeft sind 2006 als flink z'n kont erin gedraaid daaro in China .. dus dat zit ook wel goed.
De europeese rechten voor MG liggen inderdaad in de bureau-la van de curator van MG-Rover Nederland.
Roewe eraan denkt de naam Rover van Ford te huren zoals MG-Rover dat deed van bmw
en ze in frankrijk (waar de x-part magazijnen zijn) zijn ze flink bezig om europese importeur te worden en die auto's ff flink over europa te distribueren.
'k ben benieuwd .... 'k hoop wel dat het oude MG-Rover dealernetwerk niet vergeten wordt.
cheers,
Dennis
Nanjing en Saic hebben het over 30 nieuwe modellen ... beginnen in 2008 met leveren in europa (zal wel eind 2008 zijn denk ik)
Caterpillar (X-parts) die de orginele onderdelen verzorgd voor onze rovertjes heeft sind 2006 als flink z'n kont erin gedraaid daaro in China .. dus dat zit ook wel goed.
De europeese rechten voor MG liggen inderdaad in de bureau-la van de curator van MG-Rover Nederland.
Roewe eraan denkt de naam Rover van Ford te huren zoals MG-Rover dat deed van bmw
en ze in frankrijk (waar de x-part magazijnen zijn) zijn ze flink bezig om europese importeur te worden en die auto's ff flink over europa te distribueren.
'k ben benieuwd .... 'k hoop wel dat het oude MG-Rover dealernetwerk niet vergeten wordt.
cheers,
Dennis
You can go fast ... but I can go anywhere.
- arjan_m
- MG-R Core
- Berichten: 3507
- Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
- Woonplaats: Vlodrop
- Contacteer:
Die mening deel ik...
Het ontwerp is stoer, en sjiek....
En ja hij lijkt op de 75, maar het blijft in ieder geval niet een 16-in-een-dozijn auto.
Ik wil in ieder geval proefrijden, en hopelijk sta ik te kwijlen, zo niet...
Wat voor een auto willen we eigenlijk nadat je een 75 gereden hebt.....
Moeilijke keus hoor.
Het ontwerp is stoer, en sjiek....
En ja hij lijkt op de 75, maar het blijft in ieder geval niet een 16-in-een-dozijn auto.
Ik wil in ieder geval proefrijden, en hopelijk sta ik te kwijlen, zo niet...
Wat voor een auto willen we eigenlijk nadat je een 75 gereden hebt.....
Moeilijke keus hoor.
My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)