MAFAM, instellingen en ervaringen
MAFAM, instellingen en ervaringen
heb gister m'n MAFAM geïnstalleerd ( 2 minuten werk) en ben tot nu toe erg tevreden!! je merk echt een wezelijk verschil!
Ben wel benieuwd naar de ervaring van andere gebruikers.
*waar hebben jullie het kastje geplaatst??
*op welke stand hebben jullie je MAFAM??
*wat is jullie ervaring betreft verschil rijgedrag?
*en is er een ideale stand? en hoe vind je die?
moet er bij zeggen dat ik erg tevreden ben over de service van Roverron, zowel de levering als de bij geleverde info betreft de installatie zijn echt prima!
Ben wel benieuwd naar de ervaring van andere gebruikers.
*waar hebben jullie het kastje geplaatst??
*op welke stand hebben jullie je MAFAM??
*wat is jullie ervaring betreft verschil rijgedrag?
*en is er een ideale stand? en hoe vind je die?
moet er bij zeggen dat ik erg tevreden ben over de service van Roverron, zowel de levering als de bij geleverde info betreft de installatie zijn echt prima!
Zo, heb eens wat navraag gedaan bij Rover Ron. Ik was in de veronderstelling dat de MAFAM ten alle tijden betere / ideale waarden doorgaf. Ten opzichte van laten we zeggen een nieuwe auto met 0 km ook dus zeg maar.
Dat is dus niet het geval. De MAFAM heeft alleen nut als je MAF kuren begint te vertonen. Nou heb ik dat al een keer gehad en nu vermoedelijk weer. Hoe weet je dat? Sterk varierende trekkracht / moment van oppikken / sterke drop off in vreemde toerenranges, etc. Verschil in verbruik ook. De ene week rij je 480 km op 40 liter diesel, de andere 580 km.
Het voordeel van de MAF van Rover Ron is dat hij maar rond de 54 pond kost. De helft van een nieuwe Bosch MAF bij de dealer. Prachtig, maar ik rij een lease MG.
Ik denk dat ik dus toch maar (weer) een nieuwe Bosch meter er in ga laten schroeven. Jammer... ik had er veel van verwacht en dacht eindelijk een oplossing te hebben voor het toch wat nukkige motorkarakter van de 2.0 IDT. (lees, niet constante)
Dat is dus niet het geval. De MAFAM heeft alleen nut als je MAF kuren begint te vertonen. Nou heb ik dat al een keer gehad en nu vermoedelijk weer. Hoe weet je dat? Sterk varierende trekkracht / moment van oppikken / sterke drop off in vreemde toerenranges, etc. Verschil in verbruik ook. De ene week rij je 480 km op 40 liter diesel, de andere 580 km.
Het voordeel van de MAF van Rover Ron is dat hij maar rond de 54 pond kost. De helft van een nieuwe Bosch MAF bij de dealer. Prachtig, maar ik rij een lease MG.

Ik denk dat ik dus toch maar (weer) een nieuwe Bosch meter er in ga laten schroeven. Jammer... ik had er veel van verwacht en dacht eindelijk een oplossing te hebben voor het toch wat nukkige motorkarakter van de 2.0 IDT. (lees, niet constante)
ik heb nog nooit met een nieuwe MAF gereden, dus kan je dat verschil ook niet vertellen.
Maar het schijnt wel dat de MAF heel snel slechter word, en dan kan de MAFAM uitkomst bieden. En ik denk dat je het met de mafam dus langer volhoud dan met een nieuwe maf. En weet het niet zeker, maar volgens mij geeft de mafam ook betere waarden af dan de standaard maf, omdat die veroudert is. (kan zijn dat ze nu wel een betere maf hebben dan de originele die er op zat bij aanschaf van de wagen)
maar jou probleem is denk ik meer dat de lease maatschapij wel de nieuwe maf maar niet de mafam vergoed?
Maar het schijnt wel dat de MAF heel snel slechter word, en dan kan de MAFAM uitkomst bieden. En ik denk dat je het met de mafam dus langer volhoud dan met een nieuwe maf. En weet het niet zeker, maar volgens mij geeft de mafam ook betere waarden af dan de standaard maf, omdat die veroudert is. (kan zijn dat ze nu wel een betere maf hebben dan de originele die er op zat bij aanschaf van de wagen)
maar jou probleem is denk ik meer dat de lease maatschapij wel de nieuwe maf maar niet de mafam vergoed?