Dag mensen,
Weet er hier, op het forum, iemand of de versnellingbak van een rover 416 (1998) gelijk is aan de bak van een 216 Si (1997)?? Kandeze bak zonder veel ellende worden gewisseld van de 400 naar de 200 ??
Welke bakken zijn er eventueel nog meer gelijk aan een bak voor een 216 si??
Alvast bedankt,
Ruben
versnellingbak 216 416 ??
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
De bak gaat zeker passen(als het geen honda's naast zitten natuurlijk), het KAN een probleem worden met de bediening van de koppeling. Sommige bakken hebben een hydraulisch bediende koppeling anderen een staalkabel.
Je kunt ook een bak van een 111/114/211/214/414 gebruiken. Deze passen ook en zijn altijd kabel bedient.
Het is echter wel zo dat een bak van voor 95 iets minder sterk is m.b.t. 1 tandwiel. Ik zou er zelf echter geen problemen mee hebben er zo 1 te gebruiken in een 216.
Je kunt ook een bak van een 111/114/211/214/414 gebruiken. Deze passen ook en zijn altijd kabel bedient.
Het is echter wel zo dat een bak van voor 95 iets minder sterk is m.b.t. 1 tandwiel. Ik zou er zelf echter geen problemen mee hebben er zo 1 te gebruiken in een 216.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Eindoverbrenging is niet in alle gevallen gelijk, maar de snelheidsmeter wordt op het differencieel aangesloten en meet dus de snelheid van de aandrijfassen zelf.
Voor zover ik weet is de verhouding van een 216/416 de RC37 verhoudingen, hetzelfde als de 114 Gti en de 214. Andere R100's hebben de RC35 verhoudingen(minder toeren), terwijl de RC42 onder de rover 211 ligt(meer toeren).
Aandrijfassen passen zonder problemen, bediening van de koppelling valt om te zetten van hydraulisch naar staalkabel maar niet andersom. De casting van de kabelbediende bakken mist de mogenlijkheid tot het plaatsen van een steuntje dat nodig is voor hydraulische bediening.
Voor zover ik weet is de verhouding van een 216/416 de RC37 verhoudingen, hetzelfde als de 114 Gti en de 214. Andere R100's hebben de RC35 verhoudingen(minder toeren), terwijl de RC42 onder de rover 211 ligt(meer toeren).
Aandrijfassen passen zonder problemen, bediening van de koppelling valt om te zetten van hydraulisch naar staalkabel maar niet andersom. De casting van de kabelbediende bakken mist de mogenlijkheid tot het plaatsen van een steuntje dat nodig is voor hydraulische bediening.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!