versnellingbak 216 416 ??

214 216 218 220 25
Plaats reactie
Ruben

versnellingbak 216 416 ??

Bericht door Ruben »

Dag mensen,

Weet er hier, op het forum, iemand of de versnellingbak van een rover 416 (1998) gelijk is aan de bak van een 216 Si (1997)?? Kandeze bak zonder veel ellende worden gewisseld van de 400 naar de 200 ??

Welke bakken zijn er eventueel nog meer gelijk aan een bak voor een 216 si??

Alvast bedankt,

Ruben
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

De bak gaat zeker passen(als het geen honda's naast zitten natuurlijk), het KAN een probleem worden met de bediening van de koppeling. Sommige bakken hebben een hydraulisch bediende koppeling anderen een staalkabel.

Je kunt ook een bak van een 111/114/211/214/414 gebruiken. Deze passen ook en zijn altijd kabel bedient.

Het is echter wel zo dat een bak van voor 95 iets minder sterk is m.b.t. 1 tandwiel. Ik zou er zelf echter geen problemen mee hebben er zo 1 te gebruiken in een 216.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Ruben

Bericht door Ruben »

Het betreft in beide gevallen een handgeschakelde (5) bak

Maar de eindoverbrenging is wel gelijk? dit zodat ik geen problemen krijg met de snelheidsmeter?

Steek assen passen ook gewoon?

Dat van de bakbediening kan toch gewoon worden over gezet?

Thanks,
Ruben
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Eindoverbrenging is niet in alle gevallen gelijk, maar de snelheidsmeter wordt op het differencieel aangesloten en meet dus de snelheid van de aandrijfassen zelf.

Voor zover ik weet is de verhouding van een 216/416 de RC37 verhoudingen, hetzelfde als de 114 Gti en de 214. Andere R100's hebben de RC35 verhoudingen(minder toeren), terwijl de RC42 onder de rover 211 ligt(meer toeren).

Aandrijfassen passen zonder problemen, bediening van de koppelling valt om te zetten van hydraulisch naar staalkabel maar niet andersom. De casting van de kabelbediende bakken mist de mogenlijkheid tot het plaatsen van een steuntje dat nodig is voor hydraulische bediening.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Plaats reactie