kan niet meer schakelen
kan niet meer schakelen
opeens kan ik niet meer schakelen, pook zit niet los ofzo
ik hoor geen rare geluiden en de pook gaat gewoon van 1 tot 5
maar hij rijdt geen meter meer.
zou er iets zijn met de koppeling?
johan uit oud-beijerland
rover 216si 1997
ik hoor geen rare geluiden en de pook gaat gewoon van 1 tot 5
maar hij rijdt geen meter meer.
zou er iets zijn met de koppeling?
johan uit oud-beijerland
rover 216si 1997
- Boarderken
- MG-R Freak
Een 216 heeft ook een kabel tussen pedaal en koppeling dacht ik. De kabel even controleren: even aan de koppelvork-arm bewegen. Als dan de kabel loszit is die gebroken (of het oog aan de kabel dat bij je pedaal zit).
Of je kijkt met 2 personen: de ene trapt de koppeling in en de ander kijkt of de koppelvork-arm op en neer gaat. Zo niet, is de kabel dus stuk.
Gaat de koppelvork-arm wel op en neer, en gaat dit lichter dan normaal, en gebeurt er verder niets, dan is de koppeling stuk: de drukgroep.
En dan moet de bak eraf en de drukgroep vervangen worden (en dan meteen ook de koppelingsplaat en eventueel het lager want ze hebben hem dan toch open).
Maar als het de kabel is: die kun je makkelijk zelf vervangen. Of je laat het de garage doen, is in een paar minuutjes gepiept.
hAz.
Of je kijkt met 2 personen: de ene trapt de koppeling in en de ander kijkt of de koppelvork-arm op en neer gaat. Zo niet, is de kabel dus stuk.
Gaat de koppelvork-arm wel op en neer, en gaat dit lichter dan normaal, en gebeurt er verder niets, dan is de koppeling stuk: de drukgroep.
En dan moet de bak eraf en de drukgroep vervangen worden (en dan meteen ook de koppelingsplaat en eventueel het lager want ze hebben hem dan toch open).
Maar als het de kabel is: die kun je makkelijk zelf vervangen. Of je laat het de garage doen, is in een paar minuutjes gepiept.
hAz.
-
- Moderator
- Contacteer:
Bij de 90-95 modellen met K-blok zat 't vliegwiel (of hoe heet dat kreng) om de krukas gekrompen.
Bij m'n 214GSi was die losgeschoten (en onder garantie gerepareerd) ... maar dan doet alles het gewoon, maar rijen ho maar......
Alleen zou dat bij de latere modellen opgelost moeten zijn.....
Bij m'n 214GSi was die losgeschoten (en onder garantie gerepareerd) ... maar dan doet alles het gewoon, maar rijen ho maar......
Alleen zou dat bij de latere modellen opgelost moeten zijn.....
You can go fast ... but I can go anywhere.
ze zijn er nu mee bezig want ja wat moet ik anders
als ik ergens anders 100 euro goedkoper zou zijn zit ik met het probleem hoe de auto daar zou moeten komen
ben er vanochtend wezen kijken en hij liet me zien dat er op de motor
hier en daar een soort "vezelstukjes" liggen
volgens zijn zeggen is dat van de plaat die kapot is en is dat alle kanten opgesprongen op het moment van rijden
zal blij zijn als het gemaakt is en voorlopig geen problemen meer heb
als ik ergens anders 100 euro goedkoper zou zijn zit ik met het probleem hoe de auto daar zou moeten komen
volgens zijn zeggen is dat van de plaat die kapot is en is dat alle kanten opgesprongen op het moment van rijden
ze zijn er nu mee bezig want ja wat moet ik anders
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
Het vliegwiel zit d.m.v. 6 bouten aan de krukas, no way dat die loslieten. Ik kan me eigenlijk ook niet echt indenken wat je bedoelt. De drukgroep zit namelijk weer met 6 bouten tegen het vliegwiel, de koppeling tussen die twee in. Dit zit met een getanden as verbonden met de versnellingsbak.Rover schreef:Bij de 90-95 modellen met K-blok zat 't vliegwiel (of hoe heet dat kreng) om de krukas gekrompen.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
-
- Moderator
- Contacteer:
Dan niet, wat jij wil.
't is wat de roverdealer heeft verteld en aangezien het volledig gratis is vervangen lijkt 't me niet iets waar hij over liegt.
Vanaf wanneer zat dat vliegwiel met 6 bouten vast dan?
Die 214GSi die ik had was een van de eerste in NL .... daarna zijn er wel modificaties gedaan.....
't is wat de roverdealer heeft verteld en aangezien het volledig gratis is vervangen lijkt 't me niet iets waar hij over liegt.
Vanaf wanneer zat dat vliegwiel met 6 bouten vast dan?
Die 214GSi die ik had was een van de eerste in NL .... daarna zijn er wel modificaties gedaan.....
You can go fast ... but I can go anywhere.
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
Ik weet gewoon niet welk onderdeel je bedoelt maar het vliegwiel is het zeker niet. Het is zeker niet iets wat ik wil of iets dergelijks.
Vliegwielen hebben altijd met bouten vast gezeten, en het zijn geen kleintjes.
Vliegwielen hebben altijd met bouten vast gezeten, en het zijn geen kleintjes.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
www.118GTi.tk
www.118GTi.tk