Rover 416 geen ontsteking, geen inspuiting

414 416 418 420 45
Plaats reactie
MotoRies

Rover 416 geen ontsteking, geen inspuiting

Bericht door MotoRies »

Heren en Dames,

Het volgende probleem:

Na het kapot lopen van min vorige motor een nieuwe motor op de kop kunnen tikken voor 600 euro.....

Nu zaten er wel wat versieverschillen in, maar deze hebben we allemaal over kunnen zetten.

We hebben het inlaatspruitstuk van de oude motor overgezet omdat deze voor LPG voorbereid was.

Helaas hebben we de oude motor al naar de sloop gereden en kunnen daar helaas niets meer afhalen....

Ons probleem was dat er helaas geen passende stekker op de BDP sonsor zat, dus deze hebben we hier de kabel van over gezet en het boeltje weer in elkaar gedraaid.

Wat is nu het probleem:

We starten de motor, dan 1x inspuiten, geen vonk

Als ik de bdp sensor uit zijn hokkie haal bij het vliegwiel en er ff met een magneetje langsga, dan krijg ik meerdere keren inspuiting en mooie vonkjes!!

Iemand ideeen ???

Ries
Dutch
MG-R Core
Berichten: 3387
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 10:00 am
Woonplaats: Hengelo (ov)

Bericht door Dutch »

Verkeerd type vliegwiel? Verkeerde sensor?
probeer je blok weer op te halen op de sloop met de mededeling dat je hem weer retour doet als je het uitgezocht hebt
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Mag ik een foto zien van je nieuwe blok?

Er horen namelijk helemaal geen verschillen te zijn, en ik vrees dat iemand je een oude 1.4 heeft verkocht. Die heeft namelijk o.a. een ander vliegwielsensor.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Dutch
MG-R Core
Berichten: 3387
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 10:00 am
Woonplaats: Hengelo (ov)

Bericht door Dutch »

heb je toevallig ook de motorcode bij de hand?
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
Verlaanac

Bericht door Verlaanac »

Helaas geen motorcode,

Wel kan ik je een fotootje opsturen, deze zal ik morgen even posten.

Is er een andere manier om achter de motorcode te komen?

Groet,

Ries
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

ja, staat op de motor ;)

Oudere blokken net boven de carterpan aan de voorkant, nieuwe blokken aan de distributiekant, voorkant, net onder de koppakking.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Verlaanac

Bericht door Verlaanac »

Kijk daar hebben we wat aan,

Ik ga vanavond ff die codes opzoeken, kan het met werk ff niet combineren...

De foto´s heb ik naar je email adres vanaf je website gestuurd, misschien kun je er wat van maken.

Groet,

Ries
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Ik heb de foto's bekeken en een definitef antwoord kan ik je niet geven aangezien de foto's allemaal van de bovenkant gemaakt zijn en ik derhalve alleen iets over de kleppendeksel kan zeggen.

En die kleppendeksel is helaas van een ouder type K-serie blok. Dat hoeft niets te zeggen, er kan immers een oude kop of een oude kleppendeksel zijn geplaatst.

Ik moet foto's hebben van de voorkant van het blok(genomen vanaf de radiateur zeg maar) desnoods van onderen, maar zorg dat er in dat geval zoveel mogenlijk van de voorkant van het blok op te zien is.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Verlaanac

Bericht door Verlaanac »

Weer nieuwe foto´s naar je onderweg, genomen door moeders de vrouw, niet al te duidelijk.....

Mocht je er geen wijs uit kunnen worden dan halen we even de uitlaat eraf en de dynamo enzo en proberen we hem er helemaal op te krijgen



Ries en Arjan
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

De eerste foto vertelde me precies wat ik weten moest. Het is zonder enige twijfel een Wet-liner motor en dat betekent 75mm zuigers en dat betekent dat het maximaal een 1.4 is(zelf een 1.1 zou kunnen, maar dat is zeer onwaarschijnlijk).

Je bent opgelicht. Zo'm motor is geen 600 euro waard maar nauwelijks de helft en dan moet hij nog kompleet zijn ook.

De motor is prima te gebruiken in een Rover 400 maar hij is gewoon veel minder waard en je moet nog wat meer onderdelen van de 1.6 over zetten. (in iedergeval vliegwiel en vliegwielsensor)
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Dutch
MG-R Core
Berichten: 3387
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 10:00 am
Woonplaats: Hengelo (ov)

Bericht door Dutch »

Mooi klote dus, probeer iig je geld terug te krijgen of een vergoeding van het verschil.
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
Plaats reactie