Rover 416 geen ontsteking, geen inspuiting
Rover 416 geen ontsteking, geen inspuiting
Heren en Dames,
Het volgende probleem:
Na het kapot lopen van min vorige motor een nieuwe motor op de kop kunnen tikken voor 600 euro.....
Nu zaten er wel wat versieverschillen in, maar deze hebben we allemaal over kunnen zetten.
We hebben het inlaatspruitstuk van de oude motor overgezet omdat deze voor LPG voorbereid was.
Helaas hebben we de oude motor al naar de sloop gereden en kunnen daar helaas niets meer afhalen....
Ons probleem was dat er helaas geen passende stekker op de BDP sonsor zat, dus deze hebben we hier de kabel van over gezet en het boeltje weer in elkaar gedraaid.
Wat is nu het probleem:
We starten de motor, dan 1x inspuiten, geen vonk
Als ik de bdp sensor uit zijn hokkie haal bij het vliegwiel en er ff met een magneetje langsga, dan krijg ik meerdere keren inspuiting en mooie vonkjes!!
Iemand ideeen ???
Ries
Het volgende probleem:
Na het kapot lopen van min vorige motor een nieuwe motor op de kop kunnen tikken voor 600 euro.....
Nu zaten er wel wat versieverschillen in, maar deze hebben we allemaal over kunnen zetten.
We hebben het inlaatspruitstuk van de oude motor overgezet omdat deze voor LPG voorbereid was.
Helaas hebben we de oude motor al naar de sloop gereden en kunnen daar helaas niets meer afhalen....
Ons probleem was dat er helaas geen passende stekker op de BDP sonsor zat, dus deze hebben we hier de kabel van over gezet en het boeltje weer in elkaar gedraaid.
Wat is nu het probleem:
We starten de motor, dan 1x inspuiten, geen vonk
Als ik de bdp sensor uit zijn hokkie haal bij het vliegwiel en er ff met een magneetje langsga, dan krijg ik meerdere keren inspuiting en mooie vonkjes!!
Iemand ideeen ???
Ries
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Mag ik een foto zien van je nieuwe blok?
Er horen namelijk helemaal geen verschillen te zijn, en ik vrees dat iemand je een oude 1.4 heeft verkocht. Die heeft namelijk o.a. een ander vliegwielsensor.
Er horen namelijk helemaal geen verschillen te zijn, en ik vrees dat iemand je een oude 1.4 heeft verkocht. Die heeft namelijk o.a. een ander vliegwielsensor.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
ja, staat op de motor
Oudere blokken net boven de carterpan aan de voorkant, nieuwe blokken aan de distributiekant, voorkant, net onder de koppakking.

Oudere blokken net boven de carterpan aan de voorkant, nieuwe blokken aan de distributiekant, voorkant, net onder de koppakking.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Ik heb de foto's bekeken en een definitef antwoord kan ik je niet geven aangezien de foto's allemaal van de bovenkant gemaakt zijn en ik derhalve alleen iets over de kleppendeksel kan zeggen.
En die kleppendeksel is helaas van een ouder type K-serie blok. Dat hoeft niets te zeggen, er kan immers een oude kop of een oude kleppendeksel zijn geplaatst.
Ik moet foto's hebben van de voorkant van het blok(genomen vanaf de radiateur zeg maar) desnoods van onderen, maar zorg dat er in dat geval zoveel mogenlijk van de voorkant van het blok op te zien is.
En die kleppendeksel is helaas van een ouder type K-serie blok. Dat hoeft niets te zeggen, er kan immers een oude kop of een oude kleppendeksel zijn geplaatst.
Ik moet foto's hebben van de voorkant van het blok(genomen vanaf de radiateur zeg maar) desnoods van onderen, maar zorg dat er in dat geval zoveel mogenlijk van de voorkant van het blok op te zien is.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
De eerste foto vertelde me precies wat ik weten moest. Het is zonder enige twijfel een Wet-liner motor en dat betekent 75mm zuigers en dat betekent dat het maximaal een 1.4 is(zelf een 1.1 zou kunnen, maar dat is zeer onwaarschijnlijk).
Je bent opgelicht. Zo'm motor is geen 600 euro waard maar nauwelijks de helft en dan moet hij nog kompleet zijn ook.
De motor is prima te gebruiken in een Rover 400 maar hij is gewoon veel minder waard en je moet nog wat meer onderdelen van de 1.6 over zetten. (in iedergeval vliegwiel en vliegwielsensor)
Je bent opgelicht. Zo'm motor is geen 600 euro waard maar nauwelijks de helft en dan moet hij nog kompleet zijn ook.
De motor is prima te gebruiken in een Rover 400 maar hij is gewoon veel minder waard en je moet nog wat meer onderdelen van de 1.6 over zetten. (in iedergeval vliegwiel en vliegwielsensor)
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!