Apk afgekeurd
Apk afgekeurd
Mijn rover 200 was vandaag voor de keuring en hij werd afgekeurd door een te hoge Co2 waarde.
Later heeft ie de Computer gereset en toen was het heel even goed en daarna was het weer slecht.
Ik heb dit jaar al een tijdje het idee dat ie veel meer is gaan zuipen, toen ik de auto kocht reed ie makkelijk 1 op 13. Volgens mij komt het door het open lucht filter die ik erop toen op had gezet en dat er misschien een sensor kapot is gegaan waardoor hij nu zoveel zuipt. Ik haal nu op de snelweg 1 op 11,5 . Er zit alweer een tijd een gewone inlegfilter van K&N in.
Het beste is om hem uit te laten lezen bij de Rover dealer lijkt mij, wat denken jullie dat de oorzaak kan zijn ?
Later heeft ie de Computer gereset en toen was het heel even goed en daarna was het weer slecht.
Ik heb dit jaar al een tijdje het idee dat ie veel meer is gaan zuipen, toen ik de auto kocht reed ie makkelijk 1 op 13. Volgens mij komt het door het open lucht filter die ik erop toen op had gezet en dat er misschien een sensor kapot is gegaan waardoor hij nu zoveel zuipt. Ik haal nu op de snelweg 1 op 11,5 . Er zit alweer een tijd een gewone inlegfilter van K&N in.
Het beste is om hem uit te laten lezen bij de Rover dealer lijkt mij, wat denken jullie dat de oorzaak kan zijn ?
Stappen op dinsdag avond ?tummeke schreef:1 woord... Ebay
Maar nu eerst stappen :P
Kijk nog wel ff of ik iets tegenkom.. Moet je wel ff door gaan meten enzo..
Maar kan ik dat wel zelf dan lambda Sensor eruit halen, moet je wel een brug voor hebben denk ik ? en de Map sensor wat is dat precies en waar zit die ?
Een 216 heeft geen luchtmassameter. Mocht het de mapsensor zijn dan moet je je motormangagement vervangen, want daar zit ie in verwerkt. Lambdasensor zou idd goed kunnen, deze kun je zelf vervangen, waar hij precies zit weet ik niet. Gewoon de uitlaat vanaf de motor naar beneden volgen en je komt vanzelf een ding tegen met 4 draadjes er aan. Wat ook nog een oorzaak kan zijn is dat je bougies niet meer helemaal goed zijn, heb je deze al gecontroleerd?
MG TF wannahave
- Boarderken
- MG-R Freak
De lambde sensor kan je in principe idd zelf vervangen. Moet je er wel zeker van zijn dat je perfect het juiste type hebt.
Als het goed is zit die normaal gezien net voor de katalysator
Als het goed is zit die normaal gezien net voor de katalysator

02/10/05 - 15/03/07: MG ZR 100 2.0 TD mk1 Trophy Blue (Total Loss)
30/03/07 - 09/05/14: Ford Fiesta S Carré 1.6 TDCI (Sold)
28/06/08 - ...: MG ZR 105 1.4i mk1 Trophy Blue (weekend/meet/show ride)
10/05/14 - ...: Ford Fiesta ST180
30/03/07 - 09/05/14: Ford Fiesta S Carré 1.6 TDCI (Sold)
28/06/08 - ...: MG ZR 105 1.4i mk1 Trophy Blue (weekend/meet/show ride)
10/05/14 - ...: Ford Fiesta ST180
Kleine kans dat het de MAP sensor is. Dan zou vrijwel zeker de auto stationair niet fijn lopen, en ook tijdens het rijden moeten inhouden of tegensputteren.
De lambda sensor zit vlak achter het uitlaatspruitstuk. Deze sensor kun je meten, het makkelijkst met een scoop. Hij moet pulsjes afgeven als de motor loopt.
Als je even zoekt op internet op lambda sensor, en measurement, dan vind je een heleboel links met informatie hoe de pulstrein er ongeveer uit zal zien.
Deze sensor werkt pas als 'ie goed op temperatuur is geloof ik, dus een korte tijd na een koude start.
PS: de lambda sensor is een zeer gevoelige sensor! Dus let op, niet met de vingers aanraken, niet beschadigen, niet reinigen met vloeistoffen en voorzichtig behandelen!
Is de uitstoot te hoog bij alle toerental metingen?
Groet,
hAz.
De lambda sensor zit vlak achter het uitlaatspruitstuk. Deze sensor kun je meten, het makkelijkst met een scoop. Hij moet pulsjes afgeven als de motor loopt.
Als je even zoekt op internet op lambda sensor, en measurement, dan vind je een heleboel links met informatie hoe de pulstrein er ongeveer uit zal zien.
Deze sensor werkt pas als 'ie goed op temperatuur is geloof ik, dus een korte tijd na een koude start.
PS: de lambda sensor is een zeer gevoelige sensor! Dus let op, niet met de vingers aanraken, niet beschadigen, niet reinigen met vloeistoffen en voorzichtig behandelen!
Is de uitstoot te hoog bij alle toerental metingen?
Groet,
hAz.
Map sensor zit gewoon op je inlaatspruitstuk hoor..
Lambda kan je makkelijk zelf vervangen.. Even de auto omhoog op krikjes en sleutelen maar.. Nergens een brug voor nodig..
En ja, dinsdagavond stappen.. En vanavond ws weer.. En morgenavond ook weer.. Zaterdag avond normaal gesproken juist niet.. (student he)
Lambda kan je makkelijk zelf vervangen.. Even de auto omhoog op krikjes en sleutelen maar.. Nergens een brug voor nodig..
En ja, dinsdagavond stappen.. En vanavond ws weer.. En morgenavond ook weer.. Zaterdag avond normaal gesproken juist niet.. (student he)
Vorig jaar bij de grote beurt is er nieuw ingezet:
Rotor
Verdeelkap
Bougiekabelset
1x Bougie (raar dat het er 1 is , lijkt mij normaal dat je er 4 nieuwe ingooit)
Kost het inlezen via de computer veel dan ? Lijkt mij het beste als ze tenminste alles kunnen zien.
Straks vervang ik iets wat helemaal niet nodig is geweest.
Rotor
Verdeelkap
Bougiekabelset
1x Bougie (raar dat het er 1 is , lijkt mij normaal dat je er 4 nieuwe ingooit)
Kost het inlezen via de computer veel dan ? Lijkt mij het beste als ze tenminste alles kunnen zien.
Straks vervang ik iets wat helemaal niet nodig is geweest.
Als je geluk hebt doet je dealer helemaal niet moeilijk over het uitlezen van je computer.. Bij mij hebben ze t toen zelfs nog gratis gedaan omdat er geen bruikbaar resultaat uit kwam (eigen fout).
Moet je natuurlijk wel af en toe een keer je gezicht laten zien.. Als je er nooit komt gaat natuurlijk voor niks de zon op..
Maar idd, met uitlezen kom je het het makkelijkst te weten.
Moet je natuurlijk wel af en toe een keer je gezicht laten zien.. Als je er nooit komt gaat natuurlijk voor niks de zon op..
Maar idd, met uitlezen kom je het het makkelijkst te weten.