Slecht starten...

414 416 418 420 45
Plaats reactie
CRualA

Slecht starten...

Bericht door CRualA »

De laatste weinig gereden, en elke keer als ik hem start draait de starter goed door maar wil de motor niet direkt aanslagen.
En als hij aanslaagt is het heel moeilijk en wilt hij daarna precies stilvallen

Dus batterij en starter doen het goed, denk zelf aan de gloeibougies maar die zijn vorige winter nagekeken en ééntje vervangen toen.

Voor de rest rijdt hij nog supergoed,geen rook,niks olieverbruik en heeft maar 144000 km

iemand ideetje wat er aan kan schelen???

thanx
PeterG

Bericht door PeterG »

Vochtige delcokap?
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5976
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

PeterG schreef:Vochtige delcokap?
op een diesel :?

Ik denk dat een van de andere gloeibougies overleden zijn.
Als je er een stuk hebt kun je ze beter allemaal vervangen.
Ze hebben nl. allemaal dezelfde levensduur, net als lampen.
Als ze bv. 1000 uur meegaan gaat de eerste stuk bij 975 uur en volgt de rest vrij snel.

Je kunt ze stuk voor stuk meten met een ohm-meter bij de defecte is de weerstand oneindig oftewel 0 ohm.
Wel de bedrading losnemen.

Bam.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
CRualA

Bericht door CRualA »

ja dat zullen we eens gaan doen als eerste

maar zou het niet aan iet anders kunnen liggen?ik denk aan verstuivers ofzo?
die moeten na zoveel km al eens gereviseerd worden soms

en nog iets, hij stinkt verschrikkelijk, heb er zelf geen last van maar mss heeft het één met het ander te maken?
pieterrademakers

Bericht door pieterrademakers »

temperatuursensor?
CRualA

Bericht door CRualA »

Er zat een scheur in de oliepomp, die blijkbaar niet origineel was.
nieuwe oliefilter en leidingen en hij rijdt/start weer super 8)
Peetz

Bericht door Peetz »

Dag mensjes, ik heb met mijn 420Di hetzelfde probleem. Bij Van Noort drie kapotte gloeibougies vervangen, maar dat mocht niet helemaal baten. Nog steeds heeft de motor moeite met aanslaan als het koud is. Met een warme motor is er niets aan 't handje. Als het niet de oliepomp is, wat kan het nog meer zijn..?

Gruut'n
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

bam schreef: Je kunt ze stuk voor stuk meten met een ohm-meter bij de defecte is de weerstand oneindig oftewel 0 ohm.
oneindig is wat meer dan 0, denk dat een multimeter eerder iets van een streepje zal aangeven.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Peetz

Bericht door Peetz »

Waar zit het gloeirelais btw?
Plaats reactie