Slecht starten...
Slecht starten...
De laatste weinig gereden, en elke keer als ik hem start draait de starter goed door maar wil de motor niet direkt aanslagen.
En als hij aanslaagt is het heel moeilijk en wilt hij daarna precies stilvallen
Dus batterij en starter doen het goed, denk zelf aan de gloeibougies maar die zijn vorige winter nagekeken en ééntje vervangen toen.
Voor de rest rijdt hij nog supergoed,geen rook,niks olieverbruik en heeft maar 144000 km
iemand ideetje wat er aan kan schelen???
thanx
En als hij aanslaagt is het heel moeilijk en wilt hij daarna precies stilvallen
Dus batterij en starter doen het goed, denk zelf aan de gloeibougies maar die zijn vorige winter nagekeken en ééntje vervangen toen.
Voor de rest rijdt hij nog supergoed,geen rook,niks olieverbruik en heeft maar 144000 km
iemand ideetje wat er aan kan schelen???
thanx
op een dieselPeterG schreef:Vochtige delcokap?

Ik denk dat een van de andere gloeibougies overleden zijn.
Als je er een stuk hebt kun je ze beter allemaal vervangen.
Ze hebben nl. allemaal dezelfde levensduur, net als lampen.
Als ze bv. 1000 uur meegaan gaat de eerste stuk bij 975 uur en volgt de rest vrij snel.
Je kunt ze stuk voor stuk meten met een ohm-meter bij de defecte is de weerstand oneindig oftewel 0 ohm.
Wel de bedrading losnemen.
Bam.
Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Dag mensjes, ik heb met mijn 420Di hetzelfde probleem. Bij Van Noort drie kapotte gloeibougies vervangen, maar dat mocht niet helemaal baten. Nog steeds heeft de motor moeite met aanslaan als het koud is. Met een warme motor is er niets aan 't handje. Als het niet de oliepomp is, wat kan het nog meer zijn..?
Gruut'n
Gruut'n
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
oneindig is wat meer dan 0, denk dat een multimeter eerder iets van een streepje zal aangeven.bam schreef: Je kunt ze stuk voor stuk meten met een ohm-meter bij de defecte is de weerstand oneindig oftewel 0 ohm.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!