Trommels gespoten

214 216 218 220 25
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Mark16v schreef:trommels zijn voor watjes ;)

nee hoor trommels remmen zelfs beter dan schijven geloof ik maar ze houden minder lang vol ofzoiets...
Ewout schreef:Niet helemaal. Trommelremmen volstaan perfect voor achter alleen is het probleem met trommelremmen dat de remkracht niet goed te doseren is, bijvoorbeeld op nat wegdek zal een trommelrem eerder blokkeren. En met schijfremmen is de remkracht wel goed te doseren.
trommels zijn efficienter(minder kracht nodig om te remmen), dat is ook meteen de verklaring waarom ze minder makkelijk te doseren zijn.

Trommels kunnen hun warmte niet zo goed kwijt, als je naar zo'n ding kijkt dan weet je al waarom. En als de pads boven een bepaalde temperatuur komen dan neemt de remkracht heel snel af.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
jan_dakpan

Bericht door jan_dakpan »

Maar als trommels werkelijk beter zijn, dan zouden ze in de racerij ook wel gebruikt worden...maar daar wordt alleen gebruik gemaakt van schijfremmen.
En als ik mocht kiezen tussen trommels en schrijfremmen wist ik ook wel wat ik zou kiezen ;)
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

jan_dakpan schreef:Maar als trommels werkelijk beter zijn, dan zouden ze in de racerij ook wel gebruikt worden...maar daar wordt alleen gebruik gemaakt van schijfremmen.
En als ik mocht kiezen tussen trommels en schrijfremmen wist ik ook wel wat ik zou kiezen ;)
lees je nou gewoon niet wat er staat?
Rover 118 GTi VVC MK3.2

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Ewout

Bericht door Ewout »

118GTR schreef: Trommels kunnen hun warmte niet zo goed kwijt, als je naar zo'n ding kijkt dan weet je al waarom. En als de pads boven een bepaalde temperatuur komen dan neemt de remkracht heel snel af.
Was ik inderdaad vergeten erbij te schrijven :oops: ;)
jan_dakpan

118GTR schreef: lees je nou gewoon niet wat er staat?
:oops: Wat vlug gelezen. Dan wordt het hierbovenmgeschreven stukkie als een mening gegeven.

Ik heb enkele maanden in een Mitsubushi canter gereden (kleine vrachtwagen weegt 3660kg leeg) en die had ronddom trommles...
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

jan_dakpan schreef: :oops: Wat vlug gelezen. Dan wordt het hierbovenmgeschreven stukkie als een mening gegeven.

Ik heb enkele maanden in een Mitsubushi canter gereden (kleine vrachtwagen weegt 3660kg leeg) en die had ronddom trommles...
waar het om ging was het feit, dat trommels snel heet worden en dus totaal ongeschikt voor de racerij, en normale auto's(voorkant). Echter als ze niet heet worden(omdat ze bijvoorbeeld alleen achter gemonteerd zijn), dan voldoen ze prima en zelfs beter dan een schijfrem, die zwaarder is en minder efficient is.

En dat stond er allemaal al, maar je kwam toch met de opmerking dat trommels niet goed waren.

p.s. lijkt mij knap link zo'n zwaar ding met trommels, niet al te vaak hard mee remmen a.u.b. of van een berg af rijden.
Rover 118 GTi VVC MK3.2

www.118GTi.tk

jan_dakpan

noodstop van +/-40 maakt ie wel met alle vier blokkerende wielen :D
(r.i.p.)
Sn00ky-g

Bericht door Sn00ky-g »

Morgen wil ik me trommels ook gaan doen, hoe kan ik dit het beste doen?
schuren met? spuiten met?

en de klauwen voor, hoe krijg ik die los? of kan ik het makkelijkste gewoon er verf overheen doen met kwastje en de rest afplakken?
Plaats reactie