Omdat ik gister tijdens het autopoetsen een schroef in mijn band ontdekte heb ik mijn wiel eraf gehaald en naar een bandeboer gebracht. Er bleek echter niets aan de hand en de schroef kon zonder enige reparaties eruitgehaald worden.
Omdat mijn wiel er nu toch af was kon ik meteen de trommels ff spuiten.
Eerst schuren, daarna schrobben enzo, vervolges ff met tinner gepoetst om vervolgens de spuitbus erop los te laten. Dit is nu aan beide kanten gebeurd. Het resultaat mag er zijn. Staat veel mooier dan dat verroeste kleurtje:
Een aanrader voor iedereen die achter verroeste trommels heeft!
Gewoon hitte bestendige verf gekocht. Had ik nog liggen. Ik heb ooit hetzelfde gedaan bij mijn scooter en dat is er altijd opgebleven...
Alleen nu de klauwen voor nog rood. Daar moet ff andere verf voor worden gekocht. Ik weet namelijk niet hoe ik de klauw er af moet halen. En om alles nou heel precies af te plakken valt ook tegen. Dus dat zit er nog aan te komen
jan_dakpan schreef:
Alleen nu de klauwen voor nog rood. Daar moet ff andere verf voor worden gekocht. Ik weet namelijk niet hoe ik de klauw er af moet halen. En om alles nou heel precies af te plakken valt ook tegen. Dus dat zit er nog aan te komen
nee hoor trommels remmen zelfs beter dan schijven geloof ik maar ze houden minder lang vol ofzoiets...
Niet helemaal. Trommelremmen volstaan perfect voor achter alleen is het probleem met trommelremmen dat de remkracht niet goed te doseren is, bijvoorbeeld op nat wegdek zal een trommelrem eerder blokkeren. En met schijfremmen is de remkracht wel goed te doseren.