Stuur vast door knullige constructie

414 416 418 420 45
Plaats reactie
Sander02
MG-R Freak

Stuur vast door knullige constructie

Bericht door Sander02 »

Rij ik op de terugweg van m'n werk m'n hofje in zit m'n stuur ineens vast. Dus ik huh. Gestopt, ff gedacht dat stuurslot erop gesprongen was, maar leek niet. Dus met wat groffer geweld gestuurd, toen kon ik een beetje naar 1 kant sturen. Op het laatst nog een keer wat grover geweld en toen hoorde ik wat breken en vallen in de buizing achter het stuur.

Dus ik ff de kappen achter het stuur verwijderd en jahoor, losse schroeven, die bleven haken.

De Rover dealer heeft voor de vorige eigenaar origineel stuur vervangen door een houten Nardi exemplaar.

De tuuter hadden ze toen alleen niet kunnen aansluiten, dus die hebben ze achter een knop op het dashboard gedaan. Das overigens zo irritant, want die vindt ik nooit in een paniek druk. Is al eens gebeurd. Of ik druk dus als ik alarmlichten aan zet op de toeter :evil: (precies op het moment dat je even op een bushalte oprid rijd waardus net toevallig een leuke dame op de bus staat te wachten :oops:)

De schroeven, waarvan er waarschijnlijk 1 is losgeschoten hield de metalen tuuter contact schijf vast aan een witte kunstof schijf. (denk ik)

Check de foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Ik kreeg helaas het stuur er niet af, anders had ik tuuter schijf eruit gehaald. Moet ik nog wat doen of zo als de bout op de stuuras aan de voorkant van het stuur eraf gedraaid is? Lijkt wel of er aaan de achterkant ook nog wat vast zit.

Die 2 schroeven zijn dus via de achterkant van de witte schijf er door heen geboord en dan in de tuuterschijf, zodat ze gelijk draaide.
Op de onderste foto zie je duidelijk dat de kop van de schroef dus door de witteschijv heen gekomen is. De andere schroef zie je nog vastzitten, alleen is dit wel uit het gat geschoten van de tuuter schijf.

De schroef die door het witte kunstof is gebroken heb ik kunnen verwijderen, de ander moet ik maar afzagen, anders moet alles los.
Als ik het stuur eraf krijg, kan ook de tuuter contactschijf verwijderd worden.
Laatst gewijzigd door Sander02 op wo jul 19, 2006 10:41 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
416SI 1996
Silly CVT
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door Silly CVT »

Ik zou pislink terug gaan en vragen of hun dit een veilige actie van zichzelf vinden!!!! :evil:

Welke imbeciel verzint nu zoiets op zo'n cruciale plaats?!?!?!? Wat een dwazen zeg!!! :wall:
Officieel bericht:
Afbeelding
Klik de groene balk.:mrgreen:
Sander02
MG-R Freak

Bericht door Sander02 »

Wat overigens wel relax is, dat de automatische terugslag van de richtingsaanwijzer het niet meer doet.
Elke mogelijk bocht die je maakt, blijft dat ding tenminste fijn knipperen.
Vindt het bij somme rotonden's a'relax dat je zo'n ding moet tegen houden en je voelt dat ie al terug wil.

Maar ja maandag gaat auto naar garage. Nu is er even wat duck tape door hun opgeplakt,
zodat de resterende losse schroef niet meer kan haken.
416SI 1996
bam
MG-R Core

Bericht door bam »

Zo te zien is je "tuuterschijf" er tussenuit en hebben ze lopen klooien met het knipperlichtmechanisme.

Er staat op marktplaats nog een stuur met airbag te koop, alleen moet je dan nog de roterende kontakten en het knipperlicht mechanisme aanschaffen.

Bam.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Sander02
MG-R Freak

Bericht door Sander02 »

aha aan de andere kant dus voor die witteschijf zou dus nog een tuuterschijf moeten zitten die contact maakt met die schijf die er nog wel zit. Ja das eigenlijk wel logisch. Ik vraag me af wat ze nu allemaal gaan vervangen en wat de kosten zullen zijn. Als ze maar niet aankomen met het hele mechanisme inc hendels enzo. Dat zou ik zelf eigenlijk ook wel kunnen vervangen. Ik kreeg alleen het stuur er niet af na ik de schroef los had gedraait.

Ik zal dat suur op MP eens bekijken. Heb nu dus geen airbag meer en tuuter zit op irritante plek, maar eigenlijk vindt ik dat houten stuur wel mooi. Ik zag dat er in een Rover 75 ook een versie is waar je stuur voor de helft houtkleurig is. Das ook wel luxe.
416SI 1996
bam
MG-R Core

Bericht door bam »

Ik heb er net een tweekleurig stuur van een mgf ingezet.
Moest wel de zaag in de airbag zetten en het knipperlicht mechanisme aanpassen.

Bam

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Plaats reactie