Als je een 214Si 16V hebt is het inlaatspruitstuk-pakking partnummer die je nodig hebt volgens mij deze: LKJ101110 (pin me er niet op vast, maar bij de onderdelenhandel kunnen ze dat zeker nazien).
Volgens de Rover prijslijst kost 'ie ongeveer 5 Pond, ex BTW. Dus voor een euro'tje of tien a vijftien moet het wel te krijgen zijn.
Deze pakkingen lekken eigenlijk niet vaak, want het is een vrij dikke rubber pakking. Of is het spruitstuk ooit al een los geweest?
Ahha oke ja ik hoorde van een man die bij een rover dealer werkt dat een pakking van een land rover free lander 1.8 zelfde is en die is een stuk dikker
Hij zei dat ik die moest nemen!
Maar moet ik niet ook gelijk meerdere pakkingen vervangen?? van me uitlaat/inlaat spruitstuk??
Vandaag de kleppen deksel er af gehaald maar we hebben niks raars kunnen vinden. We zagen wel dat die ergens lekte we dachten dat die lekte bij je termostaat van je verwarming. Het bleek echter dat die niet lekte maar me inlaatspruitstuk zo doende liep er koelvloeistof/water in de chilinders.
Ik ga maandag nieuwe pakkingen halen en nieuwe bougies en dan moet het probleem verholpen zijn ( I HOPE)
Zo nu zijn jullie weer even op de hoogte!!
Fijn weekend!!