De laatste dagen is me motor een beetje raar bezig.
Meestal als die even stil heb gestaan dan loopt die niet op alle 4 de chilinders??? Zou het door de koppakking kunnen ?? dat er koelvloeistof lekt en dan op me zuiger beland en dan niet een goede verbrandig krijg ?? En als die even heb gelopen dan lopen opeens die andere ook weer mee.
Ik vind het maar raar
De bougies zijn ook beetje wittig alleen 1 bougie was goed koffie bruin was de buitenste.
Misschien zijn hier mensen die deze problemen herkennen??
Ik hoor het graag!
Gr,
Danny
SillyTC: Uhm laatste grote beurt was september 2004 dacht ik!
jaish112: ja die flesjes gebruik ik altijd 1x in de maand en gebruik ook bij tanken kleppen reiniger dus daar kan het niet aan liggen.
Hoezo zou het de bobine kunnen zijn??
Het kom bekend voor, als ie van mij een paar daag stil heeft gestaan en hem weer start..dan staat ie even te sputteren en te trillen. Als ik dan gasgeef of weer opnieuw start dan doet hij het gelijk weer goed.
DannyRover200 schreef:
jaish112: ja die flesjes gebruik ik altijd 1x in de maand en gebruik ook bij tanken kleppen reiniger dus daar kan het niet aan liggen.
Hoezo zou het de bobine kunnen zijn??
goddammed... wij gebruiken die flesjes 1x in de 10 jaar :P ... ik heb ook geen idee over die bobine.... mss wou die garage graag geld afhandig maken
@: sonnema... jij hebt t wel nodig als ik t zo lees... geef je gas dan spuit je het spruitstukje wss (gedeeltelijk) schoon... tis een klein ding om te doen, maar het helpt wel vaak.
Jai
........Rover 216 I 16V Cabrio........
.....................'93.........................
Ow oke dan hoef ik voorlopig niet meer die flesjes te gebruiken hahaha
Maar ik weet nog steeds niet wat het is!
Soms lekt die ook koelvloeistof en er zit wel wat olie in het reservior maar dat is niet bizar veel. en zit er al een tijdje.
En vanmorgen/vanmiddag dee die het gewoon goed en geen lekkage.
Heb hem een paar keer aan en uit gedaan maar hij liep gelijk op alle chilinders!
Ik sta nu helemaal voor een raatsel
Hahaha dat zou kunnen ik laat hem nu nog maar ff lekker in de garage staan. En ga wel beetje info overal vandaan halen want vind het maar eng als er straks iets ergs mee gebeurd!!
Heb niemand ervaring met mijn rare probleem ?????????????
Misschien is het handig om de bougiekabels eens te controleren. Klemmen ze goed op de bougies? (met een "klik").
Zijn de kabels beschadigd of poreus, dan kan er vonkdoorslag optreden en ontsteekt de betreffende cylinder niet.
Stekers op de bobine ook even controleren, contacten misschien gecorrodeerd.
En haal eens de stekker van het managementsysteem eraf (een minuut of tien). Dan die er weer opzetten, starten en even laten lopen.
Misschien zit er olie in het slangetje van de vacuumsensor, slangetje helemaal losnemen en dan doorblazen met een fietspomp (nooit blazen als hij nog op de sensor is aangesloten, want dan mol je de sensor!)
En zei je nou dat er olie in je koelreservoir zit? Dat lijkt me niet goed.
heb zelf mijn rover 241si net terug uit de garage,lekte dus via de inlaatspruitstuk pakking(onder kleppendeksel) de cilinder in.liep erg beroerd met koude start en verloor veel koelvloeistof..hoop dat je er wat mee kan.
hAz : Ja dat zal ik wel doen maar als er iets mis was met de ontsteking dan zou ik dat toch ook tijdens het rijden soms moeten hebben en niet alleen bij een koude motor?? na een tijdje lopen de andere chilinders gewoon mee namelijk en heb die nergens last meer van.
Olie in het reservior komt dan door de lekke koppakking dan kan er wat olie in het koelvloeistof systeem komen en vandaar ook in me reservoir.
timmy: ja dat denk ik zelf ook ik sprak ook iemand die bij een rover dealer werkt en die zei dat er dan koelvloeistof in de middelste chilinders kan lopen of over slaat van de 1 naar de andere.
Hoeveel was je eigenlijk kwijt timmy?? ik hoorde kreten van 4a500 euro??
Zo'n pakking voor je inlaatspruitstuk kun je makkelijk zelf vervangen, als je een beetje handig bent. Het is een rubberen pakking die in een ril in het spruitstuk ligt.
De kostprijs weet ik niet, voor een paar euro-tientjes ben je klaar lijkt me.
Wel eerst even de koelvloeistof aftappen voor je de boel losdraait, anders loopt de hele handel de straat op en je cylinders in.
En het spruitstuk met het juiste trekmoment aandraaien (momentsleuteltje nodig).