Koppeling
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
Het is juist andersom, een "bijna" versleten koppeling is erg dun, daardoor is hij vrijwel meteen ontkoppelt zodra je het pedaal ook maar een beetje intrapt("hij zit hoog")
en een versleten koppeling begin je het eerst te merken als je vlot optrekt en je de koppeling een beetje laat slippen. Een echt versleten koppeling herstelt daar niet meer van en blijft slippen.
In het pedaal valt het door de bestuurder eigenlijk niet te voelen, het gaat zo langzaam dat "omhoog gaan", dat je het niet merkt. Totdat hij echt gaat slippen.
Er zitten stelmogenlijkheden in, dat is zeker maar ik weet niet waar ze zitten bij jouw auto. Het kan ook automatisch zijn, maar die automatische systemen moet zelf ook nog wel eens afgestelt worden (lees: schoonmaken/olieen en een opdonder verkopen
)
en een versleten koppeling begin je het eerst te merken als je vlot optrekt en je de koppeling een beetje laat slippen. Een echt versleten koppeling herstelt daar niet meer van en blijft slippen.
In het pedaal valt het door de bestuurder eigenlijk niet te voelen, het gaat zo langzaam dat "omhoog gaan", dat je het niet merkt. Totdat hij echt gaat slippen.
Er zitten stelmogenlijkheden in, dat is zeker maar ik weet niet waar ze zitten bij jouw auto. Het kan ook automatisch zijn, maar die automatische systemen moet zelf ook nog wel eens afgestelt worden (lees: schoonmaken/olieen en een opdonder verkopen

Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Bij mijn ZR zit in de motorruimte ter hoogte van het stuur een kabel. Ik weet niet precies hoe het werkt maar één monteur trok de kabel aan terwijl de ander het koppelingspedaal intrapte en weer op liet komen, na een paar keer stond er weer goede spanning op de koppeling en hoefde hij niet zo ver meer ingetrapt te worden.
- Roverforever
- MG-R Freak
- VandenPlas
- MG-R Freak
- Contacteer:
- VandenPlas
- MG-R Freak
- Contacteer: