Koppeling

618 620 623 820 825 827
Plaats reactie
D. Buijs

Koppeling

Bericht door D. Buijs »

Hoe merk je dat de koppeling aan het verslijten/lekken is?

Ik heb het idee dat ik 'm steeds dieper in moet trappen om fatsoenlijk te kunnen schakelen, of is dat af te stellen?

Als hij lek is zou hij er logischerwijs in 1 keer mee moeten nokken toch?
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Het is juist andersom, een "bijna" versleten koppeling is erg dun, daardoor is hij vrijwel meteen ontkoppelt zodra je het pedaal ook maar een beetje intrapt("hij zit hoog")

en een versleten koppeling begin je het eerst te merken als je vlot optrekt en je de koppeling een beetje laat slippen. Een echt versleten koppeling herstelt daar niet meer van en blijft slippen.

In het pedaal valt het door de bestuurder eigenlijk niet te voelen, het gaat zo langzaam dat "omhoog gaan", dat je het niet merkt. Totdat hij echt gaat slippen.

Er zitten stelmogenlijkheden in, dat is zeker maar ik weet niet waar ze zitten bij jouw auto. Het kan ook automatisch zijn, maar die automatische systemen moet zelf ook nog wel eens afgestelt worden (lees: schoonmaken/olieen en een opdonder verkopen :twisted: )
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
sjon

Bericht door sjon »

Bij mijn ZR zit in de motorruimte ter hoogte van het stuur een kabel. Ik weet niet precies hoe het werkt maar één monteur trok de kabel aan terwijl de ander het koppelingspedaal intrapte en weer op liet komen, na een paar keer stond er weer goede spanning op de koppeling en hoefde hij niet zo ver meer ingetrapt te worden.
D. Buijs

Bericht door D. Buijs »

Volgens mij heb ik een hydraulische koppeling, maar ik zie geen lekkages tussen bak en motor.
:?: :?: :?:
Gebruikersavatar
Roverforever
MG-R Freak
Berichten: 774
Lid geworden op: di sep 14, 2004 7:55 pm
Woonplaats: heist op den berg/wi

Bericht door Roverforever »

Als het je eerste slave cilinder is en je zit boven de 100000km zal hij mischien versleten zijn.
D. Buijs

Bericht door D. Buijs »

102.000 km :?

6 jaar oud, dus veel korte ritten, dus veel koppellen......

Vandag leek het trouwens beter te gaan, hij moet toch binnekort weg voor een beurt en apk....

kunnen ze bij de dealer wel zien of hij lek is?
Gebruikersavatar
VandenPlas
MG-R Freak
Berichten: 975
Lid geworden op: zo aug 08, 2004 7:04 pm
Woonplaats: Haarlem
Contacteer:

Bericht door VandenPlas »

Dit schijnt wel vaker voor te komen bij de R-75 CDT(i) ,lees B.M.W kwaal .
Afbeelding

Rover 75 MK1 Connoisseur (2001) , Austin 1100 Glider (1969), MG B GT MK1 (1967)

MvG. Jeroen
Gebruikersavatar
VandenPlas
MG-R Freak
Berichten: 975
Lid geworden op: zo aug 08, 2004 7:04 pm
Woonplaats: Haarlem
Contacteer:

Bericht door VandenPlas »

Ik was in de veronderstelling dat de bak en koppeling van de CDT(i) ook van B.M.W kwamen. :?
Dit blijkt dus niet zo te zijn. Ben ik in ieder geval weer wat wijzer. :idea:

thnx !
Afbeelding

Rover 75 MK1 Connoisseur (2001) , Austin 1100 Glider (1969), MG B GT MK1 (1967)

MvG. Jeroen
D. Buijs

Bericht door D. Buijs »

het kwaad is inmiddels geschied......lees topic "het is zover"
Plaats reactie