218 T :o))

214 216 218 220 25
artemis
MG-R Freak
Contacteer:

218 T :o))

Bericht door artemis »

Na 2 weken sleutelen is het nu zover, mijn Rover heeft een gedaantewisseling ondergaan van 214 iS naar 218 T :D :D

Het was moeilijk om geheim te houden, maar het is mij gelukt :lol:
en vandaag mag ik het dan eindelijk vertellen, want mijn auto heeft vanavond een flink stuk gereden en het ging heel goed.Er moeten wel een paar kleine aanpassingen gebeuren, maar dat is te overzien. Deze aanpassingen worden aankomende week gedaan :P
Ik ben zo ontzettend benieuwd hoe hij nu rijdt :!: 8)

Dit alles is namelijk dankzij autobedrijf van Noort mogelijk gemaakt, zij hadden een nieuw 1.8 Turbo blok liggen uit een Rover75 en ik wilde die maar al te graag in mijn auto hebben, aangezien het gebrek aan pk's mij toch steeds meer ging tegenvallen ;)
Richard en Remco zagen deze uitdaging zeker wel zitten, en hebben er een hele kluif aan gehad (en nog steeds :mrgreen: ), aangezien de motorruimte van een Rover200 een stuk kleiner is dan die van een Rover75. Het leek wel een puzzel om alles in de motorruimte gepropt te krijgen maar het is gelukt, er kan nu ook niets meer bij gebouwd worden :lol: :lol:
De schakelbak komt van DD,deze bak was niet ingebouwd bij zijn engine-swap dus kon nu mooi voor mijn auto gebruikt worden 8) ;)
De remmen waren laatst al aangepast 8)

Het blok levert standaard 150 pk en 215 nM :shock:
En het wordt dus tijd om een pshh pshhh te gaan bestellen (net als Robert :D )
De exacte gegevens van de inbouw krijg ik nog van Richard te horen.
Wij hadden afgesproken dat wij het pas bekend zouden maken als de inbouw gelukt zou zijn, en vanavond was dat nieuws er en mocht ik het gaan vertellen van Richard ;)
Dus bij deze doe ik dat ook want ik heb al lang genoeg mijn mond gehouden :mrgreen: ;)

Alvast wat foto's van het blok en de gedeeltelijke inbouw (vorige week voor het laatst daar geweest)
Rest van de info volgt dus waarschijnlijk volgende week ;)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wegens ruimtegebrek is de intercooler naar boven verplaatst, dus er moet zeer waarschijnlijk nu wel een luchthapper in de motorkap gemaakt worden.
De intercooler die je op de foto ziet wordt waarschijnlijk nog vervangen, want het lijkt erop dat hij niet helemaal goed functioneert.
Verder is het nog afwachten, kan per dag veranderen, ligt er net aan wat Richard en Remco weer voor idee in hun hoofd krijgen :D

Dus wordt vervolgd 8) :P ;)

Oh ja sorry Jan Dakpan, toen jij informeerde naar het turbo-blok was die dus al voor mijn auto bestemd, maar dat kon Richard toen nog niet zeggen (en ik ook niet toen ik het op het forum las), omdat wij het pas bekend wilden maken als de inbouw ook echt gelukt was. :)
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

Super zeg!!!!

Ik had het er al zo vaak met Richard over gehad, dat dat blok voor jouw auto gemaakt was, maar ik had geen idee dat 't nu ook echt ging gebeuren.

Eindelijk de prestaties die bij de looks passen!
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

Met die intercooler zo is een luchthapper natuurlijk wel een must :fiew:.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
lex

Bericht door lex »

Wat kicke zeg eindelijk iemand die het heeft gedurft, Ik wens je heel veeeeeeel rij plezier, mijn volgende auto moet zeker ook een turboblok hebben (of ook een 1.8t in de BRM) PTSSSSHHH.
Ik hoop dat je veel plezier van je nieuwe versnellingsbak zult hebben hij is tenslotte nog een heel kleinstukje van mij.
Ja jij hebt de enige versnellingsbak die met 100 kmp/h achteruit de Calandtunnel is ingereden.
Edgecrusher

Bericht door Edgecrusher »

Super hoor!
Een FMIC is geen optie?

150pk is natuurlijk errug lekker..
En vooral de toename in koppel doet het hem.

Laat je het bij 150pk of is zo'n blok ook nog goed te chippen?
artemis
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door artemis »

Striker schreef:Met die intercooler zo is een luchthapper natuurlijk wel een must :fiew:.

:mrgreen: Ja idd is wel lachen, dan denken de meesten "oh daar heb je er weer zo 1 met een nepluchthapper", totdat ik de motorkap open doe :lol: :lol:
artemis
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door artemis »

lex schreef:Wat kicke zeg eindelijk iemand die het heeft gedurft, Ik wens je heel veeeeeeel rij plezier, mijn volgende auto moet zeker ook een turboblok hebben (of ook een 1.8t in de BRM) PTSSSSHHH.
Ik hoop dat je veel plezier van je nieuwe versnellingsbak zult hebben hij is tenslotte nog een heel kleinstukje van mij.
Ja jij hebt de enige versnellingsbak die met 100 kmp/h achteruit de Calandtunnel is ingereden.
Ja idd was even vergeten dat de bak oorspronkelijk bij jou vandaan komt,toch leuk dat hij binnen de club is gebleven ;) en volgens Richard doet hij het prima zo in combinatie met het nieuwe blok 8)
artemis
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door artemis »

Edgecrusher schreef:Super hoor!
Een FMIC is geen optie?

150pk is natuurlijk errug lekker..
En vooral de toename in koppel doet het hem.

Laat je het bij 150pk of is zo'n blok ook nog goed te chippen?
Sorry maar weet ff niet wat FMIC is :oops: ben ook maar blond hoor :lol: :mrgreen:

Idd doet vooral die koppel het 'm, das natuurlijk gigantisch 8)
Is nog ff afwachten hoeveel er uit het blok te krijgen is op de manier zoals hij nu ingebouwd wordt/is en misschien nog laten chippen (is idd wel mogelijk) maar dat weet ik nog niet, eerst afwachten wat het nu behaalde resultaat is ;)
Mista T
MG-R Core

Bericht door Mista T »

Damn.... Dat ziet er erg strak uit....
Wist dat hij ideeen had om een keer zo'n motor in te bouwen in een 200 MK3....

RESPECT...

Idee om hem te laten chippen....Volgens mij zijn er nog wel mensen die zoiets kunnen regelen tijdens een meeting....
Dus binnenkort weer nieuwe rollerbank meeting...

Maar heeft hij de auto ergens verstopt ofzo dan?? Want er zijn wel mensen aanwezig geweest daar van de club of kunnen die hun mond heel goed houden....
Trouwens:
FMIC Front Mounted Inter Cooler..

Oftewel de intercooler aan de voorkant zetten...in combinatie met een KOMODO front bumper???
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
Anton
MG-R Freak

Bericht door Anton »

:shock: T*r*ng :shock: Jij bent goed bezig...
Nu ziet ie er straks niet alleen meer snel uit, maar is ie het ook ;)
Dutch
MG-R Core

Bericht door Dutch »

Mista T schreef: Oftewel de intercooler aan de voorkant zetten...in combinatie met een KOMODO front bumper???
Dat idee had ik ook toen ik alles zo an het lezen was.

Super Diane die ombouw zo, een keer wat anders dan een vvc in een 200/400 leggen. Dat wordt hier bij de club al zovaak gedaan ;)
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
jan_dakpan

Bericht door jan_dakpan »

lol! Die wou ik!!!
haha nee mooi hoor! Mijn blok komt vanzelf :mrgreen:
MoRaX
MG-R Freak

Bericht door MoRaX »

W00t w00t t00t t00t...... te gek diana!
Denk dat iedereen strax even tegen je wil sporten! :P
Super hoorr!!!!

Het is echt geen 1 april grap toch? :P
2003/2005 - 1990 Rover 111L @ GTI-looks
2005/02-2009 - 1994 Rover 623Si (154.5hp @ Wheels)
2009-02 - 1999 Rover 200 BRM (129,2pk / 167.9nm @ Wheels)
2009-05 - 2005 Honda CBR 600rr
artemis
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door artemis »

Dank u dank u dank u dank u dank u allemaal :D :P :) :D
Mista T schreef: Trouwens:
FMIC Front Mounted Inter Cooler..

Oftewel de intercooler aan de voorkant zetten...in combinatie met een KOMODO front bumper???
Was in eerste instantie de bedoeling om de intercooler aan de voorkant te plaatsen, maar omdat de turbo verder naar voren komt dan gedacht past dat helaas niet :|
vandaar dat de intercooler nu aan de bovenkant is geplaatst ;)
Hebben echt te maken met een propvolle motorruimte nu hoor, was echt puzzelen om alles passend te krijgen 8)

:lol: Had zelf niet eens door dat het 1 april is dat ik dit op het forum heb geplaatst :lol:
dus NEE het is GEEN 1 april-grap (puur toeval :mrgreen: )

;)
artemis
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door artemis »

Mista T schreef:

Maar heeft hij de auto ergens verstopt ofzo dan?? Want er zijn wel mensen aanwezig geweest daar van de club of kunnen die hun mond heel goed houden....

Niet verstopt hoor, auto staat gewoon al 2 weken midden in de werkplaats
Weet niet wie hem daar heeft zien staan........

;)
Mark16v
MG-R Freak

Bericht door Mark16v »

super gaaf! zal best lekker rijden! wel een dumpvalve erop zetten he :)
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Plaats reactie