Het was moeilijk om geheim te houden, maar het is mij gelukt

en vandaag mag ik het dan eindelijk vertellen, want mijn auto heeft vanavond een flink stuk gereden en het ging heel goed.Er moeten wel een paar kleine aanpassingen gebeuren, maar dat is te overzien. Deze aanpassingen worden aankomende week gedaan :P
Ik ben zo ontzettend benieuwd hoe hij nu rijdt

Dit alles is namelijk dankzij autobedrijf van Noort mogelijk gemaakt, zij hadden een nieuw 1.8 Turbo blok liggen uit een Rover75 en ik wilde die maar al te graag in mijn auto hebben, aangezien het gebrek aan pk's mij toch steeds meer ging tegenvallen

Richard en Remco zagen deze uitdaging zeker wel zitten, en hebben er een hele kluif aan gehad (en nog steeds

De schakelbak komt van DD,deze bak was niet ingebouwd bij zijn engine-swap dus kon nu mooi voor mijn auto gebruikt worden

De remmen waren laatst al aangepast

Het blok levert standaard 150 pk en 215 nM

En het wordt dus tijd om een pshh pshhh te gaan bestellen (net als Robert

De exacte gegevens van de inbouw krijg ik nog van Richard te horen.
Wij hadden afgesproken dat wij het pas bekend zouden maken als de inbouw gelukt zou zijn, en vanavond was dat nieuws er en mocht ik het gaan vertellen van Richard

Dus bij deze doe ik dat ook want ik heb al lang genoeg mijn mond gehouden

Alvast wat foto's van het blok en de gedeeltelijke inbouw (vorige week voor het laatst daar geweest)
Rest van de info volgt dus waarschijnlijk volgende week

Wegens ruimtegebrek is de intercooler naar boven verplaatst, dus er moet zeer waarschijnlijk nu wel een luchthapper in de motorkap gemaakt worden.
De intercooler die je op de foto ziet wordt waarschijnlijk nog vervangen, want het lijkt erop dat hij niet helemaal goed functioneert.
Verder is het nog afwachten, kan per dag veranderen, ligt er net aan wat Richard en Remco weer voor idee in hun hoofd krijgen

Dus wordt vervolgd

Oh ja sorry Jan Dakpan, toen jij informeerde naar het turbo-blok was die dus al voor mijn auto bestemd, maar dat kon Richard toen nog niet zeggen (en ik ook niet toen ik het op het forum las), omdat wij het pas bekend wilden maken als de inbouw ook echt gelukt was.