Rover 45 heeft loeigeluid en koelvloeistof probleem

414 416 418 420 45
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Yoli schreef: Sorry, maar wie is 118GTR?
me 8)

Dit is hoogstwaarschijnlijk WEL de koppakking.
want:

a: Water verwijnt niet.
b: Er ligt geen water onder de auto.

Ergo: Het water verlaat de auto door de uitlaat.
En de enige normale manier om water in de verbrandingskamers te krijgen is langs de koppakking. Een niet-normale manier is bijvoorbeeld via het inlaatspruitstuk(ook die heeft een waterkanaal), of een scheur in de cylinderkop.

Andere opties zijn uiterst kleine gaatjes ergens in het koelsysteem, die alleen onder druk open zijn, en dus niet lekken als de auto geparkeerd staat. Hoewel dit nog wel eens voorkomt, is het waarschijnlijk. Omdat het gaatje extreem klein moet zijn, anders werkt het niet, en jullie verliezen behoorlijk veel water.

Het loont natuurlijk wel de moeite om eens een stukje te gaan rijden, en dan direct onder de motorkap te kijken of je misschien ergens vocht ziet. (knijp eens lekker in de koelslangen, en kijk naar de waterpomp, die zit in de distributie-kast)
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Yoli

Bericht door Yoli »

Als het wél de koppakking zou zijn, dan hadden ze dat toch bij de ANWB keuring moeten constateren?
Een andere monteur (de 3e) heeft ook bevestigt dat het zeker niet de koppakking is, de originele garage zegt 'waarschijnlijk wel', maar hebben dit nog niet def. kunnen vaststellen.
Het is tot 3x toe onder druk gezet, maar geen lek gevonden. Ook is er in de leidingen geknepen na een warme rit, ook daar kwam niets uit.

Er ligt inderdaad geen water onder de auto. De auto heeft bij het starten of gasgeven geen witte rookpluim o.i.d. uit de uitlaat. Daar komt vrijwel niets geks uit.

Een andere monteur zegt dat het ook het inlaatspruitstuk kan zijn, maar dit spreekt de orig. garage weer tegen.

Een andere monteur zegt ook dat het verlies van water wel meevalt; 3/4 tank ik 3 weken schijnt niet zo heftig te zijn... maar is natuurlijk niet goed.

We mogen er in ieder geval niet meer mee rijden i.v.m. de aslager in de versnellingsbak. Behalve nog 1 rit naar de garage.

Ik hou jullie op de hoogte....

Bedankt so far!

Yolanda
Bart-K
The Big Boss

Bericht door Bart-K »

iedereen spreek elkaar lekker tegen lees ik, als het aan mij was zou ik afgaan op het oordeel van Roto. Heb wel vertrouwen in de technische kennis en kwaliteiten van Frank.
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
Yoli

Bericht door Yoli »

Oh, daar twijfel ik ook helemaal niet aan. Wat dat betreft is Frank degene die tot dusver de meeste informatie heeft gegeven.
De auto gaat daar waarschijnlijk volgende week naartoe.
bam
MG-R Core

Bericht door bam »

En??

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Yoli

Bericht door Yoli »

De afspraak bij Frank is voorlopig uitgesteld.
De dealer gaat het op een andere manier oplossen, dat is momenteel even afwachten.
Zodra alles is goedgekomen laat ik dat direct weten, ook wat het koelvloeistofprobleem was.
Bedankt!
Plaats reactie