Rover 45 heeft loeigeluid en koelvloeistof probleem

414 416 418 420 45
Yoli

Rover 45 heeft loeigeluid en koelvloeistof probleem

Bericht door Yoli »

Het gaat om een probleem met mijn Rover.
Deze blijkt een koelvloeistofprobleem te hebben, we moeten iedere 3-4 weken de tank vullen. De garage(s) kunnen niets vinden. Geen koppakking stuk en geen lek.

WIE O WIE heeft een tip of advies hierover?

Bedankt,
Yolanda
Laatst gewijzigd door Yoli op za mar 18, 2006 12:32 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5976
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

Er zit bij mijn weten een gerenomeerd bedrijf in Haarlem die gespeciliceerd is in automatenbakken.
Ik ben alleen de naam kwijt, ATS ofzo.

Mischien dat een ander dit weet?

Ga hier heen voor een second opinion.

Bam

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Bart-K
The Big Boss
Berichten: 8437
Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
Woonplaats: Steenbergen NB

Bericht door Bart-K »

www.autrans.nl is ook vrij goed, weet dat er in Oisterwijk een bedrijf zit, ben ff op zoek naar naam en gegevens...
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
Gebruikersavatar
Roverforever
MG-R Freak
Berichten: 774
Lid geworden op: di sep 14, 2004 7:55 pm
Woonplaats: heist op den berg/wi

Bericht door Roverforever »

Dat vloeistofprobleem is volgens mij te wijten aan een kapotte dop,dan gaat het water er uit. En wat de automaten betreft: bij Audi is het nog erger,de tiptronic is er volledig door na 90000km
Bart-K
The Big Boss
Berichten: 8437
Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
Woonplaats: Steenbergen NB

Bericht door Bart-K »

Is een auto van 'ons'.

koelvloeistofprobleem heeft te maken met de koppakking.

Bedrijf voor CVT in Oisterwijk heet EUROMATIC

Bel anders nog even met Roto en vraag naar Frank Evers. (040-2518970)
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
Gebruikersavatar
VandenPlas
MG-R Freak
Berichten: 975
Lid geworden op: zo aug 08, 2004 7:04 pm
Woonplaats: Haarlem
Contacteer:

Bericht door VandenPlas »

koelvloeistofprobleem heeft te maken met de koppakking.
Maar dan zou je 'mayonaise' in je koelvloeistof of motorolie moeten hebben. En/of ook koelvloeistof in de uitlaatgassen. Dit was allebei het geval bij mijn R-75.
Maar als de garage bij deze R-45 nix kan vinden is het idd wel vreemd.
Of zou het kunnen dat er een haarscheur in het blok/cilinderkop zit :?:
Afbeelding

Rover 75 MK1 Connoisseur (2001) , Austin 1100 Glider (1969), MG B GT MK1 (1967)

MvG. Jeroen
Edgecrusher

Bericht door Edgecrusher »

bij Audi is het nog erger,de tiptronic is er volledig door na 90000km
Nog nooit meegemaakt.
(lijkt me weer zwaar overdreven, zal wel een maandagochtend exemplaar zijn)
Dennis

Bericht door Dennis »

VandenPlas schreef: Maar dan zou je 'mayonaise' in je koelvloeistof of motorolie moeten hebben. En/of ook koelvloeistof in de uitlaatgassen.
Nee, dat hoeft niet; je kunt je koppakking kapot hebben zonder dat je het aan de uitlaat merkt, en zonder dat je het aan de olie merkt.

Ik heb ooit mijn koppakking kapot gehad zo dat de verbrandingsgassen in mijn koelsysteem uit kwamen (waardoor de koelvloeistof wel erg snel weg was); dit merk je niet aan je olie, en dit merk je niet aan je knalpijp (geen witte rook o.i.d.; ook geen smurrie).

Om erachter te komen zou je dan een CO2 meting in je koelsysteem moeten doen.
Bart-K
The Big Boss
Berichten: 8437
Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
Woonplaats: Steenbergen NB

Bericht door Bart-K »

als die garage idd niks kan vinden is dat wel vreemd, want bij Roto weten ze precies wat er mee aan de hand is...
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
Yoli

Bericht door Yoli »

Bedankt voor alle reacties 'so far'.
Ik heb inderdaad contact met Roto in Eindhoven en die gaan er misschien naar kijken. Zit allemaal wel een kostenplaatje aan en daar balen we goed van want we hebben de auto net 3 maanden en hij was 'als nieuw' is ons verteld. Niet dus.

Over de rookpluimen en olie: aan de auto is verder niets te merken v.w.b. het koelvloeistofprobleem. Geen witte rook of vieze olie.
De lager zou 99% een aslager zijn in de versnellingsbak, dit kan Roto ook tegen een goed tarief maken. Maar het koelvloeistofprobleem blijft wel een hot item... we hebben niet zoveel geld om dat er in te steken. En dan is de vraag, heeft het uberhaupt dan wel zin om de lager te laten vervangen. Dilemma dus.

Ik hou jullie op de hoogte, ontzettend bedankt voor de reacties!!

Gr. Yolanda
Gebruikersavatar
Roverforever
MG-R Freak
Berichten: 774
Lid geworden op: di sep 14, 2004 7:55 pm
Woonplaats: heist op den berg/wi

Bericht door Roverforever »

Check die dop toch. En ja opnieuw ga ik het zeggen: vraag het aan 118GTR
Bart-K
The Big Boss
Berichten: 8437
Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
Woonplaats: Steenbergen NB

Bericht door Bart-K »

@Yoli: heb je geen garantie???

Volgens mij zijn verkopers verplicht om bekende gebreken te vermelden, anders kun je de koop laten ontbinden.
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
Yoli

Bericht door Yoli »

Nou, de afspraak v.w.b. de garantie was dat de ANWB keuring goed zou zijn, en alle gebreken daaruit zouden worden verholpen. Dit is ook gebeurd, en het ANWB rapport was goed.

Qua garantie ben ik nog in overleg met de dealer.
Of de verkoper verplicht is om gebreken te melden weet ik niet. Ik vermoed dat hij (mijn verkoper dus) het zelf ook niet wist, maar de verkoper vóór hem wel (ga ik even vanuit.)

Als het zo is dat de koop kan laten ontbinden dan is dat wel de oplossing, dit ga ik van de week bespreken.
Weet iemand hier meer over hoe sterk ik sta?
Yoli

Bericht door Yoli »

Roverforever schreef:Check die dop toch. En ja opnieuw ga ik het zeggen: vraag het aan 118GTR
Sorry, maar wie is 118GTR?
Yoli

Bericht door Yoli »

Roverforever schreef:Dat vloeistofprobleem is volgens mij te wijten aan een kapotte dop,dan gaat het water er uit. En wat de automaten betreft: bij Audi is het nog erger,de tiptronic is er volledig door na 90000km
Die dop hebben we gechecked en daar is niets mis mee.
Ik heb vandaag overigens Roto gebeld, en die hebben in 9/05 een sludgeprobleem vastgesteld.
Dit heb ik gemeld aan m'n garage maar die kunnen dat niet bevestigen.
Ik word langzaam echt gek.....
stephan

Bericht door stephan »

Volgens mij kun je de koop laten ontbinden omdat de auto die je gekocht hebt als particulier van een gespecialiseerd auto bedrijf niet aan de verwachtingen voldoet die je mag verwachten. Misschien kun je via een rechtbijstandverzekering iets regelen als je er met de dealer niet uitkomt. Anders kun je wellicht de ANWB aansprakelijk stellen, zij hebben immers geen fatsoenlijke keuring uitgevoerd waar je wel voor hebt moeten betalen.

Wellicht dat anders de dealer bereid is om een groot deel van de reparatiekosten voor zijn rekening te nemen.

Ik heb zelf ooit iets soortgelijks gehad: Ik had een vrij nieuwe mini gekocht bij een Ford dealer, waarbij ik zelfs heb afgesproken dat ik geen garantie wilde voor een aantrekkelijke korting. Een maand later bleek de mini volkomen doorgerot bij de dorpels. Met de dealer heb ik toen de afspraak gemaakt dat hij het grootste deel van de reparatie kosten op zich nam.

Een goede vriend van mij studeerde destijds rechten een beweerde dat in het uiterste geval de koop zelfs ontbonden kon worden en dat ik de gehele aankoopsom kon terugkrijgen.

Succes ermee,

Stephan

-->Oh ja, volgens mij betekent "garantie" dat het autobedrijf de kosten van eventuele verborgen gebreken moet betalen, dus laat je niets wijsmaken door dat volk en eis gewoon dat zij de kosten voor hun rekening nemen. Als ze trouwens bij de ANWB aangesloten zij kan de ANWB ook bemiddelen bij een geschil.
Plaats reactie